Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Bejaard koppel (tekening) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=199469)

Stoetel 28-08-2002 16:45

Bejaard koppel (tekening)

Omdat een bevriend koppel van mn grootouders zaterdag 50 jaar getrouwd is hebben mn grootouders me gevraagd of ik dit koppel niet eens wou proberen te tekenen. Het is dus de bedoeling dat deze tekening in een kadertje gestoken wordt en dat ze het dan cadeau doen aan de feestvarkens. Dus alle commentaar is welkom, want ik zou graag zo'n goed mogelijke(naar mijn normen dan :D ) tekening afgeven.

Groetjes

Stoetel

De tekening:
http://community.worldkiosks.com/eca...5518510978.jpg

De foto:
http://community.worldkiosks.com/eca...5510910940.jpg

utopian me 28-08-2002 16:57

wauw he!! lijkt echt supergoed!
alleen dat rechteroor vind ik niet geweldig mooi, heeft niet echt verdieping of hoe zeg je het :),
maar zelfs dat is niet echt vervelend ofzo..

stroopwafel 28-08-2002 16:57

je kan ze mis. iets vrolijker laten kijken ;)

de bril van de opa staat scheef, alsin er zit een onderbreking in
de hand ligt op de foto ook zo maar het lijkt alsof ie daar los ligt :eek: :p

maar wel heel goed getekend! (y)

! am mE 28-08-2002 17:27

Heel goed! Maaaaaaaaaaaarrr:
1. De hand ligt er inderdaad een beetje los bij, alsof ie ergens anders vandaan komt maar dat is op de foto ook zo, dus daar kan je nix aan veranderen denk ik.
2. De ketting van de vrouw heeft niet echt diepte en op de foto wel, misschien wat met schaduw?
3. De man heeft nog een diepe rimpel tussen zn wenkbrauwen. Op de tekening lijkt ie zonder dat dus veel jonger dan op de foto. Hij heeft ook wat dieper rimpels bij zijn mond en wangen. Hij lacht op de foto wat meer dan op je tekening.
Verder vind ik hem echt heel goed gelukt hoor, erg knap! (y)

ps. doe ze maar de groetjes van me en feliciteer ze! ;) :p

LUH-3417 28-08-2002 18:21

Ligt het aan mij of mist die man een kootje aan zijn middelvinger?

Mooie tekening, maar je kan wat groffer zijn met licht donker, vind ik. Dan komen ze meer tot leven. Da's nooit weg bij bejaarden.

LUH-3417

Remqo 28-08-2002 18:59

mooi :)(y)

het mag wel iets scherper getekend worden

Stoetel 28-08-2002 19:08

* De rechteroor mist inderdaad wel wat diepte ja als ik hem zo bekijk, dat was me eigenlijk nog niet zo opgevallen.
* En die ketting dat vond ik een ramp om te tekenen. Ik wist niet goed hoe eraan te beginnen, dus uiteindelijk is het dit geworden
*Ik zal ze zeker een proficiat van je wensen ! am mE ;)
* En de man mist inderdaad een kootje van zijn middelvinger -> werkongeval.
* De man ziet er inderdaad wat jonger uit op de tekening dan op de foto, maar dat zal hij vast niet erg vinden :p

Iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de commentaar he!

Vlooienband 28-08-2002 19:40

Heeel mooi joh! Hier nog een klein commentaargebeurentje:

De haren van de man zijn wat plat, weinig diepte

Arwyn 29-08-2002 11:37

Super!
Maar bij het rechteroor zit iets boven de bril een hele rare streep die ik niet zo duidelijk op de foto zie... Mis. dat je die nog een beetje weg kunt werken...

autodropje 29-08-2002 15:15

de kraag bij de blouse van die man vind ik heel goed (y)

en misschien moet je de oorbel (rechts) van die vrouw iets hoger tekenen al zit die op de foto ook heel laag, het ziet er gewoon vreemd en scheef uit vind ik.

