![]() |
Drum'n'Bass - iemad goede tips?
Ik ben namelijk op zoek naar nummers die heeel rustig zijn op zich (dus niet die harde *boem boem* muziek :)) , waar coole baslijnen inzitten en redelijk veel melodie, want bij het gemiddelde drum'n bass nummer val ik in slaap omdat het mij te eentonig is.
Iemand die nog wat leuks weet? (Ik weet dat het bestaat, maar ik zit me rot te zoeken en kan het niet vinden :() |
euhmmm probeer Stakka and Skynet of Klute es..
|
Citaat:
|
Photek
Goldie Adam F Roni Size Squarepusher |
VNV nation drum n bass :confused:
|
drumstel en bassgitaar.
|
Citaat:
Citaat:
|
VNV Nation? *lmao* wie heeft dat bedacht?
..tips: Dj Hype Dieselboy Technical Itch Stakka & Skynet Konflict Black Sun Empire |
chille dnb : j majik
lekkere dnb : krust, ed rush & optical, konflict, dieselboy, |31B|, total science, cause 4 concern, dillinja(twist em out!!!), concord dawn(morning light), tali(lyric on my lip), roni size, dj marky(shake it, ...) bekijk vooral http://www.breakbeat.co.uk/listen/listen-page.asp |
veel drum 'n bass is eentonig, omdat het vooral wordt gebruikt om mee te dj'en en dan is dat wel handig om te mixen.
minder eentonige drum 'n bass: dj teebee, polar, stakka & skynet, roni size, simon v (www.mp3.com/simonv), dj stratus, john b, enkele nummers van bad company als bijv. ladies in spain en spacehopper... kben wel niet meer helemaal up to date omdat ik die 'scene' niet meer zo volg, maar www.breakbeat.co.uk en www.dogsonacid.com zijn goede sites! |
Citaat:
|
Citaat:
Alles aan 'm is drum 'n bass, van z'n labels als fullcycle (ook een productiealias samen met krust) tot z'n producties (check lucky pressure of brown paper bag, z'n beste nummers imho) |
Vekar bij benny in de auto zitten meit!
|
|
in a lonely place (tricky mix) van de cd deconstructed van bush is heel mooi...
dies alleen wel heel rustig |
Adam F ft. Lil' Mo - Where's My
|
[olga hier]
moet idd rustig zijn :) niet dat harde eentonige geberuen . maar thanks al iig |
LTJ Bukem.
|
Citaat:
|
voor rustige drum&bass probeer het label van LTJ Bukem, Good Looking of het sub-label Looking Good. Die stijl wordt ook wel "Intelligent D&B" genoemd..
paar namen (niet allemaal van Good Looking) Polar (check de nummers Ill-Formed, Innocent, Reversed Psychology) K (alias van Polar, check het nummer "No Sleep") Klute (Arrival, Tribunal, Talk Luba, Dot Dot Dot, Phone Call(Matrix Remix)) Blame (Forest of Pagodas, Firestorm) Nookie (Solstice) Pariah (ehh :)) Abstract (Queen of Angels) mjah blaat moet nu weg dus hier moet je het eerst maar ff mee doen :) ohja die zooi tussen haakjes zijn dus tracks.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb net een hele cd van DJ Dara gedownload
ken heel de man niet, maar wel puike bass en drum. |
DJ Db
nooit van gehoord, maar wel cdtje van nu lekkker. :D |
Citaat:
heh ik heb het al sinds 8 uur opstaan. jammer dat mijn bass zo laag is. toch maar een keer die 7.1 set halen :D |
hmmmm dara, is ok, niet het v/ het though...
