Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   wat is jou goede voornemen voor het nieuwe schooljaar? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=198387)

Balance 27-08-2002 16:21

wat is jou goede voornemen voor het nieuwe schooljaar?

ik verzin altijd van die voornemens als 'ik ga op tijd aan po's beginnen' en 'ik zorg dat ik niet achter kom met het huiswerk', maar uiteindelijk komt daar helemaal niks van.
dit jaar begin ik dan ook maar zonder voornemens en zie wel wat er van komt... :o:D

hebben jullie van die voornemens? en lijkt het een beetje uit te komen (voor als je al begonnen bent)?
of kan je d'r nog niks over zeggen (nog niet in de situatie geweest van het voornemen of nog niet naar school geweest)?

MAGIC-MAN 27-08-2002 16:25

Ik zal eens moeten leren alles op te schrijven. want ik denk dat ik alles zo kan onthouden, maar das meestal niet het geval :D

Breg 27-08-2002 17:24

heb niet echt goede voornemens, het ging wel goed vorig jaar, misschien alleen wat eerder aan werkstukken enzo beginnen.

EvilSmiley 27-08-2002 17:31

nah, ik heb pas 5 dagen les gehad maar ik neem me nu al voor om daarwerkelijk op die werkwijzers te letten :p

Erbenda 27-08-2002 17:48

Meer op de studiewijzers letten, en niet tussendoor gaan internetten enz. Maar hier hou ik me niet zo aan, anders zou ik hier nu niet zijn geweest! :rolleyes:

Frida 27-08-2002 18:17

In principe betreffende het schoolwerk moet ik geen goede voornemens maken, dat deed ik eerder al, en daar hield ik me ook aan.

Misschien ga ik me dit jaar wat meer inspannen om m'n agenda in orde te houden (is bij ons op school vrij belangrijk...) en beter met mijn medeleerlingen opschieten+ ze helpen als dat kan.

DarkRaven 27-08-2002 18:18

geen eigenlijk :) misschien wat meer op tijd komen... :eek:

Siyabonga 27-08-2002 19:03

tja...
idd eerder aan PO's /vinken beginnen, maar verder ging vorig jar alles wel goed

Lentekriebel 27-08-2002 19:53

nou de standaard voornemens aan het begin van het jaar:
mun huiswerk maken
naar alle lessen gaan
proefwerken leren

maar goed, na een week ligt de boel al weer overhoop :( ik ben echt een ramp...

alpha 27-08-2002 20:45

Bij vakken zoals maatschappijleer, biologie, economie enzo meteen een samenvatting maken van de stof die ik moet maken. Dat gaat tot nu toe trouwens erg goed!
En verder heb ik mezelf voorgenomen om elke week minstens een hoofdstuk te lezen van een frans EN engels boek. Dat wordt wat moeilijker maar goed.
En tja, al mijn huiswerk maken natuurlijk vooral van geschiedenis want dat heb ik vorig jaar soms hele hoofdstukken niet gedaan en dat was ook duidelijk te merken!

20marianne12 27-08-2002 20:59

Mijn goede voornemen, al mijn huiswerk opschrijven, en maken! Op tijd beginnen aan dingen al leesdossiers en werkstukken... en minder computeren! haha dit zijn ieder jaar mijn voornemens, komen nooit uit. Nog 1 jaartje om ze wel uit te laten komen, ik ga ervoor ;)

StefanLovertje 27-08-2002 21:01

nou dat ik het hele jaar ga spijbelen als ik niet in de klas van mijn beste vriendin mag... mij een beetje in een klas zette waarin ik niemand ken! hoe kunnen ze! :(

Kat 27-08-2002 21:14

* Huiswerk maken (ben ik al mee begonnen, ik heb (het grootste deel) van het huiswerk van engels nu af)
* Goed leren voor alle pw's (niet op de fiets dus)
* Opletten tijdens de lessen
* Niet meer achterlopen bij al die vakken
* Geen lessen skippen
* Elke dag al me boeken meenemen (ook (zelfs) die van nederlands)
* Op tijd aan PO's en vinken beginnen, tenminste 3 dagen van te voren
* Zoveel mogenlijk meedoen in de lessen (niet elk uur even naar de wc gaan enzo)
*op tijd komen

hmm.....
ik word al moe als ik er aan denk....
we zien wel hoelang ik het volhou...

