![]() |
Heeft iemand snel-weg-met-keelpijn-tips voor mij?
Moet morgen namelijk zingen voor een auditie en plotsleing is er een mega-keelpijn aanval op komen zetten. :(
Bleh, heeft iemand daar last-minute tips tegen? |
thee of melk met honing! Sowieso iets warms of juist iets kouds (waterijsje!). Dat laatste vooral als je echt een ontsteking hebt. Als het gewoon kut voelt, zou ik lekker dropjes eten, etc.
Verder heb je ook speciale keeltabletten, maar die helpen bij mij geen fuck. Succes. : (y) |
bij mij helpt veeeeeel slapen meestal wel :)
succes ermee! |
Ga ik doen, duik nu met ijsje en een thermoskam thee m'n bed in. Alles combineren en hopen dat het snel overgaat. (die keeldingen hebben wij trouwens ook maar helpen alleen zolang je ze nog in je mond hebt...)
Tenkjoe voor tips! :) |
ik pak altijd een borrelglaasje, gooi dat vol met basterdsuiker en giet daar een klein beetje beerenburg overheen, zodat het een beetje stroperig wordt. dat eet je langzaam op en doet echt wonderen tegen keelpijn en verkoudheid :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waterijsjes, en drop (van die kokindjes oid)
|
Wij hebben zo'n keeltabletten en die werken best wel, ik weet niet hoe ze heten, maar zijn bij drogist verkrijgbaar :)
|
Citaat:
helpt echt en is nog lekker ook |
Kamille thee met honing niet dat je daar nu veel aan hebt want je zal blijkbaar al gezongen hebben ofzo...
maar artiesten doen het ook... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Héél veel drinken.
En als er slijm in je keel vastzit: ophoesten! Niet doorslikken, dan gaat het niet weg... (Dat is iig wat bij mij helpt...) |
Citaat:
Niet mee eens. ;) |
Dampo keelpastilles of strepsil, maar dat spul werkt alleen verzachtend. Hetzelfde geldt voor laurierdrop. Verder kan een apotheek je waarschijnlijk ook verder helpen, ik heb zelf welles tabletten gehad (smerig :eek: ) die ook langer verzachten....
|
Citaat:
|
Trachitol proberen (verkrijgbaar bij drogist)
Verder idd héééél veel drinken! |
Als ik jou was zou ik ook van die vitaminebruistabletjes opgelost in water drinken want dan krijg je wat extra vitamines binnen en wordt je niet ziek of zo. Bij mij hielp het ..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trachitol is inderdaad het enige middeltje uit deze hele lijst wat echt helpt. De rest verzacht, dit helpt echt. Hibitane zou je ook kunnen gebruiken. Dit krijg je ook in het ziekenhuis tegen keelpijn.
Trachitol en Hibitane ontsmetten je keel, waardoor je ook echt de keelpijn kwijt raakt en niet onderdrukt ofzo. beterschap in ieder geval! |
Warm koud en zuigen :o
warme thee koud ijsje en lolly eten |
fishermans friend helpt wel hoor
er staat erop dat het helpt bij keelpijn en het hielp toen ik bronchitis had |
Isla Moos tabletten helpen heel goed!
Verkrijgbaar bij elke DA! MeJulie |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17. |