Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Onzin (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=49)
-   -   Fijne kerst allemaal (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1967215)

JaapieEleven 25-12-2021 08:02

Fijne kerst allemaal

En een gelukkig Nieuwjaar

Loezzel 25-12-2021 09:07

Van hetzelfde, toekomstige meester!

Haller 25-12-2021 10:28

Vrolijk kerstfeest

Destruct! 25-12-2021 11:22

Vrolijk seksfeest

JaapieEleven 25-12-2021 23:33

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34824973)

Nou ja heel eerlijk gezegd gaat het een stuk minder goed op de pabo dan ik had gedacht. Ik moet heel wat aan mezelf veranderen en dat is niet altijd even fijn

Loezzel 26-12-2021 02:46

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34824993)
Nou ja heel eerlijk gezegd gaat het een stuk minder goed op de pabo dan ik had gedacht. Ik moet heel wat aan mezelf veranderen en dat is niet altijd even fijn

Moet je dingen veranderen of heb je leerpunten waar je aan moet werken?

Probeer vol te houden. Ik was er ook ooit bijna mee gestopt, omdat ik het allemaal niet meer zag zitten en ik toch vast geen goede leerkracht zou worden. Moet je me nu eens zien!

JaapieEleven 26-12-2021 14:08

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34824995)
Moet je dingen veranderen of heb je leerpunten waar je aan moet werken?

Probeer vol te houden. Ik was er ook ooit bijna mee gestopt, omdat ik het allemaal niet meer zag zitten en ik toch vast geen goede leerkracht zou worden. Moet je me nu eens zien!

Beetje van allebei.
Ik moet een stuk meer expressief worden, dat is af en toe wel lastig. Dan vragen mensen waarom ik chagrijnig ben terwijl ik dacht dat ik vrolijk overkwam:bloos: Dat is nog niet op school gebeurt, maar zulke soortgelijke dingen wel. Ook verwacht mijn stagebegeleider dat ik meer initiatief toon. Ik dacht dan dat ze bedoelde dat ik moet aanbieden of ik kan nakijken of wat anders voor haar kan doen (kopiëren, lamineren etc.). Ik heb dat dus voor een aantal weken gedaan, maar dat was niet wat ze bedoelde. Ze wilde dat ik in de ochtend in het rooster zou kijken en dan zou vragen of ik een les van haar wilde overnemen.

Eerlijk gezegd lijd ik best wel onder de lockdown, met name ook omdat ik hierdoor eigenlijk genaaid ben. Ik moet de stagedagen die zijn gemist door de lockdown wel inhalen, maar ik heb niet zoveel roostervrije dagen op de hogeschool. Dat betekent weer dat ik dus vervangende opdrachten moet doen om de actieve participatie te halen voor de studiepunten. En dat is dan weer extra bovenop wat er al ligt. Ik vind het tempo al hoog liggen, maar dit maakt het er niet makkelijker op. Ik had eigenlijk gedacht dat de hogeschool rekening zou houden met gemiste stagedagen door de lockdown.

Loezzel 26-12-2021 21:00

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34825007)
Beetje van allebei.
Ik moet een stuk meer expressief worden, dat is af en toe wel lastig. Dan vragen mensen waarom ik chagrijnig ben terwijl ik dacht dat ik vrolijk overkwam:bloos: Dat is nog niet op school gebeurt, maar zulke soortgelijke dingen wel. Ook verwacht mijn stagebegeleider dat ik meer initiatief toon. Ik dacht dan dat ze bedoelde dat ik moet aanbieden of ik kan nakijken of wat anders voor haar kan doen (kopiëren, lamineren etc.). Ik heb dat dus voor een aantal weken gedaan, maar dat was niet wat ze bedoelde. Ze wilde dat ik in de ochtend in het rooster zou kijken en dan zou vragen of ik een les van haar wilde overnemen.

Eerlijk gezegd lijd ik best wel onder de lockdown, met name ook omdat ik hierdoor eigenlijk genaaid ben. Ik moet de stagedagen die zijn gemist door de lockdown wel inhalen, maar ik heb niet zoveel roostervrije dagen op de hogeschool. Dat betekent weer dat ik dus vervangende opdrachten moet doen om de actieve participatie te halen voor de studiepunten. En dat is dan weer extra bovenop wat er al ligt. Ik vind het tempo al hoog liggen, maar dit maakt het er niet makkelijker op. Ik had eigenlijk gedacht dat de hogeschool rekening zou houden met gemiste stagedagen door de lockdown.

Probeer niet alles tegelijk aan te pakken, maar werk per periode aan een leerpunt. Dat van dat initiatief nemen was ook altijd een obstakel voor mij. Blijf vooral dicht bij jezelf. Let er wel op dat je geen onderwijsassistent wordt, maar onvoorbereid een les overnemen vind ik nogal wat.
Ik heb dit jaar ook een stagiaire, ik neem iedere week het rooster voor de weken erop met haar door, zij zegt dan welke lessen ze wil geven. Ze geeft nu een heel dagdeel achter elkaar les. Best pittig als je dat niet gewend bent!

Het is geen pretje in deze tijd student te zijn. Corona is kut. Sterkte, maar laat je niet (te) gek maken!

JaapieEleven 26-12-2021 22:50

Ik vind het met name vervelend om voor elke les een lesvoorbereuding in elkaar te moeten zetten. Met name omdat ik eigenlijk niets van zo'n lesviorbereiding terugzie in de les van mijn stagebegeleider.

Ik zie geen motiverende opening, geen verrassing of iets. Soms wordt de voorkennis doorgenomen, vaak niet. Lesdoelen worden niet genoemd en ook geen verloop van de les

JaapieEleven 26-12-2021 22:51

Ik vind het dan ergens heel raar dat ik dat allemaal wel moet doen als ik een les moet geven

Loezzel 27-12-2021 09:41

Citaat:

JaapieEleven schreef: (Bericht 34825019)
Ik vind het met name vervelend om voor elke les een lesvoorbereuding in elkaar te moeten zetten. Met name omdat ik eigenlijk niets van zo'n lesviorbereiding terugzie in de les van mijn stagebegeleider.

Ik zie geen motiverende opening, geen verrassing of iets. Soms wordt de voorkennis doorgenomen, vaak niet. Lesdoelen worden niet genoemd en ook geen verloop van de les

Die lesvoorbereidingen zijn achterlijk uitgebreid. Ik heb ook lang niet altijd een verrassing en maak graag gebruik van bestaande methodes, maar voorkennis en lesdoelen die niet structureel geactiveerd of benoemd worden, is wel raar, hoor. Dan heb je ook niet echt een goede mentor lijkt me :o

JaapieEleven 27-12-2021 15:53

Mijn mentor staat nu zelf in haar 2e jaar voor de klas. Ze geeft zelf überhaupt niet heel veel lessen, omdat het een jenaplan school is. Dat is ergens best lastig, aangezien de stageopdrachten meer bedoelt zijn voor regulier onderwijs

Destruct! 27-12-2021 19:01

Citaat:

Loezzel schreef: (Bericht 34824973)

Meester :ertur:

Arrow 28-12-2021 01:21

Aangezien ik te laat ben voor kerst,

Fijne Pasen ofz

Pr0xy 28-12-2021 18:55

Citaat:

Destruct! schreef: (Bericht 34825039)
Meester :ertur:

Hoi.

Not for Sale 28-12-2021 22:22

Feliz navidad.

All Out Of Love 16-01-2022 20:24

joejoe

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.