Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   'wegglijden' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=200629)

Jadis 29-08-2002 19:35

'wegglijden'

ik kan het niets anders noemen. Soms heb ik een gesprek met iemand en dan verslapt m'n aandacht ineens en versta ik de helft niet meer. Hoe hard ik dan ook probeer om erbij te blijven het lukt gewoon niet.
soms loop ik met iemand te praten en dan is het misschien 1 minuut stil en dan moet degene dus duidelijk m'n aandacht trekken voordat ik er weer helemaal bij ben.
Het is alsof er een muur wordt opgetrokken tussen mij en de rest van de wereld.

iemand hier ervaring mee?
enig idee wat het is?

Lethalis 29-08-2002 19:41

Dat heb ik soms ook. Nu gelukkig niet meer zo erg als vroeger waar ik soms helemaal van de wereld was.

Mijn vraag: aan wat denk je op zulke momenten?

Ik was vooral met allerlei dingen in mijn hoofd bezig die gewoon de voorkeur hadden boven de personen waarmee ik praatte :o

(van hele algoritmes tot aan simpele dingen zoals wat ik de volgende dag allemaal zou gaan doen)

Frida 29-08-2002 20:03

Citaat:

Jadie schreef:
ik kan het niets anders noemen. Soms heb ik een gesprek met iemand en dan verslapt m'n aandacht ineens en versta ik de helft niet meer. Hoe hard ik dan ook probeer om erbij te blijven het lukt gewoon niet.
soms loop ik met iemand te praten en dan is het misschien 1 minuut stil en dan moet degene dus duidelijk m'n aandacht trekken voordat ik er weer helemaal bij ben.
Het is alsof er een muur wordt opgetrokken tussen mij en de rest van de wereld.

iemand hier ervaring mee?
enig idee wat het is?

Vroeger erg vaak, dan praatte ik met iemand en dan zat ik met m'n gedachten echt mijlen-ver-weg... Vaak was het dan wel zo dat ik met mijn gedachten stroomde naar dingen in verband met het gesprek. Toen die tijd was ik ook overtuigd dat ik meerder stemmen hoorde in m'n hoofd.
Nu heb ik dat nauwlijks meer, ik heb het wel, maar dan bewust.

kleine wicca 29-08-2002 20:52

jah dat ken ik wel, en dat gevoel komt ook vaak opzetten alsik aan mn huiswerk zit, soort van black-out, maar toch ook weer niet hmmmm, wel erg vervelend en moeilijk uit te leggen aan mensen die dat niet begrijpen

Jadis 29-08-2002 21:03

Meestal ben ik op zulke momenten bezig met herinneringen.
Hoe ik dingen anders had kunnen doen. *tic 1*
of de tijd uitrekenen. (tijd uitrekenen? vb: het is 21:55
2+1=3; 5+5=10; 3:10=0,3.) *tic 2*
Of iets anders wat op me op dat moment ook bezig houdt.
Soms is het op zo'n moment ook gewoon helemaal stil.
Als iemand dan mijn aandacht trekt, dan zie ik ze praten maar ik hoor niet wat ze zeggen.
Het is niet dat ik het gesprek niet interessant vind, maar het gebeurd gewoon.

moenbase 29-08-2002 21:06

Hm, ja, niet zo sterk, maar 'k heb het ook weleens als ik met iemand aan de telefoon ben. Misschien omdat ik dan de interesse kwijt ben, of gewoon ergens anders aan denk...

Severus 29-08-2002 21:19

Het lijken wel absences, dan ben je even helemaal weg. Zoiets heb je als je epilepsie hebt.

Ripper

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.