Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   "ik houd van je" (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=195675)

SpiT 24-08-2002 19:02

"ik houd van je"

'n Ex van mij zei al heel gauw dat hij van me hield. Ik weet nu dat hij dat gewoon niet meende (hij zei het ook al heel erg snel).
Maar na die ex kreeg ik weer 'n vriendje. Op een gegeven moment zei hij ook "ik houd van je". Op dat moment "verstijfde" ik gewoon, ik kon geen woord meer zeggen. En het leek net alsof alles van die andere ex weer terug kwam (er was redelijk veel gebeurd). Ligt het dan aan die ene ex, omdat die zo heel snel zei dat hij van me hield, dat ik er dan nu niet zo goed meer tegen kan, of...?

Chloe Siere 24-08-2002 19:17

die woorden moeten juist heel veel voor je betekenen. maar jij bent bang dat ze juist niks betekenen en durft er dus niet veel waarde aan te hechten. het zal wel met je ex te maken hebben.
het komt wel terug, zodra je echt gelooft dat je vriend van je houdt.

little lady 24-08-2002 21:31

Citaat:

SpiT schreef:
'n Ex van mij zei al heel gauw dat hij van me hield. Ik weet nu dat hij dat gewoon niet meende (hij zei het ook al heel erg snel).
Maar na die ex kreeg ik weer 'n vriendje. Op een gegeven moment zei hij ook "ik houd van je". Op dat moment "verstijfde" ik gewoon, ik kon geen woord meer zeggen. En het leek net alsof alles van die andere ex weer terug kwam (er was redelijk veel gebeurd). Ligt het dan aan die ene ex, omdat die zo heel snel zei dat hij van me hield, dat ik er dan nu niet zo goed meer tegen kan, of...?

heb ik ook last van gehad..
ik zei voor de 1ste keer tegen iemand 'ikh ouvan je'
en dat was zeg maar de eerste keer dat ik het meende

..en toen na een paar dagen was t uit..

en daarom durfde ik t nooit meer te zeggen..

nu hebk een nieuw vriendju, en nu zeg ik het wel vaker
[ niet te vaak want dan betekent het nix meer, vind ik]

oftewel: het komt wel :D

StefanLovertje 24-08-2002 22:30

Citaat:

little lady schreef:

nu hebk een nieuw vriendju, en nu zeg ik het wel vaker
[ niet te vaak want dan betekent het nix meer, vind ik]

oftewel: het komt wel :D

ik zeg het en hoor het elke dag, en het blijft speciaal vind ik :)

maar het komt goed ja :) gewoon leren vertrouwen

Lethalis 25-08-2002 07:53

Mensen denken associatief; dat wil zeggen dat bepaalde woorden / beelden andere gedachtes / herinneringen op kunnen roepen.

Als je ex heel snel 'ik hou van je' zei en er veel gebeurd was, waardoor je deze woorden niet vertrouwde dan zal dit direct weer naar boven komen bij de volgende die dit zegt.

Niets vreemds aan. Tijd zal zeggen of je het deze keer wel kunt vertrouwen.

moenbase 25-08-2002 09:02

Het lijkt mij niet echt speciaal om het heel snel te horen van een meisje. Het zou mij eerder afschrikken.

SpiT 25-08-2002 09:33

Het is nu ondertussen ook al uit met dat volgende vriendje.. dus daar zat ook nie veel in geloof ik.
Maar het is denkik idd wel normaal.

Chloe Siere 25-08-2002 11:46

Citaat:

moenbase schreef:
Het lijkt mij niet echt speciaal om het heel snel te horen van een meisje. Het zou mij eerder afschrikken.
inderdaad, ik heb wel eens gehad dat iemand het na een week zei ofzo (of misschien zelfs eerder). toen dacht ik echt zo van: ja, dat weet je wel heel snel! dus dat nam ik ook niet echt serieus. en dat is dan natuurlijk weer jammer.

girl18 25-08-2002 16:02

iemand die naar een week of een maand of naar twee maanden al zegt tegen mij ik houd van jou.. dan lach ik me kapot want je kunt naar zo korte termijn van iemand houden.. :p

Jamiroquai 25-08-2002 16:05

Jah, ik heb het weleens een paar keer gezegd (maar da's allang weer uit)... tegenwoordig zeg ik het nooit meer, ik laat het wel gewoon merken op een andere manier... :D

Kirk22 25-08-2002 16:19

ik zeg het nooit. misschien wanneer ik oud en wijs ben

Angeles 25-08-2002 16:28

Ik heb het vroeger wel eens te vroeg gezegd, maar te vroeg heeft niet alles met tijd te maken. In mijn huidige relatie wist ik al heel snel dat het goed zat, het voelde al gauw goed en vertrouwd en ik wist dat het blijvend zou zijn. Dus in deze relatie was het absoluut niet te vroeg, ook al was het misschien wel snel in tijdeenheden.

moenbase 26-08-2002 10:30

Citaat:

*RainBow* schreef:

inderdaad, ik heb wel eens gehad dat iemand het na een week zei ofzo (of misschien zelfs eerder). toen dacht ik echt zo van: ja, dat weet je wel heel snel! dus dat nam ik ook niet echt serieus. en dat is dan natuurlijk weer jammer.

Precies.
Ik heb liever dat zij een jaar er mee wacht, dan dat ze het meteen zegt de eerste keer nadat we bijvoorbeeld zouden hebben gezoend.

