![]() |
Drugs legaliseren, ja of nee?
Vanuit mijn kant:
Zolang het te reguleren valt, dan ja. Maar coke nee, dat moet maar verboten worden. XTC kan wel goed gereguleerd worden, kan ook netjes en schoon gemaakt worden... Maar wtf doen we dan met de junkies? |
Want... alcohol... roken... levert ook niet veel goeds op eh.
|
Geen junkiebash topic trouwens. Leuk hoor die vrijheid, maar sommige mensen moeten drugs gewoon niet krijgen, dus waarom vrijgeven? Laat staan hoeveel ellende en geld het allemaal kost.
|
Legaliseren maakt het minder stoer en spannend, zie je duidelijk als je bijvoorbeeld wietgebruik tussen NL en Frankrijk vergelijkt.
Maar ja wel per specifieke drug bekijken. Als empirisch gezien de kans op verantwoord gebruik vele malen kleiner is dan de kans op overlast en hoge kosten voor de samenleving, dan zie ik het voordeel van legaliseren niet zo. |
Ja precies! (y)
Coke no way legaliseren, sowieso is dat vrijwel onmogelijk in Europa, hoeveel drugstoeristen krijgen we dán wel niet... XTC vind ik toch alsnog tricky, zelfde als MDMA. Dat valt te reguleren, eventueel ook in een persoon die het gewoon ff voor de lol doet, maar het probleem is dat de volgende stap naar een sterker verslavend middel, of mixen van shit iets makkelijker wordt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is ook wel veel ruimte voor (verplichte) voorlichting/educatie als je legaliseert, waar nog niet veel gebruik van wordt gemaakt of over gesproken.
Eerst je drugsbewijs halen, theorie toets alles, dan pas pillen krijgen bij de apotheek. |
Wat nu als ik dat zou doen en glansrijk de toets zou halen, en dan de pillen verkocht aan junkies?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Afhankelijk van de soort drug.
|
|
Even m'n gouden reeks schoon vegen hoor.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47. |