Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Oesters van nam kee (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=195578)

xx 24-08-2002 17:18

Oesters van nam kee

Gaan jullie naar de oesters van nam kee??? Het lijkt mij wel een leuke film. Wij gaan er met de klas mee. Maar wat ik eigenlijk wil vragen, wat is jullie vooroordeel over deze film?? :)

xx

Lakini's Juice 24-08-2002 17:29

Nederlandse films trekken me nie zo...dus ik ga er nie heen :D

legatus 24-08-2002 17:54

Uiteraard. Ben wel benieuwd.

Aurora 24-08-2002 19:16

Citaat:

Lakini's Juice schreef:

Siyabonga 24-08-2002 22:35

nog nooit van gehoort...
waar gaat ie over?

JoRTh 25-08-2002 11:00

Ik zag de trailer en dacht dat het eigenlijk nog wel wat kon worden. Vorige Kees van Beijnum verfilming vond ik ook erg goed (Dichter op de Zeedijk).
Ik hoop maar dat het een goede film word, dat is goed voor de Nederlandse film.

Uice 25-08-2002 12:39

De regiseur heeft scenes met Katja Schuurman topless uitgeknipt omdat ie niet wil dat mensen alleen naar de film gaan vanwege Katja's borsten. Idioot.

legatus 25-08-2002 13:43

Ze staat toch in de September-editie van PLAYBOY...

Balance 25-08-2002 13:59

kwil hem denk ik nog wel een keer kijken, maar eerst het boek maar lezen... als ik die leuk vind dan huur ik de film wel (tegen die tijd issie vast wel in de videotheek)

Firefly182 25-08-2002 18:25

kheb het boek gelezen, en nou wil ik wel naar de film. Tis echt een topboek gewoon, heel leuk geschreven. Maar die Berry die lijkt me meer een dunnig mannetje en volgens mij is ie dat in de film niet. Sjammers....

bertbart 25-08-2002 18:45

Citaat:

JoRTh schreef:
. Vorige Kees van Beijnum verfilming vond ik ook erg goed (Dichter op de Zeedijk).
Hoeft natuurlijk niets te zeggen over deze boekverfilming. Maar ik ben best nieuwsgierig. En als Katja meedoet, tja dan moet ik er heen...:D

Silent Enigma 25-08-2002 20:03

Citaat:

legatus schreef:
toch maar de playboy ipv de film :o

bertbart 25-08-2002 20:14

Citaat:

Juice schreef:
De regiseur heeft scenes met Katja Schuurman topless uitgeknipt omdat ie niet wil dat mensen alleen naar de film gaan vanwege Katja's borsten. Idioot.
Helemaal niet idioot. Want iedereen in Nederland klaagt er altijd over dat er zoveel naakt te zien is in de nederlandse film...

JoRTh 25-08-2002 21:46

Er zijn sex-scenes uitgeknipt op verzoek van de schrijver.

En volgens mij wilde Katja alleen voor een astronomisch bedrag in de Playboy en daarom zou het er nooit van komen.... ofzo. Alsof ik mij daar mee bezig houdt :-)

Uice 26-08-2002 14:00

Citaat:

bertbart schreef:

Helemaal niet idioot. Want iedereen in Nederland klaagt er altijd over dat er zoveel naakt te zien is in de nederlandse film...

Ik niet.

Milk 26-08-2002 15:26

ik heb het boek gelezen dus ik ben wel nieuwsgierig naar de film.

bertbart 26-08-2002 16:44

Citaat:

Juice schreef:

Ik niet.

Nee, ik klaag daar ook niet over:o

ZHAzha 26-08-2002 18:11

Citaat:

bertbart schreef:

Nee, ik klaag daar ook niet over:o

hehe ik ook niet :)
Maar ik heb een voorstuk gezien in de bios.. en het leek me een zeer leuke film! ik ga er zeker heen..
Wanneer komt ie?

bertbart 26-08-2002 19:11

Citaat:

ZHAzha schreef:

hehe ik ook niet :)
Maar ik heb een voorstuk gezien in de bios.. en het leek me een zeer leuke film! ik ga er zeker heen..
Wanneer komt ie?

damn, heb je de posters niet gezien? waar de hele stad mee volhangt?:p 5 SEPTEMBER. En ik heb laatst bij nam kee gegeten, erg tof...

xx 26-08-2002 19:26

ja 5 september gaat ie in premiere en wij (ik met mijn klas) gaan er later heen eerst moeten we het boek lezen. Maar de film evenals het boek lijken mij heel leuk.

xx

Severus 26-08-2002 21:10

Nee, 'k ben niet into Dutch movies. (n)

Ripper

TAFKAB 26-08-2002 23:07

heen!

