![]() |
[html] naar ander bestand verwijzen
Ik wil vanuit een html-bestand verwijzen naar een ander html-bestand zodat deze gewoon bij de andere code wordt opgenomen. Dit wil ik zodat ik steeds dezelfde informatie met 1 regeltje kan oproepen, zonder dat ik al deze informatie in de code zelf hoef te zetten. Als ik dan het bestand waarnaar wordt verwezen verander, dan zullen gelijk alle pagina's veranderen. Hetzelfde principe als .css dus. Alleen wil ik dit niet voor opmaak, maar voor inhoud gebruiken.
Wie helpt mij verder? Tim |
Citaat:
Maar wat ik wil moet toch gewoon met html kunnen? In de html-code een stukje opnemen dat verwisjt naar een ander document dat gewoon compleet word opgenomen dan??? Zou je toch wat willen uitleggen over de server side includes? |
Citaat:
Ik weet niet op wat voor een server m'n site precies staat. |
Wat jij wil met html gaat niet...
OF javascript of server side includes.. |
Citaat:
Ik heb het voor mijn geval trouwens weten op te lossen door iframe (html) te gebruiken. Het is wel niet zo netjes gedaan vind ik, maar het ziet er keurig uit. Maar toch zou ik graag de andere methoden willen weten, die er zijn... |
Citaat:
|
dhtml en xhtml ook niet
[die bovenste post van Cryptic Winterstorm was ik ook] |
Citaat:
...maar kan ik hier ook aanklikbare links mee maken? ... |
|
grappug dat het op de site van mijn studenten vereniging wel lukt
dat is dus serverside includes en dat kan je in je html pagina bakken iets van include virtual |
Citaat:
dus: wat zoek je nou? moet de server het transparant aan elkaar plakken zonder dat de client het doorheeft? of moet de server tegen de client zeggen: plak die 2 html pagina's eens aan elkaar |
Citaat:
In documument 1 moet geheel document 2 gevoegd worden, dus je krijgt: stukje 1 -geheel 2 stukje 1 De manier maakt me niet uit |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58. |