Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Heeft iemand snel-weg-met-keelpijn-tips voor mij? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=196293)

*Floortje* 25-08-2002 12:20

Heeft iemand snel-weg-met-keelpijn-tips voor mij?

Moet morgen namelijk zingen voor een auditie en plotsleing is er een mega-keelpijn aanval op komen zetten. :(

Bleh, heeft iemand daar last-minute tips tegen?

snoopy 25-08-2002 12:27

thee of melk met honing! Sowieso iets warms of juist iets kouds (waterijsje!). Dat laatste vooral als je echt een ontsteking hebt. Als het gewoon kut voelt, zou ik lekker dropjes eten, etc.
Verder heb je ook speciale keeltabletten, maar die helpen bij mij geen fuck. Succes. : (y)

Sannetje 25-08-2002 12:40

bij mij helpt veeeeeel slapen meestal wel :)

succes ermee!

*Floortje* 25-08-2002 13:29

Ga ik doen, duik nu met ijsje en een thermoskam thee m'n bed in. Alles combineren en hopen dat het snel overgaat. (die keeldingen hebben wij trouwens ook maar helpen alleen zolang je ze nog in je mond hebt...)

Tenkjoe voor tips! :)

georgie 25-08-2002 15:25

ik pak altijd een borrelglaasje, gooi dat vol met basterdsuiker en giet daar een klein beetje beerenburg overheen, zodat het een beetje stroperig wordt. dat eet je langzaam op en doet echt wonderen tegen keelpijn en verkoudheid :D

*Floortje* 25-08-2002 17:18

Citaat:

georgie schreef:
ik pak altijd een borrelglaasje, gooi dat vol met basterdsuiker en giet daar een klein beetje beerenburg overheen, zodat het een beetje stroperig wordt. dat eet je langzaam op en doet echt wonderen tegen keelpijn en verkoudheid :D
Misschien heel dom: wat is beerenburg? :D

citroen 25-08-2002 17:40

Citaat:

*Floortje* schreef:

Misschien heel dom: wat is beerenburg? :D

een of andere alcoholische drank

rodina 25-08-2002 19:52

Waterijsjes, en drop (van die kokindjes oid)

euro 25-08-2002 21:33

Wij hebben zo'n keeltabletten en die werken best wel, ik weet niet hoe ze heten, maar zijn bij drogist verkrijgbaar :)

georgie 25-08-2002 21:53

Citaat:

marianne22 schreef:

een of andere alcoholische drank

idd :D
helpt echt en is nog lekker ook

ForestSpirit 26-08-2002 14:42

Kamille thee met honing niet dat je daar nu veel aan hebt want je zal blijkbaar al gezongen hebben ofzo...
maar artiesten doen het ook...

georgie 26-08-2002 19:27

Citaat:

ForestSpirit schreef:
Kamille thee met honing niet dat je daar nu veel aan hebt want je zal blijkbaar al gezongen hebben ofzo...

heb je wel es kamillethee gedronken?? Dat is zo vies!!!! Echt niet normaal meer, moest mn mond er eens mee spoelen omdat mn tandvlees ernstig ontstoken was, nou dat raad ik je dus echt niet aan!!

*Floortje* 28-08-2002 16:50

Citaat:

ForestSpirit schreef:

Ga ik onthouden! ;)

*Floortje* 28-08-2002 16:51

Citaat:

*Floortje* schreef:

Ga ik onthouden! ;)

Euh, als het niet vies is :p

Rabbi Daniel 28-08-2002 17:25

Héél veel drinken.

En als er slijm in je keel vastzit: ophoesten! Niet doorslikken, dan gaat het niet weg...

(Dat is iig wat bij mij helpt...)

Rabbi Daniel 28-08-2002 17:35

Citaat:

georgie schreef:
heb je wel es kamillethee gedronken?? Dat is zo vies!!!! Echt niet normaal meer, moest mn mond er eens mee spoelen omdat mn tandvlees ernstig ontstoken was, nou dat raad ik je dus echt niet aan!!
Vies? :confused:

Niet mee eens. ;)

SpiritX 28-08-2002 18:00

Dampo keelpastilles of strepsil, maar dat spul werkt alleen verzachtend. Hetzelfde geldt voor laurierdrop. Verder kan een apotheek je waarschijnlijk ook verder helpen, ik heb zelf welles tabletten gehad (smerig :eek: ) die ook langer verzachten....

SpiritX 28-08-2002 18:02

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Héél veel drinken.

En als er slijm in je keel vastzit: ophoesten! Niet doorslikken, dan gaat het niet weg...

Je slokdarm en luchtpijp zijn twee losse gedeelten (;)), doorslikken moet dus niets uitmaken. Het slijm komt namelijk uit je keel (/ eventueel luchtpijp?) en wanneer je het doorslikt verdwijnt het via je slokdarm richting je maag ;).

Balance 28-08-2002 18:59

Trachitol proberen (verkrijgbaar bij drogist)
Verder idd héééél veel drinken!

DaRealEvE 28-08-2002 21:00

Als ik jou was zou ik ook van die vitaminebruistabletjes opgelost in water drinken want dan krijg je wat extra vitamines binnen en wordt je niet ziek of zo. Bij mij hielp het ..

*Floortje* 29-08-2002 19:39

Citaat:

Fleet Admiral schreef:
Héél veel drinken.

Nee, ik wil het ook altijd het liefst meteen kwijt zijn... :)

*Floortje* 29-08-2002 19:42

Citaat:

linda85 schreef:
Trachitol proberen (verkrijgbaar bij drogist)
Verder idd héééél veel drinken!

Ja, die heb ik idd. En Islamoos, dat is nog lekker ook! :D

xsten 29-08-2002 21:42

Trachitol is inderdaad het enige middeltje uit deze hele lijst wat echt helpt. De rest verzacht, dit helpt echt. Hibitane zou je ook kunnen gebruiken. Dit krijg je ook in het ziekenhuis tegen keelpijn.
Trachitol en Hibitane ontsmetten je keel, waardoor je ook echt de keelpijn kwijt raakt en niet onderdrukt ofzo.
beterschap in ieder geval!

Frida 02-09-2002 13:49

Warm koud en zuigen :o

warme thee
koud ijsje
en lolly eten

CraigDavid 02-09-2002 22:05

fishermans friend helpt wel hoor
er staat erop dat het helpt bij keelpijn

en het hielp toen ik bronchitis had

MeJulie 13-09-2002 19:09

Isla Moos tabletten helpen heel goed!

Verkrijgbaar bij elke DA!

MeJulie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.