Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Queens of the stone age (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=199730)

konflict 28-08-2002 20:14

Queens of the stone age

DE nieuwe sensatie, als ik muziekbladen moet geloven, komt voort uit de (nu dus al een tijdje opgeheven) band Kyuss en heet nu Queens of the stone age.
De drummer zal iedereen wel bekend zijn; zanger/gitarist van de foo fighters en was natuurlijk drummer bij nirvana, Dave Grohl.

Ze maken 'stonerrock' (als ik 't goed heb) en hebben zojuist een cd uitgebracht, genaamd 'songs for the deaf'. Ook live schijnen ze nogal oorverdovend te zijn.

Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit echt iets van gehoord, wat audiofragmentjes uitgezonderd... als 't echt zo goed is als dat er in de pers wordt geschreven ga ik zeker die cd aanschaffen.

Wat vind men er hier van?

funest 28-08-2002 20:22

eh?

duidelijk niet goed geinformeerd kerel

zo ver ik weet heeft die kerel van de foo fighters een paar keer meegedrumt tijdens een tour van qotsa...maar is geen vast bandlid

verder bestaan ze al redelijk lang, en zijn zeker wel goed aan te horen

clip was tijd terug best vaak op tv van The Lost Art Of Keeping A Secret

best goede band verder

IEMOW-KOR 28-08-2002 20:35

Heb de nieuwe cd sinds gisteren. Echt super cd. Voor mij de cd van 2002 tot nu toe dan.

En vind stonerrock niet echt de beste term voor deze band. Nieuwe cd is erg melodieus in zowel de harde stukken als de rustige. Liedjes blijven gewoon in je hoofd hangen. Zijn ook soms wel licht psychedelisch. Echt goede alternatieve rock.

En het is dus inderdaad geen nieuw opkomend bandje. Zijn al best bekend geworden met hun vorige cd R genaamd.

spelen 2 november in de 013

hallo? 28-08-2002 20:37

jij bedoelt hermano..
dat is die band van de zanger van Kyuss..

Alleen daar drumt geen Dave Grohl.. :D

jnieuwelaar 28-08-2002 20:45

In de aardschok kreeg deze cd een 9,5 en dat is (voor de leken onder ons) zeer hoog. Dave Grohl is wel vaste drummer geloof ik. Verder niet echt mijn muziek, maar vorig jaar op pinkpop klonken ze zeker niet onaardig.

Droyd 28-08-2002 20:49

Ik heb ze leren kennen 2 jaar geleden en vond ze toen al goed, enkel ken ik niet zo heel veel van ze

Carn 28-08-2002 20:57

Dave heeft op de laatste cd gedrumt, en ook een paar live shows meegedaan, maar dat was het. hij is nu druk bezig met de nieuwe foo fighters plaat

konflict 28-08-2002 21:08

Citaat:

Carn schreef:
Dave heeft op de laatste cd gedrumt, en ook een paar live shows meegedaan, maar dat was het. hij is nu druk bezig met de nieuwe foo fighters plaat
dat bedoelde ik dus, dat dave grohl drumde op songs for the deaf

IEMOW-KOR 28-08-2002 23:34

Kelli Scott wordt de nieuwe drummer voor de US tour

86dagreed 29-08-2002 09:22

ik dacht dat QOTSA wel doorgebroken waren met ' Rated R', die cd heb ik en die zoog. Maar toen ik gister in de platenzaak " irony is a dead scene' van Dillinger Escape Plan oppikte, hadden ze de nieuwe eropstaan en vond het wel cool.

Ga hem nog wel kopen denk ik, is hun 3e cd alweer, zou ze ooit live zien, maar werd toen afgelast.

Heb ik ze eigenlijk niet gezien op bizarre??? oh wel..

maria 29-08-2002 09:28

mn vriend en ik vinden het helemaal geweldig :D

86dagreed 29-08-2002 09:41

Citaat:

maria schreef:
mn vriend en ik vinden het helemaal geweldig :D
mijn kat, emoe, kanarie, zeehond, pauw vinden het ook cool.

IEMOW-KOR 29-08-2002 09:56

Citaat:

86dagreed schreef:
ik dacht dat QOTSA wel doorgebroken waren met ' Rated R', die cd heb ik en die zoog. Maar toen ik gister in de platenzaak " irony is a dead scene' van Dillinger Escape Plan oppikte, hadden ze de nieuwe eropstaan en vond het wel cool.

Ga hem nog wel kopen denk ik, is hun 3e cd alweer, zou ze ooit live zien, maar werd toen afgelast.

