![]() |
Soa zonder ervaring
Hallo iedereen
Ik vroeg me af in hoeverre het mogelijk is om een SOA op te lopen als ik en mijn vriendin nog nooit met iemand anders seksueel contact heeft gehad. (op iemand anders masturberen na). Kan iemand al drager zijn van een SOA terwijl diegene nog nooit seksueel contact heeft gehad? Alvast bedankt! |
Ergste geval kan het. Ook met zoenen kan het. Bloed. Test ggd is gratis. Weet je het alle 2 zeker
|
Soa’s verspreiden zich grofweg op 3 manieren:
- Via seks - Via zwangerschap (als moeder een soa heeft tijdens de zwangerschap, krijgt haar baby het ook) - Via bloedcontact. Bijvoorbeeld als je drugs spuit met een onhygiënische naald. Als je moeder geen soa’s had terwijl ze zwanger was, je niet seksueel actief was en geen bloedcontact gehad hebt met iemand een een soa, kun je uitsluiten dat je een soa hebt. |
Dankjewel allebei! Zit er een termijn van wachten tussen de test en de dag dat het mogelijk gebeurde?
|
Wat is er dan mogelijk gebeurd?
|
We hadden wat wrijfcontact, zonder kleren. Zij neemt consequent de pil en ik kwam niet klaar dus de kans op zwangerschap is heel klein. Er was ook geen penetratie of zo. Maar natuurlijk wel contact tussen penis en vagina, zonder condoom. (ook weer een aandachtspuntje voor volgende keer)
|
De kans op zwangerschap is dan ong. even groot als de kans op een SOA: minimaal dus. Als er niets meer is gebeurd heeft een SOA test weinig nut. (Tenzij er een denkt dat de ander gejokt heeft over zijn/haar seksleven)
|
Dankjewel! Ben ik weer gerustgesteld :)
|
Leren jullie tegenwoordig niks meer op school of zo
|
We leerden dat je je ertegen moet beschermen, en we gingen er van uit dat er toch iemand ooit een drager geweest moest zijn om het te kunnen doorgeven, dus echt duidelijkheid of je dat gewoon hebt of niet is niet echt duidelijk geweest...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42. |