Milk 27-08-2002 20:07

ik heb al 1 recensie ervan gelezen..het schijnt matig te zijn en van het type 'het boek is beter'... toch maar wachten op de videorelease dan maar..(?)

xx 28-08-2002 11:21

Citaat:

Milk schreef:
ik heb al 1 recensie ervan gelezen..het schijnt matig te zijn en van het type 'het boek is beter'... toch maar wachten op de videorelease dan maar..(?)
ik vraag het me af, want nederlandse films worden altijd afgezeken door de recensenten.....

xx

D@mien 28-08-2002 12:54

Citaat:

xx schreef:

ik vraag het me af, want nederlandse films worden altijd afgezeken door de recensenten.....

xx

Ik geef ze geen ongelijk...van goed acteren hebben ze in Nederland nog niet gehoord geloof ik....en de eventuele special effects kan ik ook nog wel op mn compu maken...(bij wijze van spreke)...

BBEM 28-08-2002 18:10

Citaat:

Lakini's Juice schreef:
mij juist wel dus ik ga

Breg 28-08-2002 18:56

Citaat:

Lakini's Juice schreef:
ik ook niet, heb het zelfde vooroordeel, van mn ouders overgenomen, die kijken ook nooit Nederlandse films/programma´s. Maar mischien ga ik nog wel een keer het boek lezen.

New Born 29-08-2002 21:02

Ik denk dat ik er wel heen ga, lijkt me wel een leuke film. Ook omdat egbert-jan weeber erin speelt, is een heel erg lekker ding :D

Angeles 30-08-2002 20:03

Ik ben in het boek begonnen, maar de schrijfstijl spreekt me niet echt aan. Meestal lees ik een boek in één keer uit, maar Oesters van Nam Kee niet (dat had er misschien ook mee te maken dat ik net een ander boek uit had - Experiment Black Box - en mijn ogen nogal dichtvielen). Door de schrijfstijl was ik er niet echt door gegrepen en eigenlijk ben ik nog niet verder gegaan, het boek ligt nog bij mijn ouders. Ik vond de hoofdpersoon heel irritant en overdreven overkomen.

Ik denk dat ik toch wel naar de film ga, want het verhaal lijkt me wel interessant, en ik ga het boek ook nog wel lezen. Maar ik heb al het vermoeden dat het niet een van mijn favoriete boeken zal zijn, dat geldt voor de film waarschijnlijk ook. Uit nieuwsgierigheid ga ik wel.

BrunetJuh 31-08-2002 09:01

mwah, lijkt me eigenlijk nie so, volle maan lijkt mij veel mooier!

xx 31-08-2002 14:12

speelde egbert-jan weeber toevallig patrick in finals??? als het niet zo is lijkt hij er heel erg veel op.....

xx

Winner 31-08-2002 17:25

Het lijkt me nog wel een redelijke film, en hopelijk niet zo'n jofele Costa-VolleMaan uitvloeisel. En dat ze wat van Katja's poesje eruit hebbben geknipt is alleen maar goed, anders blijft de NL film hangen bij dat soort Turks-Fruit achtige praktijken, het is tijd voor een film die niet alleen maar om seks draait. (Komt dit uit mijn mond?!:eek: )

legatus 31-08-2002 18:24

Citaat:

het is tijd voor een film die niet alleen maar om seks draait.
Terwijl Nederlandse films voornamelijk functioneel bloot hebben. Tenminste niet van die onnatuurlijk bedek-je-edele-delen-als-je-partner-in-de-kamer-is onzin.

Veel filmcritici bekritiseerden ook BULLY (van Larry Clark) omdat de scenes waarin de spelers naakt zijn het niet bedekt word of geschuwd. Het is realistisch(er). Maar het blijkt veel mensen te storen.

Milk 31-08-2002 18:57

Citaat:

xx schreef:

xx

Als het inderdaad zo is dat er belangrijke sleutelscènes uit de film gehaald zijn vind ik dat logisch ook. En volgens mij kreeg 'ik ook van jou' best redelijke recensies, en die vond ik juist zwaar tegenvallen (weer een typisch geval van 'het boek..'). Ennem, welke films die eigenlijk heeeel goed zijn zijn volgens jou afgezeken dan? Heb ik heel wat gemist zeker..

Dory 31-08-2002 20:35

ik vond de trailer heel mooi, alleen ik heb al wel een matige recensie gelezen. nog even nadenken dus.

Roozie 31-08-2002 21:01

Ik heb het boek dus ga eerst het boek uitlezen! En dan naar de film!