|
nou ja, ben geen expert, als game muziek vind ik het goed genoeg :)
|
wel beter gehoord ja, maar dit is chill als achtergrond/werkmuziek. als ik goede shit wil horen dan ga ik wel naar illy of elementz
|
probeer 4hero :-D
|
bassdrive is vaak weinig aan imho... vooral die DOA daily show vind ik crap :) nederlandse programma van Rosco is wel vet altijd :)
verder nog een leuk nederlands d&b programma: http://www.ruffrhythmz.com en nog een online radio dinges: http://jungletrain.net/ |
Dj Mennert
|
Oooow deze zijn zo relaxed
LTJ Bukem - Q-project LTJ Bukem - Danny 's song LTJ Bukem - Horizons Enne Mark J is ook zeer goed! |
mhh ik ben niet echt heel goed in rustige DnB (geef mij maar HARD) maar probeer eens Amon Tobin(efteling muziek) of blu mar ten en sommige nrs van Goldie
en ik zie hier dingen als C4C en total science staan...is dat rustig???? naja tuurlijk vergeleken met Tech itch maar noh oh... en 6 septemebr ofcourse naar Goldie en Tech itch in nighttown...niet B.C (die komen nl nog wel VEEEEEEEEEEEEEL vaker!) oowja en je kan ook wat van john b proberen niet supaah rustig maar wel salsa :) |
DJ Marky & XRS Land - LK :P
|
aphrodite
l-dopa |
l-dopa produced niet hoor volgens mij :D
|
Citaat:
en john b is inderdaad niet echt rustig maar tenminste ook niet zo monotoon als c4c. |
Breakbeat era
John Scofield's laatste cd, Uberjam Herbie Hancock's laatste cd, Future 2 Future\ Johnny Rabb Red snapper |
Citaat:
edit: en vooral Get Your Snack on niet vergeten..vet nummer! :D |
kunnen jullie m wat harde nummers geven zoals artiesten als John b.
|
Citaat:
en ik ben een :v 'tje :) |
haal de cd's:
Two revolutions Moving house |
ik was juist op zoek naar niet van die harde nummers (zie 1e berichtje)
en ik ben een :v 'tje Ik dus niet. |
Ltj Bukem (beetje Twostep..Achtig..whatever )
Aphrodite (beetje soft..maar Goeie remixes) SpraX (Stamp Drum and Bass) Phantom 45 Ak 1200 (Acid Jazz, Lounge D&B) Laatst Coole CD gekocht..Platinum Breakz..mooie beats met een beetje Latin House en Lounce vocals.... |
Helemaal niet saaie muziek en ook helemaal niet per definitie 'simpel'. Vind ik dan.. maar goed, kwestie van smaak.. een echt goede drum 'n bass plaat track je echt niet zo even.... tenminste, ik niet..
Spaceface - Avoid check deze.. best :cool: (ff wachten en je krijgt een gaar formuliertje, ff invullen en klaar) |
Citaat:
:) ben nu gewoon alle tips aan het uitzoeken :) |
http://www.zebox.com/nexus6/music/
vriend van mij kloot wat aan met frooty loops...wat best goed uit de soep komt imho.. probeer dit nummer eens is wel beetje drum 'n bass achtig... |
Citaat:
Wie kan er hier trouwens op deze muziek dansen? (uhh ik geloof dat dat zo ging van met je handen op de grond? hoe heet 't ook alweer...) |
Citaat:
ik... niet al te moeilijk, gewoon beetje rondspringen :) maar verwacht geen breakdance van mij :p om drum 'n bass te maken gebruik ik trouwens vooral jeskola buzz, beter dan fruityloops imho... http://members.lycos.nl/konflict/break.mp3 is daar ook mee gemaakt (geen d&b maar breakbeat trouwens, al bestaat dit stukje alleen uit een break en een baslijn) |
Citaat:
breakdance. op feesten wordt er niet veel gebreaked (te druk ervoor) meer springen zeg maar :D kan zelf niet breaken, alleen een beetje trippy dansen. oeh als je een keer echt goede peeps wilt zien dansen op drum&bass moet je naar illy noiz in Rotterdam komen. sick goede dansers die niet weten van ophouden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |