Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   alles goed met de utrechtenaren onder ons? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1951338)

Saiy 18-03-2019 14:45

alles goed met de utrechtenaren onder ons?

:o

Positive mind 18-03-2019 15:29

Ja :o Wat kut dit

Loezzel 18-03-2019 17:25

Zo komt het wel heel dichtbij....

deadlock 18-03-2019 17:37

Wat, ruzies en geweldpleging in de relationele sfeer of het criminele circuit gebeuren andere dagen nooit in Utrecht?

JaapieEleven 18-03-2019 17:46

ik zag net op nos.nl dat de hoofdverdachte is aangehouden (y)

deadlock 18-03-2019 17:55

De dader is aangehouden zelfs.

Fleming 18-03-2019 18:13

ikbenveilig.nl

Carn 18-03-2019 18:30

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34595010)
Zo komt het wel heel dichtbij....

dude is opgepakt 50m van mn sportcluppie af, het is dat alles al was afgezegd anders was ik er wel heel dichtbij tijdens zijn arrestatie :O

Spoiler

deadlock 18-03-2019 19:07

Ik heb 14 telefoontjes, minstens 30 FB-messenger berichten, snaps, WhatsApps en zelfs SMSjes gehad met de vraag of ik okay ben :herp:

Nederland=Utrecht jongens.

Loezzel 18-03-2019 19:21

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 34595031)
dude is opgepakt 50m van mn sportcluppie af, het is dat alles al was afgezegd anders was ik er wel heel dichtbij tijdens zijn arrestatie :O

Spoiler

Spoiler

Dakduif 18-03-2019 19:23

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34595034)
Ik heb 14 telefoontjes, minstens 30 FB-messenger berichten, snaps, WhatsApps en zelfs SMSjes gehad met de vraag of ik okay ben :herp:

Nederland=Utrecht jongens.

Je bent geliefd.

Loezzel 18-03-2019 19:27

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34595013)
Wat, ruzies en geweldpleging in de relationele sfeer of het criminele circuit gebeuren andere dagen nooit in Utrecht?

Meer vanwege het feit dat de politie en de gemeente zelfs tot in Maarssen afraadden buiten te spelen tot de dader gepakt was. Ouders moesten de kinderen komen halen, zelfs in groep 8. Best overdreven vind ik persoonlijk, maar je kan niet anders dan meegaan in dat protocol. Heb samen met mijn leerlingen het nieuws gevolgd en daarna afgeleid met de eerste les Lentekriebels :p

Destruct! 18-03-2019 19:35

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34595049)
Meer vanwege het feit dat de politie en de gemeente zelfs tot in Maarssen afraadden buiten te spelen tot de dader gepakt was. Ouders moesten de kinderen komen halen, zelfs in groep 8. Best overdreven vind ik persoonlijk, maar je kan niet anders dan meegaan in dat protocol. Heb samen met mijn leerlingen het nieuws gevolgd en daarna afgeleid met de eerste les Lentekriebels :p

Ik vind het ironisch dat er in mijn tekstboek van Nederlands vandaag een tekstje stond over hoe veilig Nederland is.

deadlock 18-03-2019 19:57

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34595052)
Ik vind het ironisch dat er in mijn tekstboek van Nederlands vandaag een tekstje stond over hoe veilig Nederland is.

Maar dat is niet ironisch, het is de keiharde feitelijke waarheid.
Stel dat dit een terroristische aanslag was eah, dan hebben we sinds 2000 de volgende aanslagen gehad met slachtoffers:
- 6-5-2002: Pim Fortuyn wordt doodgeschoten door een milieuterrorist (de kogel kwam van daadwerkelijk van links); 1 dode
- 2-11-2004: Theo van Gogh wordt doodgeschoten door Mohammed B (de kogel kwam van rechts); 1 dode
- 30-4-2009: Karst Tates rijdt een hoop mensen dood en verwond er nog een sloot in Apeldoorn; 8 doden, 10 gewonden
- 31-8-2018: Een verwarde geradicaliseerde Afghaan steekt twee toeristen neer; 3 gewonden inclusief de neergeschoten dader

Vooralsnog is er nog niet bekend wat de motivatie achter deze actie was. Na de Vergismoord en de wildwestrapportage van de Ceintuurbaan in Amsterdam zou het mij niet verbazen als het criminele circuit hier gewoon achter zit.
Verder loopt Nederland voorop of staat zeer hoog in de lijstjes met:
- Verkeersveiligheid (alleen een paar microstaten doen het beter)
- Levensverwachting
- Algemene kwaliteit zorg is top 5 van de wereld geloof ik?

Nederland IS een van de veiligste landen ter wereld. Onironisch.

deadlock 18-03-2019 19:58

Trouwens, ook een aanslag met maarliefst duizend doden zou aan die cijfers niet veel veranderen.

deadlock 18-03-2019 20:03

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34595049)

Jij kan niets aan die reactie doen, maar ik vind het wel een beetje "Een straat verderop is iemand doodgereden door een drankrijder, daarom mogen mijn kinderen niet alleen buiten spelen." :o

deadlock 18-03-2019 20:03

Citaat:

Enilorac schreef: (Bericht 34595046)
Je bent geliefd.