Paulaah 29-08-2002 17:14

Citaat:

LUH-3417 schreef:
Ligt het aan mij of mist die man een kootje aan zijn middelvinger?

Mooie tekening, maar je kan wat groffer zijn met licht donker, vind ik. Dan komen ze meer tot leven. Da's nooit weg bij bejaarden.

LUH-3417

Nou heej inderdaad, met die vinger dan.. ennem..
:D (van dat tot leven komen :))

lady_x 29-08-2002 23:46

Citaat:

! am mE schreef:
Heel goed! Maaaaaaaaaaaarrr:
1. De hand ligt er inderdaad een beetje los bij, alsof ie ergens anders vandaan komt maar dat is op de foto ook zo, dus daar kan je nix aan veranderen denk ik.
2. De ketting van de vrouw heeft niet echt diepte en op de foto wel, misschien wat met schaduw?
3. De man heeft nog een diepe rimpel tussen zn wenkbrauwen. Op de tekening lijkt ie zonder dat dus veel jonger dan op de foto. Hij heeft ook wat dieper rimpels bij zijn mond en wangen. Hij lacht op de foto wat meer dan op je tekening.
Verder vind ik hem echt heel goed gelukt hoor, erg knap! (y)

ps. doe ze maar de groetjes van me en feliciteer ze! ;) :p

Wat klets jij nou :rolleyes: ;)

LUH-3417 30-08-2002 00:03

Zeg,... wist je al dat er op die foto allemaal planten en bloemen op de achtergrond staan, die je in de tekening niet terug laat komen?

LUH-3417

Stoetel 30-08-2002 09:29

Citaat:

LUH-3417 schreef:
Zeg,... wist je al dat er op die foto allemaal planten en bloemen op de achtergrond staan, die je in de tekening niet terug laat komen?

LUH-3417

Haha, neej toch je meent het :rolleyes: Ja sorry, maar dat was me iets teveel werk hoor om al die planten er ook nog eens bij te zetten. :D

Yamyam 30-08-2002 13:06

Hartstikke mooie en ook een orgineel idee om iets zelf te maken inplaats van iets te kopen!

! am mE 30-08-2002 13:15

Citaat:

lady_x schreef:
Wat klets jij nou :rolleyes: ;)
:confused: :(

Black Bird 30-08-2002 14:38

Vind hem heel goed gelukt. (y)

PiNoW 30-08-2002 17:25

gaaf!
mooi gedaan, het gezicht van de vrouw vind ik heel goed gelukt!
ze zullen er vast blij mee zijn :)
xx

sterrenmeisje 30-08-2002 17:28

is niks anders over te zeggen dan: wow....

perfect!

sterrenmeisje 30-08-2002 17:28

Citaat:

*pixie* schreef:
is niks anders over te zeggen dan: wow....

perfect!

ben je dur lang mee bezig geweest?

Ninnoc 30-08-2002 20:10

super, nix meer aan veranderen,

alleen de das van de man vind ik niet mooi, maar ja hij heeft m zelf ook scheef zitten

Stoetel 31-08-2002 10:05

Citaat:

*pixie* schreef:

ben je dur lang mee bezig geweest?

Ehm, ik ben er toch een paar uur mee bezig geweest. Ik heb eerst een beginschets gemaakt met ook de lijnen waar de schaduwen moesten komen, maar omdat ik nog niet tevreden genoeg was met het gezicht van de vrouw heb ik daar nogal wat tijd ingestoken om dat te verbeteren. Daarna heb ik em verder uitgemwerkt door schaduwen toe te voegen en zo, maar daar kroop lang niet zoveel tijd in als in de beginschets eigenlijk.

Bedankt voor de reacties iedereen!

Chelsea 31-08-2002 21:32

moooooooi gemaakt! (y) niks aan veranderen, dalijk verpest je ''t!

perseus 31-08-2002 21:43

Hij is heeel mooi :) Alleen die lippen van die vrouw moeten iets meer diepte hebben, ze zijn zo zo plat. (schaduw, donkere kleur?)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.