Heb ik ze eigenlijk niet gezien op bizarre??? oh wel..

Ze spelen dus 2 November in de 013

86dagreed 29-08-2002 10:24

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

Ze spelen dus 2 November in de 013

I know maar ik vroeg me gewoon af of ik ze al gezien had op bizarre, geloof eventjes

IEMOW-KOR 29-08-2002 19:16

Citaat:

86dagreed schreef:

I know maar ik vroeg me gewoon af of ik ze al gezien had op bizarre, geloof eventjes

Vorig jaar speelden ze er wel

Suicidal Tendency 29-08-2002 19:46

Echt een meesterlijke cd! Echt briljant gewoon. En ga ze echt zien in 013!! Wordt de 3e keer dan, wah, kan niet wachten!!!

battlestar 29-08-2002 21:07

ken eik alleen the lost art of keeping a secret maar dat vind ik wel een ontzettend koel nr.

iemand downloadtips?

konflict 29-08-2002 21:32

Citaat:

*BattleStar* schreef:

iemand downloadtips?

heb nog niet zoveel (kga toch de cd kopen), maar do it again is wel een aanrader.

cerys 30-08-2002 13:31

ok, dat ken ik al een paar jaar ja, kvinnet best wel leuk

IEMOW-KOR 30-08-2002 14:05

Citaat:

*BattleStar* schreef:
ken eik alleen the lost art of keeping a secret maar dat vind ik wel een ontzettend koel nr.

iemand downloadtips?

The sky is fallin',no one knows en first it giveth vind ik super.
Zijn dus allemaal van de laatste cd.

86dagreed 30-08-2002 17:57

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

Vorig jaar speelden ze er wel

toen heb ik ze een klein stukje gezien

funest 30-08-2002 18:36

Citaat:

DANZIG / QUEENS OF THE STONEAGE
drummer Joey Castillo has left Danzig to sit behind the kit on the
upcoming Queens Of The Stoneage tour
(y)

Andijvie 30-08-2002 18:47

QUOTSA heeft een nieuwe cd, Songs for the Deaf, daarin drumt Dave Grohl iig... Ik heb de cd sinds gisteren en (y) (y) Is super goed! Ik heb ze vorig jaar live gezien op Werchter, echt een topper... Dit wordt wel een blijvertje :)

machina82 30-08-2002 21:13

dit wordt een blijvertje, waar slaat dit op....

de band bestaat al aantal jaar, is al gevestigd, zowieso al door kyuss. Dus van blijvertje is geen sprake want dat zijn ze al.

En cd zijn altijd blijvertjes..je luistert hem vaak of niet is zo subjectief..

Sikamikanico 30-08-2002 21:49

Ik heb ze op Werchter gezien, ik kende het alleen nog maar van naam. Ik vond het meteen helemaal geweldig, die nieuwe cd wil ik binnenkort ook gaan kopen.

vempire 01-09-2002 03:49

hebben die niet een nummer gemaakt bij een film.
Ik weet niet meer welke.
Maar toendertijd vond ik het wel een leuk nummer.

Masked Mage 01-09-2002 19:30

ik heb ze gezien op rock werchter

maar ik vond ze niet bijzonder

Tsu 01-09-2002 20:00

Citaat:

konflict schreef:
DE nieuwe sensatie, als ik muziekbladen moet geloven, komt voort uit de (nu dus al een tijdje opgeheven) band Kyuss en heet nu Queens of the stone age.
De drummer zal iedereen wel bekend zijn; zanger/gitarist van de foo fighters en was natuurlijk drummer bij nirvana, Dave Grohl.

Ze maken 'stonerrock' (als ik 't goed heb) en hebben zojuist een cd uitgebracht, genaamd 'songs for the deaf'. Ook live schijnen ze nogal oorverdovend te zijn.

Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit echt iets van gehoord, wat audiofragmentjes uitgezonderd... als 't echt zo goed is als dat er in de pers wordt geschreven ga ik zeker die cd aanschaffen.

Wat vind men er hier van?

Ik vind ze wel goed, hoor. Maareh.... volgens mij bestaan wel al wat langer dan jij denkt. En volgens mij is de drummer eerst een paar keer iemand anders geweest....

konflict 01-09-2002 20:10

Citaat:

Tsu schreef:

Ik vind ze wel goed, hoor. Maareh.... volgens mij bestaan wel al wat langer dan jij denkt. En volgens mij is de drummer eerst een paar keer iemand anders geweest....

mwoa, zal wel meevallen... heb alles wat ik ervan weet uit de Oor en hun eigen website en die hebben 't meestal wel goed :)
(en zoals ik al had vermeld bedoelde ik dat dave grohl drumde op songs for the deaf)

gister trouwens de cd gekocht: in 1 woord geweldig (y)

Tsu 01-09-2002 20:12

Citaat:

konflict schreef:

mwoa, zal wel meevallen... heb alles wat ik ervan weet uit de Oor en hun eigen website en die hebben 't meestal wel goed :)
(en zoals ik al had vermeld bedoelde ik dat dave grohl drumde op songs for the deaf)

gister trouwens de cd gekocht: in 1 woord geweldig (y)

Ok :)

IEMOW-KOR 01-09-2002 20:32

voorverkoop begint 7 september . Kaartjes zijn 20 Euro.
Dus Queens of the stoneage 2 November in de 013

konflict 01-09-2002 20:35

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

20 euro is wel veel :s

maar goed, waarschijnlijk heb ik binnenkort weer werk, dus misschien ben ik er bij (en 013 valt nog te doen qua reizen).

Rollo Tomasi 04-09-2002 17:30

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

Jezus. Geen support act erbij? Moet die dag werken, maar even zien of ik kan dus. :o

Het is niet echt stoner-rock, het is veel melodieuzer. Josh Homme noemt het geloof ik robot rock oid. Dave Grohl heeft op Songs for the Deaf gespeeld, maar is nu alweer met Foo Fighters bezig.

Ik heb (Rated) R, hun tweede album, en die vind ik geweldig.

Tips: The Lost Art of Keeping a Secret, Better Living Through Chemistry, In the Fade, Tension Head.

Nieuwe album ken ik nog maar een paar nummers van, maar klinkt veelbelovend.

Check de video van No One Knows:

http://www.qotsa.com/index_main.html (leuk :D)

Yeahroen 04-09-2002 18:48

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

En 2 december in Paradiso.

Ce-El-Wan 06-09-2002 19:13

blablablabla...wereldband...blablaba..goeie cd...blablaba..beter dan rated R.... blablalbla...etc. :D kopen dus

konflict 06-09-2002 19:17

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
blablablabla...wereldband...blablaba..goeie cd...blablaba..beter dan rated R.... blablalbla...etc. :D kopen dus
:D

hoogstwaarschijnlijk ben ik 2 november aanwezig in 013! eindelijk mensen gevonden die ik mee kan slepen :)

disaster 06-09-2002 23:43

ze hebben 1 clip en dies egt zwaar bruut, is een soort animatiefilmpje die als ik me het goed heriner helemaal zwart wit is... egt mooi is die!

damaetas 07-09-2002 08:44

Citaat:

AM schreef:
zo ver ik weet heeft die kerel van de foo fighters een paar keer meegedrumt tijdens een tour van qotsa...maar is geen vast bandlid

verder bestaan ze al redelijk lang, en zijn zeker wel goed aan te horen

clip was tijd terug best vaak op tv van The Lost Art Of Keeping A Secret

best goede band verder

wel vast bandlid!!!

ik vind ze echt wel sjieke muziek maken, en live op werchter was ook heel goed dit jaar. ben overigens nu naar de nieuwe cd aan het luisteren (songs for the deaf)

The Lost Art Of Keeping A Secret => SUPERNUMMER!!!

IEMOW-KOR 07-09-2002 11:01

Citaat:

damaetas schreef:

wel vast bandlid!!!

ik vind ze echt wel sjieke muziek maken, en live op werchter was ook heel goed dit jaar. ben overigens nu naar de nieuwe cd aan het luisteren (songs for the deaf)

The Lost Art Of Keeping A Secret => SUPERNUMMER!!!

Op de 013 site staat dat Dave Grohl niet meer meespeeld in de 013.

Rollo Tomasi 11-09-2002 10:59

Citaat:

disaster schreef:
ze hebben 1 clip en dies egt zwaar bruut, is een soort animatiefilmpje die als ik me het goed heriner helemaal zwart wit is... egt mooi is die!
Hmmmm, Feel Good Hit of the Summer?

Citaat:

damaetas schreef:

wel vast bandlid!!!

Zucht, nee. In elk interview dat ik lees wordt gezegd dat het tijdelijk is, sterker nog, hij is alweer met andere dingen bezig. Maar als je ons een bron zou willen geven die dat tegenspreekt....

Ik heb Songs for the Deaf nu op MP3, en bij elke luisterbeurt wordt-ie beter. Ik doe eens gek en ga 'm gewoon kopen. :o ;) Weet iemand of de bonus-DVD ook bij de Nederlandse versie zit?

IEMOW-KOR 11-09-2002 16:21

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
Hmmmm, Feel Good Hit of the Summer?

Zucht, nee. In elk interview dat ik lees wordt gezegd dat het tijdelijk is, sterker nog, hij is alweer met andere dingen bezig. Maar als je ons een bron zou willen geven die dat tegenspreekt....

Ik heb Songs for the Deaf nu op MP3, en bij elke luisterbeurt wordt-ie beter. Ik doe eens gek en ga 'm gewoon kopen. :o ;) Weet iemand of de bonus-DVD ook bij de Nederlandse versie zit?

ja dvd zit erbij, alleen dat was alleen in de eerste week volgens mij. Erg cool staan 6 clips op. Ook hele oude gewoon in een cafe of zoiets.

rozijntje 11-09-2002 17:25

ik vroeg me af, zijn the queens of the stone age ook iets voor mij als je weet dat ik normaal gezien van alternatieve rock houd, maar dan wel vooral de wat melodieuzere/rustigere? geen metal voor mij dus.

maar eh... wat ik dus wil weten, is qotsa eerder metal of eerder rock?

IEMOW-KOR 11-09-2002 18:01

Citaat:

rozijntje schreef:
ik vroeg me af, zijn the queens of the stone age ook iets voor mij als je weet dat ik normaal gezien van alternatieve rock houd, maar dan wel vooral de wat melodieuzere/rustigere? geen metal voor mij dus.

rock

konflict 11-09-2002 18:42

speelt millionaire ook in 013 in 't voorprogramma?

Rollo Tomasi 12-09-2002 13:44

Citaat:

rozijntje schreef:

Mwah, rock. Maar wel de wat hardere soort. Probeer eerst eens wat nummers van Rated R, die zijn het rustigst/meest melodieus. Bijv: The Lost Art of Keeping a Secret, Better Living Through Chemistry, In the Fade.

Citaat:

IEMOW-KOR schreef:

ja dvd zit erbij, alleen dat was alleen in de eerste week volgens mij. Erg cool staan 6 clips op. Ook hele oude gewoon in een cafe of zoiets.

Hm, ik zal zo eens kijken bij de Plato. :)

Citaat:

konflict schreef:
speelt millionaire ook in 013 in 't voorprogramma?
Staat nog niks over support acts, maar als dat zo is, dan :cool: .

Rollo Tomasi 13-09-2002 15:20

Okee, ik heb dus 1 van de laatste limited editions van Nederland gevonden. :D
Bij de Plato en White Noise hadden ze 'm niet meer (was in no-time uiterverkocht), maar bij de Plaatboef hadden ze er nog eentje achterin het rek. :D

DVD nog niet bekeken, doe ik zo bij m'n ouders, heb hier geen DVD speler. :o

Rhinus 13-09-2002 15:34

Ik download nu 26 verschillende nummers van ze. Ik ken ze namelijk niet.

PaulSimon 13-09-2002 16:13

gaat ze misschien ook zien in de 013 :cool:
ik ken er alleen nog helemaal nix van :)

Rollo Tomasi 13-09-2002 20:42

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:

DVD nog niet bekeken, doe ik zo bij m'n ouders, heb hier geen DVD speler. :o

Okee, vijf live nummers. Wel aardig, zie je Nick Olivieri weer eens met z'n gekke kop staan gillen... :D

Setlist:

1. Monsters in the Parasol (live at the Troubadour, March 7, 2002)
2. No One Knows (live at the Troubadour, March 7, 2002)
3. The Lost Art of Keeping a Secret (live at the Troubadour, March 7, 2002)
4. Quick and to the Pointless (live at Vintage Vinyl in St. Louis, MO on Aug. 13, 2000)
5. Ode to Clarissa (live at Vintage Vinyl in St. Louis, MO on Aug. 13, 2000)

IEMOW-KOR 14-09-2002 09:03

Citaat:

Rollo Tomasi schreef:
Okee, vijf live nummers. Wel aardig, zie je Nick Olivieri weer eens met z'n gekke kop staan gillen... :D

Setlist:

1. Monsters in the Parasol (live at the Troubadour, March 7, 2002)
2. No One Knows (live at the Troubadour, March 7, 2002)
3. The Lost Art of Keeping a Secret (live at the Troubadour, March 7, 2002)
4. Quick and to the Pointless (live at Vintage Vinyl in St. Louis, MO on Aug. 13, 2000)
5. Ode to Clarissa (live at Vintage Vinyl in St. Louis, MO on Aug. 13, 2000)

die clips uit 2000 zijn wel grappig. Meer zon pub waar ze in spelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.