Simon 31-08-2002 23:31

Mijn recensie van deze film staat alweer een paar dagen op http://fun.scholieren.com/films

Ik vond het een behoorlijk sterke film, waarin Egbert-Jan Weeber (hij heeft inderdaad een rol gehad in Finals) heel goed de rol van Berry vertolkt.
Het verhaal is krachtig, maar zoals wel vaker met verfilmingen in vergelijking met het boek versimpeld. De film heeft een stuk meer diepgang dan de feelgoodmovies als Costa/Volle Maan. Dat is ook leuk, maar meer van het type hap-slik-weg. Maar goed, voordat ik mijn recensie opnieuw schrijf. lees hem zelf maar gewoon ff.

xx 01-09-2002 09:12

Citaat:

Milk schreef:

Als het inderdaad zo is dat er belangrijke sleutelscènes uit de film gehaald zijn vind ik dat logisch ook. En volgens mij kreeg 'ik ook van jou' best redelijke recensies, en die vond ik juist zwaar tegenvallen (weer een typisch geval van 'het boek..'). Ennem, welke films die eigenlijk heeeel goed zijn zijn volgens jou afgezeken dan? Heb ik heel wat gemist zeker..

Nou ik bedoel eigenlijk eerder te zeggen dat het lijkt alsof de recensenten nederlandse films sowieso al niet goed vinden omdat ze nederlands zijn. En zoals bijv. costa kreeg heel veel kritiek terwijl die film toch heel veel bezoekers trok.

xx

Uice 01-09-2002 09:32

Citaat:

xx schreef:

Nou ik bedoel eigenlijk eerder te zeggen dat het lijkt alsof de recensenten nederlandse films sowieso al niet goed vinden omdat ze nederlands zijn. En zoals bijv. costa kreeg heel veel kritiek terwijl die film toch heel veel bezoekers trok.

xx

En? Scary Movie 2 was een enorme hit, werd heel goed én behoord tot de grootste bagger in de filmwereld.
Dat Costa! niet door iedereen even goed ontvangen werd heeft meer te maken met het genre.

Uice 01-09-2002 09:33

Citaat:

legatus schreef:

Veel filmcritici bekritiseerden ook BULLY (van Larry Clark) omdat de scenes waarin de spelers naakt zijn het niet bedekt word of geschuwd. Het is realistisch(er). Maar het blijkt veel mensen te storen.

:D Maar Larry Clark maakt dan ook niet bepaald meesterwerken. Vaak gaat de sex boven het verhaal.

legatus 01-09-2002 10:27

Citaat:

Vaak gaat de sex boven het verhaal.
Absoluut niet, alhoewel hij niet consequent is in het verklaren van karakters zijn de scenes rauw en realistisch. Geen sex om de sex.

Milk 01-09-2002 11:46

Citaat:

xx schreef:

xx

tsja, je hebt gelijk Costa is natuurlijk ook de beste, origineelste en leukste film allertijden :rolleyes:

Rollo Tomasi 02-09-2002 00:46

Citaat:

xx schreef:

Nou ik bedoel eigenlijk eerder te zeggen dat het lijkt alsof de recensenten nederlandse films sowieso al niet goed vinden omdat ze nederlands zijn.

Onzin. Veel recensies lees je blijkbaar niet. Er zijn zat Nederlandse films die positieve recensies krijgen. Dat zijn alleen vaak niet van die mainstream producties.

Citaat:

xx schreef:
En zoals bijv. costa kreeg heel veel kritiek terwijl die film toch heel veel bezoekers trok.

xx

Maar die bezoekers recenseren dan ook niet voor de bladen. Zelf was ik het roerend met de meeste recensenten eens, Costa! was bagger.

Oesters van Nam Kee lijkt me trouwens niet zo'n boeiende film. Klinkt nogal cliché.

xx 04-09-2002 17:16

Ja hij is in premiere gegaan, heeft iemand hem al gezien??

Ik heb het boek nu ook uit, n vond het op zich een aardig boek. Maar ben nu wel benieuwd hoe ze het verfilmd hebben.

xx

icegirl.com 04-09-2002 17:33

Ik ga neit naar de film... want houd neit zo van nederlandse films.
Maarre ik ga het boek voor mijn literatuurlijst lezen.

Rhinus 04-09-2002 19:38

Citaat:

Silent Enigma schreef:
toch maar de playboy ipv de film :o
Precies mijn gedachtes.

DarkRaven 04-09-2002 20:25

weet niet....:)

marlies 04-09-2002 23:09

Citaat:

legatus schreef:
:D

Rollo Tomasi 05-09-2002 01:27

Citaat:

legatus schreef:
Oktober. Die echter morgen (vrijdag) al in de winkels ligt. Heb al een aantal foto's gezien, niet echt bijzonder. De siliconen helpen natuurlijk ook niet echt.

Rhinus 05-09-2002 11:09

Oe oe oe. Wie gaat de Playboy kopen en de foto's in scannen en aan mij mailen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.