![]() |
Emulators programmeren is zo leuk
Ik focus me nu op de 6502 chip :eek:
|
Wat zijn(?) Emulators?
|
Een Emulator maakt het mogelijk om een systeem na te apen.
Dus dat je een hele chip en zijn instructies kan emuleren. Je moet wel veel kennis hebben tussen verschillende domeinen. inclusief de GPU (graphics processing unit), APU (Audio processing unit), PPU (Picture Processing Unit) etc. |
Zo zijn er NES emulators, SNES emulators, N64 emulators.
De PS3 en Xbox 360 emulators zijn beschikbaar en je kan er wat meedoen. Daarnaast zijn er vele PS4 emulators onder ontwikkeling. Waarvan 1 de hele software kan na apen. |
Oh huh dat klinkt echt ingewikkeld. Als je het gebouwd hebt, werkthet dan ook echt? Inclusief eventueel aanwezige connecties heeft met de buitenwereld? Of.moet je die dan weer apart aanleggen?
|
Citaat:
Aangezien de PS4 compatibel architectuur heeft hoef je niet de processor te emuleren, want het is hetzelfde als een desktop/laptop-chip. |
Oke ik heb Jos gevraagd en ik snap het denk ik!
|
Tof dat je dat zo leuk vindt! Ik snap daar echt de ballen van, van dat soort spullen :herp: voel me dan ook vaak een beetje dom :herp::herp:
|
Maarrrrr dan bedenk ik me dat de ander hoogstwaarschijnlijk niet met ernstig meervoudig beperkten kan werken en voel ik me iets minder dom :y
|
Ieder zijn talenten! :kusjesstrooi:
|
Ja zo heb ik ook grote kwalitieten.
|
Citaat:
|
Kijk naar mijn profielfoto voor mijn reactie.
|
Citaat:
|
Wie wil daten?
|
Doe even Tinder op je tellie dan
|
Dat is om te neukee
|
Ja, maar daarvoor moet je eerst daten
|
Daarna neukeee
|
Nou ik heb niet met al mijn tinderdates gesekst hoor
|
Hoewel tinder wel van alle apps die ik gebruikt heb de meeste neukertjes opleverde
|
Tijd om op datingapps te trollen
|
Dat houd je niet vol.
|
Citaat:
Een emulator is vrij precies wat destruct zegt; Na-apen. Stel je hebt een chip die je heeeeel veel gebruikt, dan kan je de werking ervan emuleren, nadoen. Je kan dan kijken hoe de chip zich onder bepaalde instructies gedraagt. De chips uit oude arcadekasten in van die game-hallen bijvoorbeeld, die maken ze in software na, zodat ze al die oude spelletjes kunnen spelen (y) |
Citaat:
|
Caro, ik snap er ook geen ene flikker van. (Y)
Een een katheter aanleggen zou ik ook niet weten. Ik weet van heel veel dingen eigenlijk geen flikker. Maar ik ben wel aardig met mensen geloof ik. Tot op zekere hoogte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58. |