![]() |
Discussies met deadlock diep in de nacht deel 1
hoi
|
Wat voor discussie verwacht je moppie?
|
Citaat:
|
Technologische ontwikkelingen, zoals dat zelfrijdende auto's mainstream worden.
|
We gaan het ook over politiek hebben
|
Citaat:
Maar we hebben nu een best bijzondere situatie. Trump Impeachment: Iedere onafhankelijke lul kan zien dat er hoogverraad is gepleegd. Het probleem zit hem in de procedure; Voor een daadwerkelijke afzetting gaat het om de senaat; die moet met 2/3e meerderheid (of 60%, een van de twee) voor afzetting stemmen. Impeachment kan op basis van "De president lust geen sinaasappels, daarom moet hij afgezet worden!" en als de procedure gevolgd wordt en ook de Senaat neemt het aan, dan kan hij daarom afgezet worden. Omgekeerd is het vrij goed mogelijk dat er geen enkele mogelijkheid is om een zittende president af te zetten als de Senaat niet instemt. Het maakt vooralsnog in ieder geval zijn herverkiezing onwaarschijnlijker, maar niet geheel onwaarschijnlijk. Ik acht de kans op dit moment niet te berekenen, dus ook niet 50/50. Geduld is een schone zaak. De VS is veel geloofwaardigheid verloren bij hun beste vrienden in de NAVO. Het voortbestaan is onzeker op deze tijdsschaal. Ik ben er niet zeker van dat Brexit doorgaat. In Rusland zijn kleine maar hoopvolle bewegingen gaande, maar het blijft Rusland. Drie stappen vooruit, vier stappen achteruit en nog een keer proberen. China; Hmmmm. India & Pakistan: Pfffrrrrrtt. Dat allemaal maakt het geopolitiek niet makkelijker om uitspraken te doen. Ik denk dat we volgend jaar november meer weten over hoe het eruit gaat zien. Technologie zal met sprongen vooruit blijven gaan. Wearables zijn over 20 jaar doodnormaal en overal is technologie in geïntegreerd. Iedereen is always on. Dat er allemaal van uitgaande dat de wereld niet verzwolgen zal worden door de klimaatproblematiek. |
Citaat:
China; hmmmmmm. Mass surveillance. L O C A T I E T R A C E R E N V A N C H I N E Z E N. Of de chinezen zijn het zat en gaan de parlement aanvallen. India & Pakistan: Nog steeds een shithole. India geboortecijfer daalt eventueel. |
Dat daalt nu al gigantisch. Nog anderhalve maand en dan ben ik er weer.
|
Super snel reizen met de vliegtuig of ander soort vervoermiddel.
Wetenschap maakt wat sprongen. Nog steeds oorlog. Elektrische auto's zijn mainstream. Groenlinks in de coalitie misschien? |
Citaat:
|
Daar komt de vergrijzing oh jeej!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De basis van het universum binnen een paar simpele stappen uitgelegd: - ruimtetijd ding. 3d + 1 tijdaxis. De mogelijkheid om dat tijdaxis terug te draaien; - de ontstaan van het universum is big bang, maar hoe kan niets naar iets veranderen. Als ik 1GB aan ruimte heb in mijn harde schijf gaat dat toch ook niet zomaar vol worden. - profit |
Tenzij het universum altijd bestond of het altijd iets was.
|
Waarom zijn de VS en S-A iran nog niet gevallen rond heel dat olierafinaderijggedoe?
|
Wanneer haalt Nigeria de VS in qua bevolking?
|
We hebben een Zuid-Atlantische Verdragsorganisatie nodig. En ook een Australazische als we toch bezig zijn.
|
Hervorming van de VN Veiligheidsraad pls.
|
De Koude Oorlog is nooit afgelopen. Bovendien ging het nooit op communisme vs kapitalisme, dat was altijd maar propaganda die toevallig voor een tijdje beide kanten wel uitkwam. Maar het was altijd al democratie vs autoritair dat het conflict dreef, en dat is net zo actueel als ooit.
Dus een EU-leger. En de EU moet andere machtige vrienden maken naast de VS, want daar hebben we geen drol meer aan. Beter werken we aan een stevig EU-India bondgenootschap en zetten we in op mensenrechten en eerlijke economische ontwikkeling in Afrika en het Midden-Oosten voor de toekomstige balans in Eurazië. |
De komende 20 jaar:
- Zal de wereldbevolking flink toenemen - Zullen er meer zuinige vliegtuigen komen - Kunnen we alleen nog maar 100 km/u rijden op de snelweg - Brexit gaat door - Halsema treed af als burgermeester - KLM-Air France gaan uit elkaar - Eerste persoon op Mars |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-of gewoon geen vliegtuigen meer door teleportatie -waarom rijden als je ook met auto's kan vliegen? -En de Nexit is ook bezig door Baudet -eens -eens -En misschien al de eerste officiële Marsmannetjes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik word president van de verenigde staten van Europa :lampje:
|
NICE
|