![]() |
hoe besmettelijk is pfeiffer?
krijg je het 'zeker' wanneer je met iemand zoent die het heeft, of als je uit iemands glas drinkt, of ... ?
|
Nee, is niet zeker. Als je de symptonen hebt moet je effe naar de dokter gaan. Mijn zusje had ook 3 maanden pfeiffer voordat ze het merkte. Toen was het al bijna over. Ik heb er nooit last van gehad. Zoenen is wel gevaarlijker.
|
:) ik weet niet eens wat de symptomen zijn (lamlendigheid en moeheid?)
|
Je bent heel erg moe, hebt nergens zin in, ook niet in eten etc.
Je kan het doorgeven via zoenen, en volgens mij ook via een glas. |
Citaat:
|
pfeiffer is wel erg besmettelijk hoor!
idd alleen via speeksel maar vooral met zoenen. t wordt niet voor nix 'the kissing disease' genoemd. |
Nee, je krijgt het niet 'zeker' als je met iemand hebt gezoend oid. Het hangt van je weerstand af. Met Pfeiffer ben je het besmettelijkst de paar weken voordat je daadwerkelijk merkt dat je ziek bent (de incubatietijd). Als iemand al merkt dat ie Pfeiffer heeft is ie ondertussen al iets minder besmettelijk.
Als je een slechte weerstand hebt is de kans veel groter om Pfeiffer te krijgen dan als je een hele goede weerstand hebt. Voor evt meer info: http://maaike.endoria.net/pfeiffer.html |
ik heb het nu drei maanden en ik ben de eerste drie weken echt doodziek geweest zodat me ouders dachten van dat als het nog iets lanbfger zou duren dat ikd an naar het ziekenhuis moest omdat ik zo ziek er van was, ik kon niet meer eten zo dik was me keel en ik had erg veel pijn kon niet slikken echt niks twas echt een hel :confused: ik ken mensen die het ook hebben gehad maar het zelf nog geeneens wisten nou denk ik wees dr maar blij mee als je de lichtste vorm heb want ik had de ergste vorm, das eht klote, vooral als je vriendje je dan dumpt terwijl je zo ziek ben leuk is dat :rolleyes:
|
nee, vriendinnen van me hadden van hetzelfde flesje gedronken als ik toen ik pfeiffer had (maar het nog niet wist). Geen van de drie die dit deden hebben pfeiffer gekregen...
|
Het ligt puur aan je weerstand als jij een lage weerstand heb ken je het zo krijgen.
En het is idd besmettelijk via speeksel op elke manier. Het kan ook gewoon in je lichaam zitten terwijl het zich niet ontwikkeld |
Citaat:
http://forum.scholieren.com/search.p...by=&sortorder= |
Citaat:
|
issut nou waar dat je het maar 1 keer kan krijgen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga maandag toch maar even naar de dokter nu ik dit lees, want alle klachten die hier staan heb ik ook. :(
|
Citaat:
de mogelijkheid is er offcourse, allemaal afhankelijk van je weerstand. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25. |