![]() |
stoppen met leven....
Wat moet ik nu, stoppen met leven?
Het leven dat aan mij is gegeven? Die stap die durf ik niet te wagen, Ook al zit ik me af te vragen Wat heeft het leven nog voor zin Toch durf ik dezer dagen Nog niet het leven uit te dagen Dus blijf ik toch maar hier, Als een mank en ongelukkig dier, Die ligt te wachten op wat komen gaat, En wacht met het stellen van de daad Om het hart voorgoed te stoppen, Om geen gedachte meer door je hoofd te laten gaan, Het trekken van die ene lijn, Tussen was en tussen zijn, is een ontzettende grote stap, Dus blijf ik voorlopig maar nog even leven, Hier op de aarde kleven, Tussen de hemel en de hel, Als verliezer in een heel gevaarlijk spel... |
het lijkt of je krampachtig probeert te rijmen, dat hoeft helemaal niet. een gedicht hoeft niet altijd te rijmen, je vervalt heel snel in clichés als je het wel wilt.
je weet soms dingen treffend te zeggen: Het trekken van die ene lijn, Tussen was en tussen zijn, zulke dingen zijn mooi. ga door met dichten, het wordt makkelijker naarmate je het vaker doet. |
Ik vind het ondanks dat het nie altijd hoeft te rijmen een zeer goed gedicht...hold on....
|
mooiz.. wel triest.. http://forum.scholieren.com/frown.gif
|
wow..
|
Citaat:
|
Sterkte er mee meissie,
voor de rest is ie wel mooi! liefs MIDI |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |