Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Discussies met deadlock diep in de nacht deel 1 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1955233)

Destruct! 02-10-2019 22:56

Discussies met deadlock diep in de nacht deel 1

hoi

deadlock 02-10-2019 22:58

Wat voor discussie verwacht je moppie?

Destruct! 02-10-2019 22:59

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34681462)
Wat voor discussie verwacht je moppie?

Wat gaat er de komende 20 jaar gebeuren, denk je?

Destruct! 02-10-2019 23:00

Technologische ontwikkelingen, zoals dat zelfrijdende auto's mainstream worden.

Destruct! 02-10-2019 23:00

We gaan het ook over politiek hebben

deadlock 02-10-2019 23:12

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34681465)
Wat gaat er de komende 20 jaar gebeuren, denk je?

Oh jeej, zo'n moeilijk vraag want er zijn heel erg veel allesbepalende onzekerheden op dit moment die er eerst niet waren. Voor mij was dat Trump gekozen werd zo klaar als een klontje bijvoorbeeld, net als dat ik de kans groter achtte dat het Leave zou worden in het Brexitreferendum.

Maar we hebben nu een best bijzondere situatie.
Trump Impeachment: Iedere onafhankelijke lul kan zien dat er hoogverraad is gepleegd. Het probleem zit hem in de procedure; Voor een daadwerkelijke afzetting gaat het om de senaat; die moet met 2/3e meerderheid (of 60%, een van de twee) voor afzetting stemmen. Impeachment kan op basis van "De president lust geen sinaasappels, daarom moet hij afgezet worden!" en als de procedure gevolgd wordt en ook de Senaat neemt het aan, dan kan hij daarom afgezet worden. Omgekeerd is het vrij goed mogelijk dat er geen enkele mogelijkheid is om een zittende president af te zetten als de Senaat niet instemt.
Het maakt vooralsnog in ieder geval zijn herverkiezing onwaarschijnlijker, maar niet geheel onwaarschijnlijk. Ik acht de kans op dit moment niet te berekenen, dus ook niet 50/50. Geduld is een schone zaak.

De VS is veel geloofwaardigheid verloren bij hun beste vrienden in de NAVO. Het voortbestaan is onzeker op deze tijdsschaal.

Ik ben er niet zeker van dat Brexit doorgaat.

In Rusland zijn kleine maar hoopvolle bewegingen gaande, maar het blijft Rusland. Drie stappen vooruit, vier stappen achteruit en nog een keer proberen.

China; Hmmmm.

India & Pakistan: Pfffrrrrrtt.

Dat allemaal maakt het geopolitiek niet makkelijker om uitspraken te doen. Ik denk dat we volgend jaar november meer weten over hoe het eruit gaat zien.

Technologie zal met sprongen vooruit blijven gaan. Wearables zijn over 20 jaar doodnormaal en overal is technologie in geïntegreerd. Iedereen is always on.

Dat er allemaal van uitgaande dat de wereld niet verzwolgen zal worden door de klimaatproblematiek.

Destruct! 02-10-2019 23:17

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34681474)
Oh jeej, zo'n moeilijk vraag want er zijn heel erg veel allesbepalende onzekerheden op dit moment die er eerst niet waren. Voor mij was dat Trump gekozen werd zo klaar als een klontje bijvoorbeeld, net als dat ik de kans groter achtte dat het Leave zou worden in het Brexitreferendum.

Maar we hebben nu een best bijzondere situatie.
Trump Impeachment: Iedere onafhankelijke lul kan zien dat er hoogverraad is gepleegd. Het probleem zit hem in de procedure; Voor een daadwerkelijke afzetting gaat het om de senaat; die moet met 2/3e meerderheid (of 60%, een van de twee) voor afzetting stemmen. Impeachment kan op basis van "De president lust geen sinaasappels, daarom moet hij afgezet worden!" en als de procedure gevolgd wordt en ook de Senaat neemt het aan, dan kan hij daarom afgezet worden. Omgekeerd is het vrij goed mogelijk dat er geen enkele mogelijkheid is om een zittende president af te zetten als de Senaat niet instemt.
Het maakt vooralsnog in ieder geval zijn herverkiezing onwaarschijnlijker, maar niet geheel onwaarschijnlijk. Ik acht de kans op dit moment niet te berekenen, dus ook niet 50/50. Geduld is een schone zaak.

De VS is veel geloofwaardigheid verloren bij hun beste vrienden in de NAVO. Het voortbestaan is onzeker op deze tijdsschaal.

Ik ben er niet zeker van dat Brexit doorgaat.

In Rusland zijn kleine maar hoopvolle bewegingen gaande, maar het blijft Rusland. Drie stappen vooruit, vier stappen achteruit en nog een keer proberen.

China; Hmmmm.

India & Pakistan: Pfffrrrrrtt.

Dat allemaal maakt het geopolitiek niet makkelijker om uitspraken te doen. Ik denk dat we volgend jaar november meer weten over hoe het eruit gaat zien.

Technologie zal met sprongen vooruit blijven gaan. Wearables zijn over 20 jaar doodnormaal en overal is technologie in geïntegreerd. Iedereen is always on.

Dat er allemaal van uitgaande dat de wereld niet verzwolgen zal worden door de klimaatproblematiek.

Zouden gebouwen een nieuwe facelift krijgen of zou het nog steeds hetzelfde zijn.

China; hmmmmmm. Mass surveillance. L O C A T I E T R A C E R E N V A N C H I N E Z E N.
Of de chinezen zijn het zat en gaan de parlement aanvallen.

India & Pakistan: Nog steeds een shithole. India geboortecijfer daalt eventueel.

deadlock 02-10-2019 23:19

Dat daalt nu al gigantisch. Nog anderhalve maand en dan ben ik er weer.

Destruct! 02-10-2019 23:20

Super snel reizen met de vliegtuig of ander soort vervoermiddel.

Wetenschap maakt wat sprongen. Nog steeds oorlog.

Elektrische auto's zijn mainstream.
Groenlinks in de coalitie misschien?

Destruct! 02-10-2019 23:20

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34681480)
Dat daalt nu al gigantisch. Nog anderhalve maand en dan ben ik er weer.

Mooi en prachtig, werd eens tijd.

Destruct! 02-10-2019 23:21

Daar komt de vergrijzing oh jeej!

deadlock 02-10-2019 23:23

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34681483)
Super snel reizen met de vliegtuig of ander soort vervoermiddel.

Wetenschap maakt wat sprongen. Nog steeds oorlog.

Elektrische auto's zijn mainstream.
Groenlinks in de coalitie misschien?

Wetenschap gaat met sprongen vooruit maar voor heel veel echt geavanceerde shit duurt het ruim 100 jaar voordat je een praktische toepassing hebt. Als het überhaupt ergens heengaat want quantummechanica en snaartheorie enzo is nog steeds niet de enige plausibele uitleg van de basis van het universum. En we hebben nog steeds zelfs niets wat theoretisch sneller dan het licht zou kunnen, alleen hypothetisch. Maar een ruimtelift behoort denk ik wel voor die tijd tot de mogelijkheden.

deadlock 02-10-2019 23:24

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34681486)
Mooi en prachtig, werd eens tijd.

Destruct! 02-10-2019 23:28

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 34681492)
Wetenschap gaat met sprongen vooruit maar voor heel veel echt geavanceerde shit duurt het ruim 100 jaar voordat je een praktische toepassing hebt. Als het überhaupt ergens heengaat want quantummechanica en snaartheorie enzo is nog steeds niet de enige plausibele uitleg van de basis van het universum. En we hebben nog steeds zelfs niets wat theoretisch sneller dan het licht zou kunnen, alleen hypothetisch. Maar een ruimtelift behoort denk ik wel voor die tijd tot de mogelijkheden.

Teleportatie soon:tm:

De basis van het universum binnen een paar simpele stappen uitgelegd:

- ruimtetijd ding. 3d + 1 tijdaxis. De mogelijkheid om dat tijdaxis terug te draaien;

- de ontstaan van het universum is big bang, maar hoe kan niets naar iets veranderen. Als ik 1GB aan ruimte heb in mijn harde schijf gaat dat toch ook niet zomaar vol worden.

- profit

Destruct! 02-10-2019 23:29

Tenzij het universum altijd bestond of het altijd iets was.

butters 03-10-2019 00:54

Waarom zijn de VS en S-A iran nog niet gevallen rond heel dat olierafinaderijggedoe?

Not for Sale 03-10-2019 01:12

Wanneer haalt Nigeria de VS in qua bevolking?

Not for Sale 03-10-2019 01:13

We hebben een Zuid-Atlantische Verdragsorganisatie nodig. En ook een Australazische als we toch bezig zijn.

Not for Sale 03-10-2019 01:13

Hervorming van de VN Veiligheidsraad pls.

Not for Sale 03-10-2019 01:18

De Koude Oorlog is nooit afgelopen. Bovendien ging het nooit op communisme vs kapitalisme, dat was altijd maar propaganda die toevallig voor een tijdje beide kanten wel uitkwam. Maar het was altijd al democratie vs autoritair dat het conflict dreef, en dat is net zo actueel als ooit.

Dus een EU-leger. En de EU moet andere machtige vrienden maken naast de VS, want daar hebben we geen drol meer aan. Beter werken we aan een stevig EU-India bondgenootschap en zetten we in op mensenrechten en eerlijke economische ontwikkeling in Afrika en het Midden-Oosten voor de toekomstige balans in Eurazië.

Haller 03-10-2019 05:13

De komende 20 jaar:

- Zal de wereldbevolking flink toenemen
- Zullen er meer zuinige vliegtuigen komen
- Kunnen we alleen nog maar 100 km/u rijden op de snelweg
- Brexit gaat door
- Halsema treed af als burgermeester
- KLM-Air France gaan uit elkaar
- Eerste persoon op Mars

Ieke 03-10-2019 05:36

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 34681525)
De Koude Oorlog is nooit afgelopen. Bovendien ging het nooit op communisme vs kapitalisme, dat was altijd maar propaganda die toevallig voor een tijdje beide kanten wel uitkwam. Maar het was altijd al democratie vs autoritair dat het conflict dreef, en dat is net zo actueel als ooit.

Dus een EU-leger. En de EU moet andere machtige vrienden maken naast de VS, want daar hebben we geen drol meer aan. Beter werken we aan een stevig EU-India bondgenootschap en zetten we in op mensenrechten en eerlijke economische ontwikkeling in Afrika en het Midden-Oosten voor de toekomstige balans in Eurazië.

(Y)

deadlock 03-10-2019 08:20

Citaat:

butters schreef: (Bericht 34681513)
Waarom zijn de VS en S-A iran nog niet gevallen rond heel dat olierafinaderijggedoe?

Omdat de rest van de wereld het niet meer pikt.

deadlock 03-10-2019 08:22

Citaat:

En natuurlijk inzetten op Afrika. Het is de achtertuin tenslotte.

JaapieEleven 03-10-2019 08:28

Citaat:

Haller schreef: (Bericht 34681537)
De komende 20 jaar:

- Zal de wereldbevolking flink toenemen
- Zullen er meer zuinige vliegtuigen komen
- Kunnen we alleen nog maar 100 km/u rijden op de snelweg
- Brexit gaat door
- KLM-Air France gaan uit elkaar
- Eerste persoon op Mars

-Eens
-of gewoon geen vliegtuigen meer door teleportatie
-waarom rijden als je ook met auto's kan vliegen?
-En de Nexit is ook bezig door Baudet
-eens
-eens
-En misschien al de eerste officiële Marsmannetjes

Not for Sale 02-03-2022 20:36

Citaat:

Up voor EU leger.

Not for Sale 02-03-2022 20:37

Citaat:

Haller schreef: (Bericht 34681537)
De komende 20 jaar:

Zodat ze minister-president kan worden?

betercore 03-03-2022 08:52

Citaat:

Verwijderd schreef: (Bericht 34681474)

:o

Destruct! 03-03-2022 18:20

Citaat:

betercore schreef: (Bericht 34829147)
:o

3 jaar verder

Destruct! 03-03-2022 18:28

Ik word president van de verenigde staten van Europa :lampje:

JaapieEleven 04-03-2022 00:34

NICE

Pr0xy 08-03-2022 14:20

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34829229)
Ik word president van de verenigde staten van Europa :lampje:

Draag je dan een rok?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.