Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   HAVO of VWO? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1951161)

M'' 13-03-2019 19:06

HAVO of VWO?

Ik zit nu op 3VWO en zou straks waarschijnelijk net aan door gaan op 4VWO. Dan kan het zijn dat ik het vakkenpakket dat ik wil niet kan kiezen. Het zelfde vakkenpakket kan ik ook op 4HAVO doen, dat wordt dan alleen maar makkelijker voor mij. En ga ik (hopelijk) over met zekerheid dan 5HAVO bijvoorbeeld. Mijn ouders zeggen dat ik HAVO moet gaan doen, ik weet het eig nog niet.. Wat is handig?:confused:

JaapieEleven 13-03-2019 19:27

Weet je nu al zeker wat je later wilt gaan doen?

M'' 13-03-2019 19:31

Niet precies, maar ongeveer in de richting van Defensie/politie

deadlock 13-03-2019 19:37

Dan zou ik HAVO gaan doen. Je post leest ook een beetje alsof je bevestiging wilt van een beslissing die je al genomen hebt ;)

gaia.thrie 14-03-2019 19:27

Hey*O*

HAVO is niet per se voor slimme mensen. Het niveau zetten ze daar hoger zodat meer studenten komen studeren. Ik doe nu ASO, en van mij moet je niet al het advies gaan doorgeven, maar de HAVO is een beroeps-voorbereidend onderwijs. Net zoals BSO, en VMBO. Kinderen die BSO doen, hebben ofwel problemen met leerstof, of willen hun diplom

gaia.thrie 14-03-2019 20:18

Hey*O*

HAVO is niet per se voor slimme mensen. Het niveau zetten ze daar hoger zodat meer studenten komen studeren. Ik doe nu ASO, en van mij moet je niet al het advies gaan doorgeven, maar de HAVO is een beroeps-voorbereidend onderwijs. Net zoals BSO, en VMBO. Kinderen die BSO doen krijgen hun diploma na hun 7de jaar.

Als je naar de HAVO gaat, dan moet je maar weten dat een 5HAVO even moeilijk is als een 4VWO en dat de HAVO NIET ALLEEN voor slimme mensen is.

Bai

cartman666 14-03-2019 20:40

Ik ken sowieso geen opleiding die alleen voor slimme mensen is.

Verder wat deadlock zegt. HAVO lijkt me een goede keuze. Je kan proberen te bedenken wat je volgend jaar zou willen doen. Meer tijd steken in een hobby, meer geld verdienen met een bijbaantje, meer tijd in school steken-, etc. Afhankelijk daarvan kan je ook een keuze proberen te maken.

Destruct! 14-03-2019 20:57

Citaat:

gaia.thrie schreef: (Bericht 34592742)
Hey*O*

HAVO is niet per se voor slimme mensen. Het niveau zetten ze daar hoger zodat meer studenten komen studeren. Ik doe nu ASO, en van mij moet je niet al het advies gaan doorgeven, maar de HAVO is een beroeps-voorbereidend onderwijs. Net zoals BSO, en VMBO. Kinderen die BSO doen krijgen hun diploma na hun 7de jaar.

Als je naar de HAVO gaat, dan moet je maar weten dat een 5HAVO even moeilijk is als een 4VWO en dat de HAVO NIET ALLEEN voor slimme mensen is.

Bai

:ghe:

Positive mind 15-03-2019 08:06

Citaat:

gaia.thrie schreef: (Bericht 34592742)
Hey*O*

Bai

Dit is een beetje een overgeneralisatie. Het hangt echt heel erg af van welke opleiding je kiest. Mbo is meestal practischer gericht dan HBO, maar een hbo hoeft echt niet altijd alleen maar praktijk of juist alleen maar kantoor te zijn.

Kies vooral wat jij het meest ziet zitten. En maak je er ook niet te druk om: met vwo kun je ook HBO opleidingen doen. Met havo kun je ook op de uni terecht komen als je een propedeuse of hbo opleiding afrond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.