![]() |
Nachtgezang (heb jullie raad opgevolgd ;))
Een rode gloed aan de horizon
Vertelt het me Het wordt langzaam donker De dag vertrekt nu eindelijk Het duistere van de buitenwereld Grijpt naar me En neemt bezit van deze kamer De nachtegaal laat zich nu eindelijk zien Er daalt een rust op me neer Beschermt me Ik voel me rustig worden Eindelijk rust, helaas niet voor lang Donker en duister, verlicht door de maan Omvangt me Terwijl ik naar de sterren kijk Als gezang van de nachtegaal Gedachten komen naar boven Nemen bezit van me Die ik vervolgens vastleg op papier Creaties komen naar boven en worden werkelijkheid Ik voel me rustig, vrij en wakker De nacht waakt over me Maar helaas niet voor lang Was de nacht maar eeuwig Langzaam wordt het dan weer lichter De dag wacht op me Een angst overvalt me plotseling Eerste zonnestralen spieken over de horizon De dag is nu echt aangebroken Het overvalt me De zon schijnt alweer over de horizon nachtegaal staakt zijn gezang Ik voel me moe en ook verlaten En bedenk me Dat ik nu die strijd eens winnen wil nachtegaal zingt nu niet meer… ---------------------------------------------------------------------- Ok, vertel mij nu maar eens wat jullie ervan vinden :) |
Wat ik er van vind....
Allereerst vind ik het best irri lezen, je hebt er wel wat mooie zinnen tussen staan, maar voor mijn gevoel herhaal je dingen tig keer. Tis ook wat onsamenhangend, heb ik het idee..Ik denk dat het veel mooier zal zijn, wanneer je het gedicht zou inkorten....er zit voor mijn gevoel een soort tegenstrijdigheid in het gedicht.... |
Hm, inderdaad. Er zitten van die dingen in waarvan je denkt "nogal wiedes!", zoals het avondrood dat je verteld dat het donker gaat worden. Nachtegalen laten zich zelden zien, eerder horen, maarja :) Ik vond dat irritante lezen waar mijn voorganger-antwoorder het over had wel meevallen, maar ik mis weer een beetje melodie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41. |