Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=195319)

leontine 1988 24-08-2002 13:38

Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei?

Heb je voor kinderarts alleen grieks of latijn nodig? Of allebei? Ik vind grieks namelijk niet leuk!!!!

EvilSmiley 24-08-2002 13:54

Geen van beide :p

en kom nu niet aan zetten dat je voordeel hebt als je oude talen hebt, want het gaat alleen om een paar naampjes (geen grammatica, geen oude mythen, alleen weten dan Aortha levens-blaat betekent)

Psychopath 24-08-2002 14:04

je krijgt op de dokters opleiding wel wat latijn maar dat is voornamelijk de namen van stoffen en ziektes!

Nuck 24-08-2002 15:24

Citaat:

EvilSmiley schreef:
Geen van beide :p

en kom nu niet aan zetten dat je voordeel hebt als je oude talen hebt, want het gaat alleen om een paar naampjes (geen grammatica, geen oude mythen, alleen weten dan Aortha levens-blaat betekent)

En toch heb je er wél baat bij :D, je ziet sneller het verband tussen het Latijn/Grieks en het Nederlands. Maar je hebt ze inderdaad geen van beide nodig.

spacegirl 24-08-2002 16:27

voor arts heb je ze allebei nodig,want op zo' n verwijsbrief of ander soort brieven voor de bahndeling staan de latijnse of griekse benaming ervoor dus ik denk dat beide wel van belang zijn

Rabbi Daniel 24-08-2002 16:34

Citaat:

spacegirl schreef:
voor arts heb je ze allebei nodig, want op zo'n verwijsbrief of ander soort brieven voor de bahndeling staan de latijnse of griekse benaming ervoor dus ik denk dat beide wel van belang zijn
FOUT!

Negeer dat hele bericht van spacegirl ajb, dit is alleen slap gel*l wat nergens op slaat.

leontine 1988 24-08-2002 16:37

okeej maar weet jij dan wel het antwoord?

EvilSmiley 24-08-2002 17:14

in ieder geval zal je niets meer aan grieks hebben.

Bovendien is de combinatie exact en latijn toch al ontzettent krom. De enige concreete funtcie van latijn is als je andere talen wilt gaan leren, want westerse talen zijn afgeleid van latijn (toch?). Zegmah, de manier waarop je wiskunde in scheikunde, natuurkunde en economie terug ziet.

nare man 24-08-2002 17:47

Ze zijn niet verplicht, maar wel handig. Ik studeer zelf rechten en daar zijn geen eisen voor, maar het is gewoon wel ontzettend handig als je het Latijn goed beheerst. Net zoals, wanneer je economie oid gaat studeren, het handig is als je wiskunde en statistiek goed onder de knie hebt.

Overigens is de verplichte eis van een gymnasium-diploma om rechten of geneeskunde te kunnen studeren pas in 1979 afgeschaft.

leontine 1988 25-08-2002 10:40

Ik kan uit de meeste reacties dus afleiden dat het niet verplicht is maar wel errug handig.....BEDANKT!!! (y) (y) (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.