![]() |
WTC in vergelijking tot Jesaja
Ik heb her en der gehoord en dus ook zelf gelezen, dat ik het bijbelboek Jesaja (Jesaja is een profeet) staat dat de twee torens zullen vallen en als die gevallen zijn zal het dichtbij de eindtijd zijn... meer aardbevingen overstromingen en oorlogen zullen heersen over de aarde.
Ik vindt het wel cool dat dat allemaal in de bijbel staat. En het wordt je pas duidelijk wanneer zoiets gebeurd is! :s :) (Ik ben trouwens zelf christen...) |
Jaja, profetiën zijn een raar iets...
Maar is het nooit in je opgekomen dat Osama bin Laden misschien zelf ook het bijbelboek Jesaja heeft gelezen, en weet van die profetie... En daarom juist de Twin Towers heeft aangevallen om de mensen (en met name de Christenen) bang te maken? Ik weet het niet hoor... Wat ik wel weet is dat profetiën altijd zo opgeschreven worden dat het op tientallen verschillende manieren uit te leggen is (net als de rest van de Bijbel trouwens) |
inderdaad; als je een beetje een slimme terrorist bent speel je op die dingen in. want wat is er nou leuker en handiger dan paniek in het andere kamp?
|
Citaat:
Komop heey, er zijn in de geschiedenis vast wel vaker hier en daar eens twee torens met de grond gelijk gemaakt en toen is de wereld ook niet vergaan. |
nou.....de overstromingen heersen wel op het moment :D
|
nu is het wel boeiend om te weten dat er nogal veel profetieën uit de bijbel zijn uitgekomen....
|
Citaat:
|
Allemaal wel leuk en aardig, maar als je genoeg vaag lult, zoals Nostradamus, zal vroeg of laat iemand er waarheden uit distileren. Wat is nou de invloed van een paar sterren op 8 miljard lichtjaar? In ieder geval invloedsarmer dan de muis van je computer. Verder heeft men in de tora ook allerlei bewijzen van belangrijke gebeurtenissen gevonden. Helaas is dat niet oozaak--> gevolg, maar voor een gevolg een mogelijke oorzaak zoeken. En dan hoef je niet de Tora te gebruiken maar kan je net zo goed Jip & Janneke pakken en zoeken naar combinaties die de moord op Pim Fortuijn hebben voorspeld.
REIE |
tja....
de profetieën over Jezus zijn toch echt allemaal uitgekomen...... |
Citaat:
misschien zijn al die voorspellingen wel nep, later bedacht. |
tja...
weerwoorden, weerwoorden... zo komen we er nooit, als alles wat ik zeg nep is, en wat jullie zeggen echt is.... |
Citaat:
Ik weet in ieder geval dat men skeptisch moet blijven. |
Dit soort dingen duiken wel vaker op...voorspellingen die achteraf blijken te 'kloppen'. Het gaat gewoon om teksten die zo ruim uit te leggen zijn dat je er eigenlijk alle kanten wel mee op kunt, en dat wordt dan ook lustig gedaan. Mensen wíllen graag dingen zien, en daardoor lezen ze (Bijbel)teksten op een bepaalde manier, ze zijn vooringenomen.
Dus nee, in dit soort onzin geloof ik niet. |
Citaat:
|
Citaat:
alleen jammer dat ze toen het OT al lang hadden(Tenach). Daarin staan de voorspellingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De bijbel(nbg) is vanaf de grondtekst herschreven..... Vanaf de rollen die ze hebben gevonden, van die tijd..... Misschien zal niet alles kloppen, maar heel veel wel |
Daar ga je van uit ja. Trouwens, ik heb iets gehoord over één of ander stuk perkament wat was gevonden wat misschien door Jezus zelf zou zijn geschreven. Om de één of andere reden wilde de kerk dat nou weer niet geloven. Hebben ze eindelijk iets, nemen ze 't weer niet aan.
Of ben ik nu in de war? |
als je maar genoeg voorspeld komt er altijd wel iets uit
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
REIE |
Tja, het WTC is gevallen, op het moment vinden er overal ter wereld overstromingen plaats (Europa, China etc.). Ik hoop maar dat die Jesaja een beetje getikt was en geen geniaal toekomstvoorspeller.
|
Citaat:
sorry maar ik zal je 1 tip geven: de profeet Jesaja is niet getikt.......... |
Citaat:
REIE |
Citaat:
nee dat staat vast... :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tenach hadden ze al lang in het jaar 0.
is geschreven in de joodse ballingschap(meeste boeken) en die was afgelopen rond 538 voor christus |
Citaat:
ook al heeft de profeet jesaja express ingevuld, zijn voospelling is wel uitgekomen. en dat zoveel jaar geleden. voor 11 september 2001 waren er al bijbels. eenderde van de voorspellingen zijn al uitgekomen. de rest moet nog komen. p.s. er komt geen nieuwe messias meer, staat zelf in de bijbel. |
Citaat:
REIE |
Citaat:
En ja, het staat in de bijbel. Maar dat wil niet zeggen dat de joden niet geloven dat Jezus de messias niet was en dat de echte nog moet komen... |
Ze dachten in 1500 al dat het einde der tijden nabij was... ook voorspeld. Mjah, dat viel flink tegen.
|
waar staat het dan in jesaja? of zou je het even kunnen overtypen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zeg dan ff waar het staat, waar zitten we anders over te praten? is er nou niemand die eerst zlf even gaat controleren op het waar is dat het erin staat. Jij zegt dat je hebt gelezen, dan kun je ook wel zeggen waar.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21. |