Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   een vraagje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=200610)

diane 29-08-2002 19:26

een vraagje

Wat voor problemen heb jij overgehouden na het pesten
Ik de volgende dingen
  • slecht met sociale contacten
    dingen voor mensen achterhouden
    met niemand durfen praten over mijn problemen
    bang zijn voor vreemde mensen

Lethalis 29-08-2002 19:32

Hmm, denk eens als volgt: "Waarom zou een gebeurtenis uit het verleden mijn leven nu beïnvloeden?"

Ik begrijp dat het moeilijk is, werd namelijk zelf in het verleden gepest. Het is echter wel erg gemakkelijk om jezelf erbij neer te leggen en alles met het pesten te verbinden.

Doe er iets aan. Succes (y)

diane 29-08-2002 19:34

Ik heb sociale vaardigheids training enzo gedaan.
Vanwege mijn lage zelfbeeld werkte dat alleen niet.
Het enige wta ze konden doen was me in een dagcentrum stoppen .Ik had er geen probleem mee gehad als ik klaar was met school

wicce 29-08-2002 19:50

ik ben ontzettend opstandig tegen jongens/mannen.. kijk altijd automatisch boos tegen ze en negeer ze.. erg vervelend
en heb er ook wel wat vooroordelen aan over gehouden geloof ik...

TechXP 30-08-2002 08:05

- slecht met sociale contacten
Ja heb ik wel een beetje, gaat wel beter dan vroeger, maar ben eigenlijk wel altijd verlegen geweest, dus weet niet of dat door het pesten erger geworden was.
- dingen voor mensen achterhouden
Nee, tenzij het ze niks aangaat.
- met niemand durfen praten over mijn problemen
Ik praat weinig over mijn gedachten en problemen, niemand begrijpt mij toch.
-bang zijn voor vreemde mensen
Nee niet echt.

Ik ben door het pesten alleen maar onzekerder geworden.

TechXP

tacidvs 30-08-2002 09:04

Citaat:

******** schreef:
Hmm, denk eens als volgt: "Waarom zou een gebeurtenis uit het verleden mijn leven nu beïnvloeden?"

Ik denk dan, dat je op je 17e nog geen psychologie gestudeert hebt, dus niet kan zeggen waardoor je al die 'problemen' hebt. Meer mensen schijnen daar trouwens last van te hebben. Doet me denken aan die fanncy (niet van dat blad) testjes waar je kan uitzoeken of je bij een groep uitverkorenen hoort, of horoscopen. De dingen die je noemt zijn een beetje breed en ook zo interpreteerbaar.

the_conquer 01-09-2002 19:12

Hetzelfde als jij met mede een ontzettend wraakgevoel op diegene wie me dat geflikt hebben (gelukkig zijn ze verhuist voor hun eigen gezondheid, want ik sta echt niet meer voor mezelf in)

groeten

the conquer

krijgdepleuris 01-09-2002 19:15

wat ik eraan heb overgehouden is een depressie en niet meer mensen willen 'lastigvallen' met mijn problemen.

kleine wicca 01-09-2002 19:38

ja je houdt er veel problemen aan over, it's fucked up, we all know.

Maar wat voor goede dingen heb je eraan overgehouden? klinkt heel raar, maar het maakt je ook rijker, wijzer.....sterker.......... en je leert je eigen grenzen kennen, WANNEER gaat iemand ECHT te ver bij jou?! al kan het even een paar jaar duren voor je dat beseft.

damaetas 01-09-2002 20:51

-verlegen als ik iemand niet ken (nu niet meer als er vrienden bij zijn:) )
-denken dat mensen me niet leuk vinden en daar meestal toch niet het scheit aan hebben ook al weet ik dat het zou moeten, maar soms blijkt achteraf dat ze me wel leuk vonden
-behoefte hebben aan alleen zijn

kweetniet goed, maar zo hard ben ik niet gepest

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.