![]() |
Welke muziek hebben jullie LEREN waarderen?
Bij mij was dat punk.. khad altijd een schijthekel aan punkbandjes als blink182.. totdat ik 2 jaar geleden n vriend kreeg die helemaal weg was van punk en heb het nu wel leren waarderen; het hoeft niet perse goeie muziek te zijn om er vrolijk van te worden :) En als je eenmaal wat punk kent ga je ook merken wat je wel en niet leuk vind binnen het genre (blink vind ik stiekem nog steeds wel bagger).
Maarja mn hartje ligt nog richting bij metal/industrial. Hoe zit dat bij jullie? Zijn er muzieksoorten of bands die jullie na langer luisteren toch wel konden waarderen, om de een of andere reden? Cat |
punk...
trance... dance... ambient... elektro... techno... die schijt :o |
euh? elke muziek waar ik ook maar een beetje naar kan luisteren...
punk, ska, rock steady, reggae, rock, emo, hardcore, klassiek, folk, surf, psychobilly, dub, jungle, blues, metal, rock'n'roll, lounge, triphop, drum&bass, hiphop,.... moet ik hier echt mee doorgaan? beetje rare vraag hoor :) dan kan je net zo goed vragen welke muziekstijlen ken je allemaal |
Citaat:
|
Klassiek en avantgarde/minimalistisch
|
jazz.
|
black metal...DUS ---> burzum, mayhem, darkthrone, graveland
niet dat ik het verder luister |
drum'n bass
rap |
Citaat:
nouja misschien klassieke muziek.. net zoals planten dat ook fijn schijnen te vinden :D |
mathrock/core
zoals Dillinger escape plan, norma jean, (oude)cave-in, meshuggah, pg.99 |
Citaat:
van Meshuggah ben ik nog aardig fan geworden |
Citaat:
|
mathcore? :confused: ja goed.. dat dus, ben op het moment helemaal waus van Meshuggah, Strapping Young Lad etc.
|
Citaat:
|
Nirvana bijv. sloeg bij mij meteen aan, alles wat ik nu leuk vind en heavier is heb ik leren waarderen. Daar komt het zo'n beetje op neer. en jazz heb ik ook leren waarderen, en hippiemuziek zoals Lennon, Dylan enzo eigenlijk ook.
|
hardrock
|
deathmetal en blackmetal
|
weetje, blackmetal.......nah ;)
jnieuwelaar, waarom heb je mijn laatste posts weggegooid ? |
Citaat:
|
gooi er dan ook meteen een slot op slimmeke :)
"Wil je het over BM hebben dan doe je dat op een fatsoenlijke manier en niet zo. " Then delete the posts accordingly, maar niet gewoon random de flauwe opmerkingen uit de thread gaan halen :P |
ik heb die dingen niet gedelete, heeft dys gedaan.
|
no harm done then :)
|
Citaat:
Nu weer ontopic! |
powerviolence
|
rammstein :)
|
Jill Scott !
|
Rock
Vroeger had ik daar een hekel aan, inmiddels vind ik 't goeie muziek. |
Citaat:
|
Je kan alles vergelijken, of er overeenkomsten zijn is een 2e..
Britney Spears heb ik trouwens leren waarderen. Als ik 't in disco's hoor heb ik altijd plezier :). Ik dah dat 2 jaar geleden niet verwacht. :) |
jazz
|
Dimmu Borgir, NIN, en grindcore.
|
VRAAG:
Leren waarderen is: "Eigelijk is het K*T, maar als je het echt vaak hoort dan wen je eraan en dan word het leuk omdat je dan de melodie een beetje kent en mee kan zingen". ? |
nee, want het gaat om verschillende bands/nummers, dus je verhaal van bekende melodieen en teksten gaat niet echt op.
|
Ok. :)
|
Citaat:
|
minimal/experimental music, jazz, drum 'n bass, techno
|
Coldplay
|
metal en al die shit.......vroeger kon ik dat nooit aanhoren
maar dankzij sammie aka wallflower luister ik nou zon 1,5 jaar metal,punk,goth enz. en jazz en reggea eerst vond ik er geen reed aan. maar kvind het nu wel komisch om aan te horen als je een beetje vaag ben enzo. |
punk
techno / tekno soul |
ska... eerst vonk dr helemaal niks aan maar jah skapunk wel dus de wat snellere ska vink nou ondertussen al wel geweldig maar de rustigere is nog steeds een beetje :S
|
rock, klassiek en J-pop/rock(Japanse nummers, vaak gebruikt als soundtrack voor anime series..).. toen k dat voor het eerst hoorde(en nu nog met sommige nummers) dacht k echt 'wtf??' maar na een tijdje ga je het waarderen.. en dan is het echt heel mooi. :)
|
TECHNO ,is echt paramuziek ,moet je goed naar luisteren
|
Citaat:
|
Death/Black/Dark Metal.
Eerst was ik tegen de teksten, en daardoor stond ik ook niet open voor de muziek zelf. Nu negeer ik de teksten, vaak kan je ze toch niet verstaan :). |
ska! :) eerst vond ik die trompetten e.d. behoorlijk irritant, maar nu sinds een paar jaar vind ik het wel heel leuk :)
|
Rapmuziek ala Brainpower en Osdorp Posse (omdat een vriend van mij daar helemaal weg van is, en toen heb ik ook maar eens de moeite genomen om het eens te beluisteren en het valt best mee :))
|
-black metal
-klassiek |
filmmuziek
klassiek |
Wat niet :)
Bdoel..ik ben begonnen met toegankelijke muziek als offspring/greenday..das echt muziek die je leuk vind of niet..en vandaar steeds meer naar wat ruiger/rauwer/ska'er (:?) .... 2 jaar geleden Give 'Em The Boot gekocht..die ik toen eigenlijk 1 keer geluisterd heb ofzo en toen maar weggelegd..nowadays vind ik bijna alles wat dr op staat wel gaaf.. Sick Of It All 2 jaar geleden gezien..toen vond ik ze vrij klote..laatste tijd heb ik eigenlijk constant een cd van ze in m'n discman..... (maar dan moet ik wel weer zeggen dat ik (jammergenoeg) een beetje genoeg begin te krijgen van veel skatepunk... ) Daryll-Ann heb ik ook ff aan moeten wennen...net als manu chao... vink nu wel erg gaaf.... Kort gezegd, alles wat niet heel erg toegankelijk is moet je denk ik leren waarderen... |
Citaat:
Ik heb klassieke muziek leren waarderen en ben nu een groot liefhebster! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44. |