Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Deze zinnen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1951512)

JaapieEleven 24-03-2019 19:59

Deze zinnen

Citaat:

Er zijn is 1 mini plekje aan de zeikant, maar dat is meer een beschadiging met lak.
verder niks mee aan de hand
:facepalm:

Nadiehtje 25-03-2019 14:07

Er is een woord dat niet klopt en dat is "zijn". Als je dat weg haalt is het een gewone zin. Waarschijnlijk is was er een zin geschreven maar wilde degene die dit schreef wat veranderen en heeft niet alles goed weggehaald en daarna na gelezen.

Destruct! 25-03-2019 14:10

Citaat:

Nadiehtje schreef: (Bericht 34597713)
Er is een woord dat niet klopt en dat is "zijn". Als je dat weg haalt is het een gewone zin. Waarschijnlijk is was er een zin geschreven maar wilde degene die dit schreef wat veranderen en heeft niet alles goed weggehaald en daarna na gelezen.

We noemen hun ook wel grammatica legendes :ertur:

JaapieEleven 25-03-2019 14:10

Citaat:

je hebt ook nog zeikant.:D:D
NB: Dit is gewoon als grapje bedoeld, niet als afzeiken

Destruct! 25-03-2019 14:15

Citaat:

En je hebt ook mensen die "Ik wordt" schrijven i.p.v. "Ik word". :ertur: :bloos:

Destruct! 25-03-2019 14:20

Ik vindt het al te goed. Ik ben zelf ook un gramatica legend

JaapieEleven 25-03-2019 14:21

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34597740)
En je hebt ook mensen die "Ik wordt" schrijven i.p.v. "Ik word". :ertur: :bloos:

geen commentaar:D:bloos::lisa:

Haller 25-03-2019 14:30

Zucht...

deadlock 25-03-2019 14:41

Citaat:

Incorrect.

Er is 1 miniplekje aan de zijkant, maar dat is meer een lakbeschadiging. Verder niets mee aan de hand.

Eén overbodig woord, één grove ei/ij-fout, drie keer missende hoofdletters/interpunctie, één keer Engelse ziekte aan het begin en één keer een woordenbrij aan het einde van het tweede deel van de eerste zin/Engelse ziekte, "beschadiging met lak", dat is dus een beschadiging die komt doordat er lak op is gelopen.

7 fout; een 3. In 112 tekens inclusief spaties. Eén op 16 fout.

Nadiehtje 25-03-2019 15:25

Ik had duidelijker moeten zijn, ik had het over de loop van de zin. Schrijf fouten en interpunctie fouten heb ik niet op gelet omdat ik daar zelf ook puur slecht in ben.

bloodyb 25-03-2019 17:08

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34597722)
We noemen “hun” ook wel grammatica legendes :ertur:

“hen”

Destruct! 25-03-2019 17:11

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34597749)
Ik vindt het al te goed. Ik ben zelf ook un gramatica legend

Destruct! 25-03-2019 17:12

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 34597824)
“hen”

Ach ik heb het opgegeven.

deadlock 25-03-2019 19:28

Citaat:

Nadiehtje schreef: (Bericht 34597791)
Ik had duidelijker moeten zijn, ik had het over de loop van de zin. Schrijf fouten en interpunctie fouten heb ik niet op gelet omdat ik daar zelf ook puur slecht in ben.

Oh ja even vergeten dat fouten niet meetellen als je ze zelf ook maakt :Herp:

Destruct! 25-03-2019 19:41

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34597914)
Oh ja even vergeten dat fouten niet meetellen als je ze zelf ook maakt :Herp:

Ik ga het verbeteren :ertur:

Destruct! 25-03-2019 19:43

Citaat:

Nadiehtje schreef: (Bericht 34597791)
Ik had duidelijker moeten zijn. Ik had het over de loop van de zin. Ik let niet op schrijf- en interpunctiefouten, omdat ik daar zelf ook puur slecht in ben.

JaapieEleven 25-03-2019 20:11

Wat goed van je, Destruct

Haller 25-03-2019 20:27

Nederlands is een moeilijke taal om te leren.Ik heb een hele mooie boot, haar naam is Anna en ze ligt hier in de sloot

deadlock 25-03-2019 20:34

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34597830)
Ach ik heb het opgegeven.

Hun=bezittelijk. Als "iets" van meer dan één persoon is, is het hun.
Daarnaast mag de combinatie "aan hen" vervangen worden door hun in de meeste gevallen.
Ik heb hun de auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven aan hen.
Officieel zou die laatste zin ook geschreven kunnen worden als "Ik heb hun hun auto meegegeven.", maar hopelijk gebruik je dat alleen in spreektaal ;)

Het is niet moeilijk. Als je kan onthouden dat 5+5 10 is, dan moet dit ook kunnen.

Destruct! 25-03-2019 20:37

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34597971)
Hun=bezittelijk. Als "iets" van meer dan één persoon is, is het hun.
Daarnaast mag de combinatie "aan hen" vervangen worden door hun in de meeste gevallen.
Ik heb hun de auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven.
Ik heb hun auto meegegeven aan hen.
Officieel zou die laatste zin ook geschreven kunnen worden als "Ik heb hun hun auto meegegeven.", maar hopelijk gebruik je dat alleen in spreektaal ;)

Het is niet moeilijk. Als je kan onthouden dat 5+5 10 is, dan moet dit ook kunnen.

Even opgezocht en ik ben blijkbaar een domkop. Hun = Als een voorwerp van meer dan een persoon is.
hen = een of meer personen. Dus dat het alleen om personen gaat.

deadlock 25-03-2019 20:57

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34597977)
Even opgezocht en ik ben blijkbaar een domkop. Hun = Als een voorwerp van meer dan een persoon is.
hen = een of meer personen. Dus dat het alleen om personen gaat.

Zie je, het is allemaal niet zo moeilijk maar het kost gewoon een beetje effort.

En het is geen probleem als je tikfouten maakt, of wat dan ook, maar net zoals mensen die je niet aankijken, vind ik ontzettend slechte spelling simpelweg getuigen van een desinteresse. Je wil geen moeite doen om mij te bereiken met normaal taalgebruik? Prima, voor jou 20 anderen.

Ik flikker dus sollicitatiebrieven ook gewoon weg als er grove spelfouten instaan. Je had daar verdomme iemand naar kunnen laten kijken om het even te corrigeren als je echt geïnteresseerd zou zijn. Of de spellingscontrole in Word even gebruiken op z'n minst.

Destruct! 25-03-2019 21:03

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34597995)
Zie je, het is allemaal niet zo moeilijk maar het kost gewoon een beetje effort.

En het is geen probleem als je tikfouten maakt, of wat dan ook, maar net zoals mensen die je niet aankijken, vind ik ontzettend slechte spelling simpelweg getuigen van een desinteresse. Je wil geen moeite doen om mij te bereiken met normaal taalgebruik? Prima, voor jou 20 anderen.

Ik flikker dus sollicitatiebrieven ook gewoon weg als er grove spelfouten instaan. Je had daar verdomme iemand naar kunnen laten kijken om het even te corrigeren als je echt geïnteresseerd zou zijn. Of de spellingscontrole in Word even gebruiken op z'n minst.

jup.

Dan moet ik extra extra extra goed opletten wat ik typ.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.