![]() |
[urgent] nederlandse vertaling odyssee
help! lieve medeforummers, schuim van de woelige baren van ons geliefde internet..
ik zit momenteel in op het gym en heb *gelukkig* griex gekozen. aangekomen in de 6e, moeten we massaaal delen uit de odyssee vertalen. nu is het vrij standaard dat ik op mijn eigen site een vertaling *aanbied* van het deel waar we op dat moment mee bezig zijn. meestal was dat wel te doen, alleen, big problem, die vertaling is onvindbaar en waarschijnlijk niet aanwezig! nu doe ik een dringende oproep aan jullie.. asjeblieft, heeft iemand iets dergelijks op inet staan? zo ja, mail het me even! alvast dankewel! liefs! |
Een tijd geleden vroeg iemand er ook al om, hier om precies te zijn. Ik heb toen gezocht, maar niks gevonden. Misschien dat de vertaling inmiddels wel te vinden is...?
|
Denk eens aan Homerus Odyssee, De terugkeer van Odysseus, ingeleid en vertaald door H.J. de Roy van Zuydewijn, De Arbeiderspers Amsterdam1992. Erg mooi!
Of - ook mooi - Homeros Odysseia, De reizen van Odysseus, vertaald door Imme Dros, Querido Amsterdam 1992. |
Citaat:
|
bij de links staat ook wel wat intressants
|
dankjulliewel, ik moest iig idd die teksten uit *op weg naar huis*, maar heb ook nog wat andere stuff nodig. maar das later pas, dan roep ik wel weer :) wiebeko, je site is (Y)! tnx & xx
Citaat:
Citaat:
|
kijk hier maar eens op:
http://www.digischool.nl/kt/ce-prik.htm daar staan ook links op voor vertalingen van het examen van latijn dit jaar. |
Vorig schooljaar moesten we voor KCV de Odyssee lezen. :( Ik gebruikte de vertaling in de Salamanderreeks.
|
Citaat:
|
Citaat:
daar was mnr. de Bruin *onze heeel creepy griex leraar* nogal fan van iig :):) |
Citaat:
|
die site van digischool is echt geweldig!!!!! thnx!!
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |