![]() |
Queens of the stone age
DE nieuwe sensatie, als ik muziekbladen moet geloven, komt voort uit de (nu dus al een tijdje opgeheven) band Kyuss en heet nu Queens of the stone age.
De drummer zal iedereen wel bekend zijn; zanger/gitarist van de foo fighters en was natuurlijk drummer bij nirvana, Dave Grohl. Ze maken 'stonerrock' (als ik 't goed heb) en hebben zojuist een cd uitgebracht, genaamd 'songs for the deaf'. Ook live schijnen ze nogal oorverdovend te zijn. Om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit echt iets van gehoord, wat audiofragmentjes uitgezonderd... als 't echt zo goed is als dat er in de pers wordt geschreven ga ik zeker die cd aanschaffen. Wat vind men er hier van? |
eh?
duidelijk niet goed geinformeerd kerel zo ver ik weet heeft die kerel van de foo fighters een paar keer meegedrumt tijdens een tour van qotsa...maar is geen vast bandlid verder bestaan ze al redelijk lang, en zijn zeker wel goed aan te horen clip was tijd terug best vaak op tv van The Lost Art Of Keeping A Secret best goede band verder |
Heb de nieuwe cd sinds gisteren. Echt super cd. Voor mij de cd van 2002 tot nu toe dan.
En vind stonerrock niet echt de beste term voor deze band. Nieuwe cd is erg melodieus in zowel de harde stukken als de rustige. Liedjes blijven gewoon in je hoofd hangen. Zijn ook soms wel licht psychedelisch. Echt goede alternatieve rock. En het is dus inderdaad geen nieuw opkomend bandje. Zijn al best bekend geworden met hun vorige cd R genaamd. spelen 2 november in de 013 |
jij bedoelt hermano..
dat is die band van de zanger van Kyuss.. Alleen daar drumt geen Dave Grohl.. :D |
In de aardschok kreeg deze cd een 9,5 en dat is (voor de leken onder ons) zeer hoog. Dave Grohl is wel vaste drummer geloof ik. Verder niet echt mijn muziek, maar vorig jaar op pinkpop klonken ze zeker niet onaardig.
|
Ik heb ze leren kennen 2 jaar geleden en vond ze toen al goed, enkel ken ik niet zo heel veel van ze
|
Dave heeft op de laatste cd gedrumt, en ook een paar live shows meegedaan, maar dat was het. hij is nu druk bezig met de nieuwe foo fighters plaat
|
Citaat:
|
Kelli Scott wordt de nieuwe drummer voor de US tour
|
ik dacht dat QOTSA wel doorgebroken waren met ' Rated R', die cd heb ik en die zoog. Maar toen ik gister in de platenzaak " irony is a dead scene' van Dillinger Escape Plan oppikte, hadden ze de nieuwe eropstaan en vond het wel cool.
Ga hem nog wel kopen denk ik, is hun 3e cd alweer, zou ze ooit live zien, maar werd toen afgelast. Heb ik ze eigenlijk niet gezien op bizarre??? oh wel.. |
mn vriend en ik vinden het helemaal geweldig :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Echt een meesterlijke cd! Echt briljant gewoon. En ga ze echt zien in 013!! Wordt de 3e keer dan, wah, kan niet wachten!!!
|
ken eik alleen the lost art of keeping a secret maar dat vind ik wel een ontzettend koel nr.
iemand downloadtips? |
Citaat:
|
ok, dat ken ik al een paar jaar ja, kvinnet best wel leuk
|
Citaat:
Zijn dus allemaal van de laatste cd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
QUOTSA heeft een nieuwe cd, Songs for the Deaf, daarin drumt Dave Grohl iig... Ik heb de cd sinds gisteren en (y) (y) Is super goed! Ik heb ze vorig jaar live gezien op Werchter, echt een topper... Dit wordt wel een blijvertje :)
|
dit wordt een blijvertje, waar slaat dit op....
de band bestaat al aantal jaar, is al gevestigd, zowieso al door kyuss. Dus van blijvertje is geen sprake want dat zijn ze al. En cd zijn altijd blijvertjes..je luistert hem vaak of niet is zo subjectief.. |
Ik heb ze op Werchter gezien, ik kende het alleen nog maar van naam. Ik vond het meteen helemaal geweldig, die nieuwe cd wil ik binnenkort ook gaan kopen.
|
hebben die niet een nummer gemaakt bij een film.
Ik weet niet meer welke. Maar toendertijd vond ik het wel een leuk nummer. |
ik heb ze gezien op rock werchter
maar ik vond ze niet bijzonder |
Citaat:
|
Citaat:
(en zoals ik al had vermeld bedoelde ik dat dave grohl drumde op songs for the deaf) gister trouwens de cd gekocht: in 1 woord geweldig (y) |
Citaat:
|
voorverkoop begint 7 september . Kaartjes zijn 20 Euro.
Dus Queens of the stoneage 2 November in de 013 |
Citaat:
maar goed, waarschijnlijk heb ik binnenkort weer werk, dus misschien ben ik er bij (en 013 valt nog te doen qua reizen). |
Citaat:
Het is niet echt stoner-rock, het is veel melodieuzer. Josh Homme noemt het geloof ik robot rock oid. Dave Grohl heeft op Songs for the Deaf gespeeld, maar is nu alweer met Foo Fighters bezig. Ik heb (Rated) R, hun tweede album, en die vind ik geweldig. Tips: The Lost Art of Keeping a Secret, Better Living Through Chemistry, In the Fade, Tension Head. Nieuwe album ken ik nog maar een paar nummers van, maar klinkt veelbelovend. Check de video van No One Knows: http://www.qotsa.com/index_main.html (leuk :D) |
Citaat:
|
blablablabla...wereldband...blablaba..goeie cd...blablaba..beter dan rated R.... blablalbla...etc. :D kopen dus
|
Citaat:
hoogstwaarschijnlijk ben ik 2 november aanwezig in 013! eindelijk mensen gevonden die ik mee kan slepen :) |
ze hebben 1 clip en dies egt zwaar bruut, is een soort animatiefilmpje die als ik me het goed heriner helemaal zwart wit is... egt mooi is die!
|
Citaat:
ik vind ze echt wel sjieke muziek maken, en live op werchter was ook heel goed dit jaar. ben overigens nu naar de nieuwe cd aan het luisteren (songs for the deaf) The Lost Art Of Keeping A Secret => SUPERNUMMER!!! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb Songs for the Deaf nu op MP3, en bij elke luisterbeurt wordt-ie beter. Ik doe eens gek en ga 'm gewoon kopen. :o ;) Weet iemand of de bonus-DVD ook bij de Nederlandse versie zit? |
Citaat:
|
ik vroeg me af, zijn the queens of the stone age ook iets voor mij als je weet dat ik normaal gezien van alternatieve rock houd, maar dan wel vooral de wat melodieuzere/rustigere? geen metal voor mij dus.
maar eh... wat ik dus wil weten, is qotsa eerder metal of eerder rock? |
Citaat:
|
speelt millionaire ook in 013 in 't voorprogramma?
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Okee, ik heb dus 1 van de laatste limited editions van Nederland gevonden. :D
Bij de Plato en White Noise hadden ze 'm niet meer (was in no-time uiterverkocht), maar bij de Plaatboef hadden ze er nog eentje achterin het rek. :D DVD nog niet bekeken, doe ik zo bij m'n ouders, heb hier geen DVD speler. :o |
Ik download nu 26 verschillende nummers van ze. Ik ken ze namelijk niet.
|
gaat ze misschien ook zien in de 013 :cool:
ik ken er alleen nog helemaal nix van :) |
Citaat:
Setlist: 1. Monsters in the Parasol (live at the Troubadour, March 7, 2002) 2. No One Knows (live at the Troubadour, March 7, 2002) 3. The Lost Art of Keeping a Secret (live at the Troubadour, March 7, 2002) 4. Quick and to the Pointless (live at Vintage Vinyl in St. Louis, MO on Aug. 13, 2000) 5. Ode to Clarissa (live at Vintage Vinyl in St. Louis, MO on Aug. 13, 2000) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27. |