Vast, ze moeten niets van me denk ik :P

Destruct! 18-03-2019 20:07

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34595058)
Stel dat dit een terroristische aanslag was eah, dan hebben we sinds 2000 de volgende aanslagen gehad met slachtoffers:
- 6-5-2002: Pim Fortuyn wordt doodgeschoten door een milieuterrorist (de kogel kwam van daadwerkelijk van links); 1 dode
- 2-11-2004: Theo van Gogh wordt doodgeschoten door Mohammed B (de kogel kwam van rechts); 1 dode
- 30-4-2009: Karst Tates rijdt een hoop mensen dood en verwond er nog een sloot in Apeldoorn; 8 doden, 10 gewonden
- 31-8-2018: Een verwarde geradicaliseerde Afghaan steekt twee toeristen neer; 3 gewonden inclusief de neergeschoten dader

Vooralsnog is er nog niet bekend wat de motivatie achter deze actie was. Na de Vergismoord en de wildwestrapportage van de Ceintuurbaan in Amsterdam zou het mij niet verbazen als het criminele circuit hier gewoon achter zit.
Verder loopt Nederland voorop of staat zeer hoog in de lijstjes met:
- Verkeersveiligheid (alleen een paar microstaten doen het beter)
- Levensverwachting
- Algemene kwaliteit zorg is top 5 van de wereld geloof ik?

Nederland IS een van de veiligste landen ter wereld. Onironisch.

Dat is helemaal waar.

df 18-03-2019 20:33

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34595058)

Bart van U. - Els Borst? Of wordt dat in de officiële cijfers onder 'verward/psychiatrisch' i.p.v. terroristisch geschaard (zou zomaar kunnen)?

deadlock 18-03-2019 20:36

Citaat:

df schreef: (Bericht 34595076)
Bart van U. - Els Borst? Of wordt dat in de officiële cijfers onder 'verward/psychiatrisch' i.p.v. terroristisch geschaard (zou zomaar kunnen)?

Kan ik niet vinden zo. Maar voor mij zou het meest logische misdaad zijn en niet terreur.

Positive mind 18-03-2019 21:54

Nouja je zou Tristan B. er ook nog onder kunnen rekenen. Maar daar gaat het niet om. Ik denk dat Deadlock zeker een punt heeft.

En tuurlijk mag puur cognitief gezien de impact van een situatie niet afhankelijk zijn van de afstand, maar in de praktijk had ik het vandaag ook te pakken. Het wordt 'echter' en speelt meer in op mijn veiligheidsgevoel omdat het in mijn veilige kringeltje is en omdat het in het vervoersmiddel plaatsvindt wat mij van huis naar werk verkast en weer terug :o

deadlock 18-03-2019 21:54

Oh fuck Tristan van der Vlis natuurlijk. Ja inderdaad.

deadlock 18-03-2019 21:56

Oh, das officieel trouwens ook geen terroristische daad.

df 18-03-2019 22:15

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34595079)
Kan ik niet vinden zo. Maar voor mij zou het meest logische misdaad zijn en niet terreur.

Lastig om een definitie aan te hangen inderdaad. Bart is voornamelijk knettergek:

''De ,,opdracht” om oud-minister Borst te doden kreeg Van U. op 7-jarige leeftijd. Hij was ziek, en in een soort koortsdroom verschenen God, de duivel en Jezus Christus aan hem. Ze droegen hem op om degene te doden die verantwoordelijk is voor euthanasie, vertelde hij aan het hof. Het zou nog jaren duren voordat Borst de wetgeving door de Tweede kamer loodste.

Zeer gelovig
Al die jaren worstelde de zeer gelovige Bart van U. met zijn opdracht, omdat die streed met de Bijbel waarin ‘Gij zult niet doden’ staat. En achteraf ,,had het niet gehoeven”, zei hij tegen het hof over de moord. Destijds was hij er echter van overtuigd dat het noodzakelijk was. Hij was ervan overtuigd dat blinden en psychiatrisch patiënten het gevaar liepen geëuthanaseerd te worden. Wat de dood van Borst heeft opgelost? Bart van U. schouderophalend: ,,Mijn opdrachtgevers zullen wel een bedoeling hebben gehad. Daar ga ik niet over.”''

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6004...lijke-opdracht

Elin3 18-03-2019 22:19

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34595094)
Oh fuck Tristan van der Vlis natuurlijk. Ja inderdaad.

Dat kwam destijds wel eng dichtbij. Zijn vader was een docent van mij :o

deadlock 18-03-2019 23:03

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 34595103)
Dat kwam destijds wel eng dichtbij. Zijn vader was een docent van mij :o

Zo zie je maar dat je alles voldoende afdekkend geregeld denkt te kunnen hebben, het valt en staat met de interpretatie van de regels en de waan van alledag voor wat betreft het toezicht want daar waren letterlijk álle alarmbellen afgegaan en toch is er niet eens eens op pauze gedrukt, laat staan op rewind.

Falend toezicht en falende handhaving is echt een van die dingen die fundamenteel verkeerd aan het gaan zijn vanwege de kabinetten Paars, Balkenende en Rutte. Vind ik.

Pr0xy 29-03-2019 13:29

Utrechters toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.