Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Wat moet ik doen in 6vwo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1961222)

Bassie2004 26-04-2020 10:13

Wat moet ik doen in 6vwo

Hallo allemaal,

Ik zit nu in 4 vwo en ik ben voor een aantal vakken een jaar versneld (4 in totaal). Dit betekent dus dat ik voor die vakken komend jaar examen mag doen.

Na het examen is er echter een klein probleem, want dan heb ik veel minder les, omdat ik geen les meer heb voor de dan al afgeronde vakken.

Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat ik dan kan doen?

Alvast bedankt

FishStick007 26-04-2020 13:18

Citaat:

Bassie2004 schreef: (Bericht 34751549)
Hallo allemaal,

Ik zit nu in 4 vwo en ik ben voor een aantal vakken een jaar versneld (4 in totaal). Dit betekent dus dat ik voor die vakken komend jaar examen mag doen.

Na het examen is er echter een klein probleem, want dan heb ik veel minder les, omdat ik geen les meer heb voor de dan al afgeronde vakken.

Alvast bedankt

Wat is het probleem?

Bassie2004 26-04-2020 17:19

Het probleem is dat ik dan een gatenkaas rooster heb en, aangezien het om best wat uren gaat, ik iets moet hebben om te doen in die tijd (dat moet ook van school).
Ik heb alleen nog geen idee wat dat gaat worden

FishStick007 26-04-2020 18:28

Citaat:

Bassie2004 schreef: (Bericht 34751642)
Het probleem is dat ik dan een gatenkaas rooster heb en, aangezien het om best wat uren gaat, ik iets moet hebben om te doen in die tijd (dat moet ook van school).
Ik heb alleen nog geen idee wat dat gaat worden

Heb je het er al eens met de school over gehad? Daarnaast zijn er genoeg manieren om de uren op te vullen. Je kunt een frisse neus gaan halen, huiswerk maken/leren en ga zo maar verder. Als je echt helemaal iets anders wil, kun je een extra vak/met behulp van lessen iets leren (of dat nou iets buiten je pakket is of iets als een vreemde taal/muziek/etc.

Daantje_0705 26-04-2020 19:07

Profielwerkstuk?

deadlock 26-04-2020 19:27

Ik zou iedere dag gaan slapen, wakker worden, ergens eten en drinken in de tussentijd. Maar das ook een goeie tip voor 5 VWO trouwens!

Bassie2004 26-04-2020 20:04

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 34751681)
Profielwerkstuk?

Het gaat echt om iets leerzaams, maar buiten je 'normale' verplichtingen van 6 vwo om, zoals profielwerkstuk en zomaar een frisse neus gaan halen mag wel, maar niet de hele tijd, ik moet mijn tijd nuttig besteden.

Ik heb al eens met school gepraat, maar die zegt dat ik zelf met een idee moet komen

Daantje_0705 26-04-2020 21:44

Kan je vast iets voorbereiden voor je studie die je hierna wil gaan doen? Een taal leren? Bijles geven?

Confused. 26-04-2020 22:06

Citaat:

Bassie2004 schreef: (Bericht 34751714)
Het gaat echt om iets leerzaams, maar buiten je 'normale' verplichtingen van 6 vwo om, zoals profielwerkstuk en zomaar een frisse neus gaan halen mag wel, maar niet de hele tijd, ik moet mijn tijd nuttig besteden.

Ik heb al eens met school gepraat, maar die zegt dat ik zelf met een idee moet komen

Een nieuwe taal leren (zoals hierboven) is een best goed plan denk ik. Wat verwacht je anders buiten je normale schoolzaken te gaan doen? Worden deze uren door de school ingedeeld als "lesuren" waar zij als school aan moeten voldoen? Dan ligt het probleem qua invulling bij hun.

Bassie2004 27-04-2020 08:03

Citaat:

Confused. schreef: (Bericht 34751738)
Een nieuwe taal leren (zoals hierboven) is een best goed plan denk ik. Wat verwacht je anders buiten je normale schoolzaken te gaan doen? Worden deze uren door de school ingedeeld als "lesuren" waar zij als school aan moeten voldoen? Dan ligt het probleem qua invulling bij hun.

Ik heb al vier talen, dus dat lijkt me een beetje veel.

Deze uren hoeven niet perse worden ingevuld als "lesuren", de enige voorwaarde is dat ik wat leerzaams doe.

Dakduif 27-04-2020 08:24

Leer jezelf een nieuwe sport, of een instrument. Overigens ben ik wel eens met confused, kijk eens naar hoe school verantwoordelijk is voor de invulling van de uren.

mathfreak 27-04-2020 10:38

Welke vakken heb je, en welke 4 daarvan zijn de vakken waarin je versneld bent? Weet je al wat voor studie je na het vwo wilt gaan doen, en welke van jouw vakken daarvoor van belang zijn?

Bassie2004 29-04-2020 14:03

Ik heb een NT/NG profiel met nlt, aardrijkskunde, wiskunde B, grieks en duits.
Ik heb nog geen idee wat voor studie ik na het vwo wil doen, maar ik denk aan iets technisch, wiskundigs of natuurkundigs.

lola_fabulous 05-05-2020 13:29

Citaat:

Bassie2004 schreef: (Bericht 34751549)
Hallo allemaal,

Alvast bedankt

Ik weet niet of het op jouw school kan, maar zelf kan ik op mijn school bijvoorbeeld al colleges gaan volgen op de universiteit. Probeer ook meer tijd te besteden aan de vakken die moeilijker vindt, zodat je daar later van kan profiteren.

Bassie2004 05-05-2020 13:32

Citaat:

lola_fabulous schreef: (Bericht 34754591)
Ik weet niet of het op jouw school kan, maar zelf kan ik op mijn school bijvoorbeeld al colleges gaan volgen op de universiteit.

Bij mij op school kan dat helaas niet, wel naar gekeken, maar de school geeft er geen toestemming voor omdat het geen invulling is van mijn tussenuren, maar over het algemeen een hele dag, waardoor ik een heleboel lessen mis.

Er loopt nu het plan om economie te leren, omdat ik later een studie bedrijfskunde wil doen

lola_fabulous 15-05-2020 13:22

Citaat:

Bassie2004 schreef: (Bericht 34754597)
Bij mij op school kan dat helaas niet, wel naar gekeken, maar de school geeft er geen toestemming voor omdat het geen invulling is van mijn tussenuren, maar over het algemeen een hele dag, waardoor ik een heleboel lessen mis.

Er loopt nu het plan om economie te leren, omdat ik later een studie bedrijfskunde wil doen

Zonde dat het niet kan zeg! Maar veel succ6 met economie!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.