Vinzz 26-08-2002 10:51

hm ja het klinkt logisch, maar jammer dat het nu al weer uit is :( sommige mensen moeten 'es wat voorzichtiger zijn met dat "ik hou van je"

Bitchalicious 26-08-2002 11:27

Citaat:

Alkahol!K schreef:
sommige mensen moeten 'es wat voorzichtiger zijn met dat "ik hou van je"
pcies!!! Ik ken er ook 1 die te snel "ik hou van je zegt" en hij denkt dat ie het meent maar doet me alleen maar veel pijn mee....

de abt van sion 26-08-2002 11:32

Citaat:

Angeles schreef:

In mijn huidige relatie wist ik al heel snel dat het goed zat, het voelde al gauw goed en vertrouwd en ik wist dat het blijvend zou zijn. Dus in deze relatie was het absoluut niet te vroeg, ook al was het misschien wel snel in tijdeenheden.

Je kunt de woorden pas in geval van ware liefde uitspreken. Weet jij nu al of jouw relatie over pakweg 20 jaar nog bestaat?

Angeles 26-08-2002 12:15

Citaat:

de abt van sion schreef:

Je kunt de woorden pas in geval van ware liefde uitspreken. Weet jij nu al of jouw relatie over pakweg 20 jaar nog bestaat?

We gaan allebei helemaal voor elkaar en ik voel me zeer goed in die relatie. Garanties over je levensloop heb je nooit.

)Vampje( 26-08-2002 12:45

Tegen mij hebben al best veel jongens gezegd dat ze van me houden. Pure onzin, bleek later. Misschien voelde het op dat moment voor hem wel zo, maar was het niet 'echt'. Zelf zei ik dat ook nooit. Aleen als iemand het vroeg, zo van "hou je nog van me?", dan zei ik "jah...", maar nooit uit mezelf. Dat doe ik alleen als ik het oprecht meen, zoals nu bij mijn vriend.Hecht er dus nooit te veel waarde aan, alleen als ook echt blijkt dat ie het meent.

~Sjeherazade~ 26-08-2002 13:00

Bij m'n vorige 'liefdes' werd er eigenlijk veel te snel gezegd dat we van elkaar hielden.
Met m'n liefje nu is het nogal serieus en is het anders gegaan:
In het begin zeiden we van die dingen als "pfff ik ben verliefd op u" enzovoort, en: " Ik denk dat ik heel veel van u ga houden" (vind ik realistischer dan onmiddellijk: "Ik hou van jou")

Na ongeveer 3 maanden zei hij: "Ik zie je graag", waarop ik (heel origineel):"Ik jou ook" (blijkbaar legt hij een verschil tussen: Ik zie je graag/Ik hou van jou ghehe)

Nog ongeveer een maand later: "Ik denk dat ik heel veel van je begin te houden"

En nog ongeveer een maand later: "Ik hou van u" (En dat is het gebleven, we zeggen het echt heel vaak: op 1 dag zeker 10 keer, en toch beschouw ik het nog altijd niet als vanzelfsprekend, het blijft speciaal)

lady_x 26-08-2002 13:19

Ik heb nog nooit oprecht deze woorden uitgesproken. Als ik ze tegen mij hoor zeggen, vind ik ze nogal ondoordacht, hoewel ik het eigenlijk zie als een synoniem voor 'ik zie je graag'. Heel diep ga ik er dus niet op in, want woorden zijn maar woorden die na een tijd toch blijken te vervliegen..

nare man 26-08-2002 16:00

Ik heb het bij één persoon oprecht gezegd. Dat is nu nog steeds zo. Overigens gaat het niet om 'mijn' vriendin, maar om m'n beste vriendin. Maar dat is een soort liefde die eigenlijk niet geslachtsgebonden is, gewoon een diepe genegenheid voor iemand, alsof je zielen elkaar een stevige hand hebben gegeven :), niet het soort liefde wat je over het algemeen aantreft in relaties, namelijk vermengd met lust...hoger, denk ik :)

SpiT 26-08-2002 16:12

Citaat:

nare man schreef:
Ik heb het bij één persoon oprecht gezegd. Dat is nu nog steeds zo. Overigens gaat het niet om 'mijn' vriendin, maar om m'n beste vriendin. Maar dat is een soort liefde die eigenlijk niet geslachtsgebonden is, gewoon een diepe genegenheid voor iemand, alsof je zielen elkaar een stevige hand hebben gegeven :), niet het soort liefde wat je over het algemeen aantreft in relaties, namelijk vermengd met lust...hoger, denk ik :)

Ja, daar heb je gelijk in. Ik houd ook van mijn vriendin (en dan ook gewoon 'n vriendin, niet "mijn" vriendin nee). En idd in relaties is dat anders.

Anal Avenger 26-08-2002 16:16

mijn vriendin zei dit afgelopen weekend tegen me toen we onder invloed waren van xtc. Op dat moment dacht ik dat ze dit niet meende en dat het puur de drugs waren. Maar later, in een nuchtere bui zei ze dat ze het echt meende. Ik weet wel dat ik haar heel graag zie maar ik weet niet wanneer het het goeie moment is voor mij om dat te zeggen. Ik heb het haar toen ook gezegd omdat ik zelf dacht dat de tijd er wel rijp voor was. Maar ik twijfel een beetje... het is natuurlijk niet zomaar iets.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.