![]() |
Baaldagen
Moeten er baaldagen worden ingevoerd?
Graag jullie mening. Ik moet namelijk een discussie op papier hebbe!! :D Thnx |
Vrij omdat je chagrijnig bent?
Nee, dan stimuleer je mensen om chagrijnig te zijn. Belóónt ze. Mensen die nooit chagrijnig zijn worden het. Je kan beter een anti-chagrijnigheid-cursus voor iedereen instellen. Want het is nergens voor nodig, chagrijn. http://www.art.com/asp/sp-asp/_/NV--...6&TKID=5959414 |
Citaat:
Volgens mij heb je de WAO voor werkschuwe chagrijnen. REIE |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie wel in dat chagrijnen de leerprestaties van de hele klas verminderen (GAAT HET WEL OVER SCHOOL, of gaat het over het bedrijfsleven. Topicstarter is zeer onduidelijk) Depressie is psychisch, dat is er uit te praten. Te leren. Een dag vrij kan maar hóéft niet te helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar een beetje onderwijs in filosofie,relativisme, psychologie en enkele andere dingen moeten toch die persoonlijke kommer en kwel, die emotionaliteit wat kunnen verminderen. Lijkt me wenselijk. |
Citaat:
|
Citaat:
gewoon een cursus. wel iedereen aanmoedigen het te doen. En ik weet dat het keuzevak filosofie op veel middelbare scholen KUT is. het moet geen stampwerk, weetvak zijn. wat ik bedoel is dat je je irrationele instabiele induvidualistische geestesconstructie wat in de andere richting stuurt. veel fundamenteler dan 'er veel van weten'. (of was het al duidelijk dat ik dit bedoelde maar ben je het er gewoon niet mee eens dat dit het effect is :D :p) |
Citaat:
|
Citaat:
jij denkt dat chagrijn ongeneesbaar is? misschien klopt dat idd voor pubers en ongestelden... maar over het algemeen denk ik van niet. |
je mag van mij best wel een keertje chago zijn
maar als iemand continu chago is mag hij naar een anti-chago cursus geschopt worden baaldagen-idee sucks |
Citaat:
|
Citaat:
mensen die steeds chago zijn krijgen dan baaldagen en in die baaldagen moeten ze 2 uur of zo naar een anti-chago cursus en de rest van de dag zijn ze vrij |
Citaat:
maar ontopic: d'r zijn toch al zat scholen die met van die snipperdagen werken. je mag dan een bepaald aantal uren per vak missen per jaar/kwartaal. Ik vind dat de reden aan de persoon zelf is, of ie nou chagrijnig is of gewoon wil gaan stadten ofzo, das zijn zorg. maar goed, volgens mij pakken die snipperdagen in de praktijk helemaal niet zo goed uit, want als je geen zin in een les hebt of je bent dus idd chagrijnig, maar je uren (of baaldagen) zijn al op, dan zal zo iemand óf alsnog de les skippen óf alsnog chagrijnig komen opdagen... weinig zin dus lijkt me. anti-chago cursus lijkt me al helemaal niet werken en filosofie extra geven ofzo? geen idee, wij hebben geen filosofie op school, maar volgens mij zijn ze bij ons echt niet vaker chago als op scholen mét filosofie. Zal dat dus ook wel niet helpen :p |
Citaat:
Maar apatische doelloze genotszuchtige emotionele individualistische pubers zijn nog eerder chagrijnig dan rationalistische, nadenkende en relativerende gelijken. En op confessionele scholen zijn vast ook minder chagrijnen en depressievelingen, hoewel ik daar niet voor ben. |
Citaat:
Bovendien denk ik dat mensen die veel chagrijn hebben echt niet zitten te wachten op zo'n cursus. |
Citaat:
NEE!! niet vrolijk! bah! eng...! gewoon, noch vrolijk noch chagrijnig, redelijk, aanspreekbaar noemt men dat. Citaat:
|
mwoah. scholieren (en studenten) hebben al zoveel meer vrij dan werkenden dat ik het een beetje raar zou vinden om ze nog meer vrij te geven. En in het bedrijfsleven hébben ze al vrije dagen dus daar hof je er van mij niet ook nog eens een aantal aan toe te voegen.
|
Citaat:
Ik vind het juist zo fijn dat mensen zoveel verschillende humeuren hebben. Citaat:
|
Citaat:
|
Snorry Snorry Snorry allemaal, ik kon ff niet op me computer. Het gaat erom, of mensen zomaar een daggie vrij kunnen, van hun werk of school, en dat het dan gewoon als een baaldag wordt gezien, dus geen straf of wat dan ook. Opzich ben ik het er wel mee eens dat we toch wel genoeg vrij hebben. Waarom zou je beloond moeten worden als je chagrijnig bent. Iedereen heeft dat wel eens.
Maar aan de andere kant kan je weer voorkomen dat mensen zich zomaar ziek gaan melden. Laat ze dan maar een baaldag hebben. Dan ben je eerlijk, en kan je doen waar je zin in hebt. |
Ben niet voor. :o
|
tegen, ik vind het onzin. Als werknemer heb je ook al vrije dagen. Als je geen zin hebt, neem je maar een vrije dag of vakantiedag op.
|
Mee eens.. een extra dagje vrij is nooit weg of wel soms?! (y)
|
Citaat:
|
Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk dat een dag niet naar school alleen moet kunnen als je niet in staat bent normaal te functioneren. Volgens mij is iemand die slechts chagrijnig is dat echter wel, dus is het niet geoorloofd. Tenzij er tegenover zou staan dat er minder vakantie word ingepland, maar ik denk dat weinig scholieren het daar mee eens zouden zijn.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54. |