Severus 27-08-2002 21:21

't Overleven..... :(

Ripper

KoEkWaUzZz 28-08-2002 12:05

Mijn goeie voornemens:

*goed oplette in de les en nie gaan zitte kladdere op mn boeke
*gelijk de behandelde stof samenvatte
*mn hw make op de dag dak ut opkreeg
*heeeeeel hard mn best doen om over te gaan

mwah...moet te doen sijn tog??
xxx

miekmuis 28-08-2002 12:11

iets doen :rolleyes:

Andijvie 28-08-2002 12:43

- iets doen
- goed aantekeningen maken
- slagen met mooie cijfers op m'n lijst

ik heb nog bijna niets gedaan :o

Esmée 28-08-2002 13:59

bij blijven

das het enige waardoor het tot nu toe af en toe fout ging

dus dit jaar ga ik me aan de planners houden is de bedoeling

perseus 28-08-2002 14:20

veel vooruit werken, huiswerk direct maken zodra ik het opkrijg, pw's en zelfs so's verspreid leren, enz.

Het lukt me wel aardig tot nu toe (bijna 3 weken) :)

~sweetgirl~ 28-08-2002 16:00

Iets meer voor scheikunde doen zodat ik daar aan 't eind van 't jaar wel voldoende voor sta en beter op letten bij natuurkunde. Maar ik zit iig niet meer bij 't raam dus dat scheelt al :p

Sommetje 28-08-2002 16:12

Ik heb vele van die voornemens. Op het moment koester ik nog de ijdele hoop dat ik me er aan ga houden. Maandag ga ik pas weer naar school, maar de "echte" lessen beginnen pas dinsdag. Het zijn echter van die voornemens die ik al zo vaak gehad heb en waarvan ik weet dat ik het toch niet ga uitvoeren:
-in tussenuren huiswerk maken (zodat ik dat thuis niet meer hoef te doen)
-aantekeningen tijdens de les maken (tenzij het echt een bullshitles is, dan juist overduidelijk andere gaan doen)
-het huiswerk in mijn agenda overnemen
-de planners in mijn multomap doen en er af en toe op kijken
-op tijd beginnen met het voorbereiden van tentamens
-zo vaak mogelijk naar school gaan (dat zal wel lukken, want dat ging vorig schooljaar ook goed)
-niet tijdens de les slapen
-mijn tijd beter benutten (meer in het algemeen)
-niet aan school in het weekend proberen te werken
-mijn best doen en niet de kantjes er van aflopen
-de rest weet ik niet meer :rolleyes:

jdiezrequejo 28-08-2002 16:23

Ik denk eerder dat mijn school een goed voornemen moet nemen, op het allemaal beter te gaan regelen. Voor wat ik tot nu toe gehoord heb ben ik er positief over.

Me goede voornemen is dan gewoon overgaan :)

Lyx 28-08-2002 17:21

me P halen (wat waarschijnlijk vast niet lukt)

dus de 28 punten grens halen ;)

UnUsual 28-08-2002 21:51

ik heb me voorgenomen eerder op de dag te beginnen met mijn huiswerk maar ik weet nu al dat dat mij niet gaat lukken. :(

nare man 28-08-2002 22:19

- Op tijd via internet opgeven voor werkgroepen
- Op tijd inschrijven voor tentamens (zo lullig als je één dag vantevoren aan komt kakken, bovendien moet je dan 15 uiro's betalen)
- Minder roken in pauzes (misschien)
- Gezonder eten, dus minder naar snackbar en minder vaak macaroni koken
- Minder drinken (kheb geen zin in een aderverkalking voor m'n studie afgerond is)

UnUsual 28-08-2002 23:42

Citaat:

nare man schreef:
15 uiro's
uiro's ghehe ik moet ineens weer aan een leraar van mij denken :D
jij bent er ook zo een die zegt dat doordat je zeus uitspreekt als zuis, europa eigenlijk uiropa is :D:D en de euro de uiro (y)

oww heeeel mooi

Lil_DarkAngel 29-08-2002 08:45

euh zo ongeveer wat ik me elk jaar voorneem!! :D

- op tijd aan PO's beginnen
- beter leren voor so's en pw's
- eerder aan mijn huiswerk beginnen en niet om 23.00 uur!
(om dan te zien dat je nog eigenlijk heeel veel moet doen!)
- slagen dit jaar!!

LasT*Hero 29-08-2002 11:33

ik denk dat ik eens zou moeten beginnen met men lessen te leren :s

de ballonnenman 29-08-2002 12:05

het enige is dat ik volgend jaar beter mijn huiswerk moet bijhouden, maar na 2 dagen zal ik toch wel al weer achterlopen, dus ik denk dat het een nutteloos voornemen is, maar ik zie wel, ik ga het iig proberen ;)

Sommetje 29-08-2002 14:22

Citaat:

Sikamikanico schreef:
IK heb me voorgenomen me beter te gaan concentreren tijdens de les en mijn huiswerk altijd te maken (voor de profielvakken). Ik ben blijven zitten omdat ik het niet deed, dus vandaar...de eerste dag is goed verlopen, in een vrij uur huiswerk gemaakt en goed opgelet in de les:)
Nou, de rest van het schooljaar nog.....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:18.