![]() |
[Linux]IRC
Ik heb nu een paar clients gedlt (irssi en BitchX).
Mijn vraag: Zijn er voor deze clients ook GUI's? Of is het alleen maar mogelijk om deze in je shell te draaien? Ik ben mIRC gewend, dus je weet ongeveer wat ik bedoel ;). |
mIRC + WINE
XChat GTK/BitchX Irssi-proxy + grafische client (dit gebruik ik zelf) (+ dit is een leuke voor de FAQ) |
xchat heb ik ook geprobeerd.
Alleen vind ik het nog niet bepaald gaan zoals ik wil dat het gaat. Maar dan zal ik nog even kijken voor die irssi-proxy. Thanks Nog een vraag: Waar kan ik die GUI dlen? Want ik vind em nergens op www.irssi.org |
GUI is er niet voor Irssi. Toekomst weer!
Irssi-proxy is dat je op een shell bak een screen Irssi opstart. Daar kun je gewoon mee chatten vanaf die bak. Die bak is stabiel. Dan connect je met jouw GUI client naar die Irssi proxy bak et voila: 24/7 IRC vanaf overal en nergens waar maar een IRC client op staat. Bovendien kun je kiezen tussen console en GUI client. Probeer eens WINE met mIRC. Of VMware. Houdt er wel rekening mee dat het wat trager gaat. mIRC scripts werken bovendien niet zo goed icm. WINE. |
Ik wil zo weinig mogelijk te maken hebben met windows op me linux bak.
Maar ik moet gewoon eventjes doorkrijgen hoe irssi werkt, en dan komt de rest van zelf wel. Iig bedankt. |
Gewoon irssi-gtk gebruiken. Het goede van Irssi met een beetje GUI van gtk. Werkt prima :)
|
Citaat:
Alleen de ctrl - k in mIRC zelf doet het niet, maar ik ken die kleuren toch uit me hoofd, de mIRC scripts doen het zover ik ze erin heb staan en ze gebruik perfect :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48. |