![]() |
Soa zonder sex?
Hey,
Ik had even een vraagje: kan je ook soa’s hebben zonder seks? Ik bedoel: ik heb nig nooit seks gehad maar wel eens mijn eigen sperma geproefd. Kan ik nu een soa hebben? |
Nee dat kan niet door je eigen sperma te eten. Een soa is een seksueel overdraagbare aandoening. Dat betekent dat het een ziekte is, die zich kan verspreiden wanneer iemand die die ziekte al heeft, zonder condoom seks heeft met iemand die geen soa heeft.
Doorgaans krijg je soa’s alleen als je onbeschermd seks hebt gehad met iemand die een soa heeft (daarom altijd een condoom gebruiken als je een one-night-stand hebt of seks hebt met iemand waarvan je niet weet of diegene een soa heeft), of als je moeder een soa had tijdens haar zwangerschap en het zo is overgedragen. Er zijn uitzonderingssituaties: hiv (het virus dat AIDS veroorzaakt), kan zich bijvoorbeeld ook verspreiden wanneer je een gore injectienaald gebruikt (bijvoorbeeld als je drugs spuit). |
Hoe teh fuck kom je erbij dat je een SOA zou kunnen oplopen als je nog nooit seks hebt gehad?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Weet je waar de afkorting soa voor staat? |
Citaat:
Seksueel overdraagbare aandoeningen 😉 |
Citaat:
Heel goed. Dit betekent dus dat je het alleen maar via seks kan krijgen, en niet op een andere manier |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met bloed van een ander kan je iets krijgen. Of kussen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |