![]() |
Petitie om DitIsEenNaam te bannen vanwege trollen
Zie poll
|
Nee.
|
Citaat:
|
Hij zit niet te trollen
|
Iedereen die Ja stemt stemt voor een ban voor die recalcitrante flutpuber Jaap.
|
recalcitrant, dat woord klinkt me bekend voor.
|
Klinkt me bekend in de oren of komt me bekend voor.
|
Klinkt me bekend in de oren
|
Waarom is er altijd een moeilijke variant van een woord
Weerspannig -> Recalcitrant Maken -> Creëren Voorkeur -> Preferentie Voorrang -> Prioriteit Geven -> Verstrekken Gesprek -> Conversatie Over -> Betreffende Bijzonder -> Uitzonderlijk |
Verstrekken is niet hetzelfde als geven. Verstrekken kan ook uitdelen zijn van dingen die betaald zijn.
|
Ik verstrek jou mijn nier.
|
En tja. Verschillende streektalen en dialecten hebben zo hun invloed op het Nederlands, waardoor je synoniemen krijgt. Soms betekende een van deze of zelfs beide woorden ook iets anders in het verleden en is de betekenis opgeschoven.
Nederlands was ooit echt superfonetisch ook, net als het Turks, maar het is zo verschoven qua uitspraak door de eeuwen heen, terwijl de geschreven taal dat niet bijgehouden heeft, dat we daar nu een groot gedeelte van missen. |
Hoe we Nederlands superfonetisch kunnen schrijven:
Haloo, myn naam is dustrukt. ik ben 69 jaar out. Dit is uhn egte Nedurlandsü güsgreevun zin. Ik vint dit goet. en dü spelling van dit is fantasties. (We elimineren ei/au) we moeten een karakter hebben voor uh ah = ä eh = ë uh = ü ih = ï oh = ö waarom zyn dü banaanun zö krom |
ij of ei is gewoon ei, ik denk dat we er best een kunnen laten vallen maar ik zit niet te wachten op een y....
|
dü banaanun zyn krom, omdat het naar dü zon sgijnt müneer.
|
En die zin klopt fonetisch niet eens voor een groot gedeelte van de Nederlanders.
|
Kun jij er een maken?
|
Meh.
|
fok it dan
|
Citaat:
Overigens vind ik "weerspannig" nou niet echt makkelijker dan recalcitrant. |
Citaat:
|
Geen troll, hoogstens kk irritant