![]() |
Welke gitarist bewonder jij?
't kan om z'n techniek zijn, maar ook snelheid, manier van spelen, charisma, maakt nie uit.
Ikzelf John Petrucci (Dream Theater); die komt van een andere planeet volgens mij. en Kirk Hammett (Metallica) vanwege z'n charisma, pakkende solo's en weinig overplay. Hij staat er en hij doet z'n werk, niks meer, niks minder. <edit> Jon Schaffer trouwens ook nog. </edit> |
hmm
ff denken gitaristen kunnen me niet zo zwaar boeien....maar goed, Petrucci staat bovenaan qua techniek. Vai kan er ook wat van. Qua muziek die ik leuk vind.....geen id! denk munky en head van korn. muziek hoeft niet technisch te zijn om toch goed te klinken. |
Steve Rawles van Belvedere kan wel een aardig potje spelen
|
Steve Vai.. omdat ik hem live heb zien spelen en hij maakt er een behoorlijk indrukwekkende show van.
Joe Satriani.. omdat ie veel andere grote gitaristen heeft opgeleid, maar belangrijker nog, omdat zijn cd's niet saai zijn (in tegenstelling tot sommige andere solo gitaristen albums) |
Chris van Propagandhi, vette nummers met vette solo's (laatste nummer laatste cd) en er nog goed bij zingen ook, zelfs live klinkt het nog perfect
Bradley Nowell van Sublime. Het gevoel erin, ook al is het niet erg ingewikkeld, het klinkt gewoon heel erg goed. En daar gaat het om, niet om hoe ingewikkeld iemand het kan maken.(Mijn mening dan. Ik vind zo'n Santana bijvoorbeeld geen reet aan en bewonder em ook echt niet, ook al speelt hij technisch toch vrij goed ) |
nou zooooo goed is hammet ook weer niet :)
bij wie heeft hammet alzoweer in studie gezeten? was dat vai of satriani? kweeniemeer :( |
Ernie C .. wat is die gozer fakking goed
|
Citaat:
Vai heeft zelf bij Satriani in de leer gezeten.. |
Vinny Stigma (Agnostic Front) Die kan ook wel leuk spelen:)
|
Jimmy Paige van Led Zeppelin , Jimi Hendrix (vanwege zijn gevoel van spelen) en of course, Eric Clapton =)
|
mike van destruction
de gitaristen van exodus |
steve vai
Edward Lodewijk Van Halen jimi hendrix eric clapton |
Citaat:
|
Jon Schaffer (iced earth)
|
Nick McCabe (the Verve) vanwege de overweldigende geluiden die hij kan produceren met z'n effecten en volgens mij weet niemand precies hoe 'ie het doet. Hij heeft ook een geweldig improvisatievermogen en speelt nooit 2 keer precies hetzelfde.
Jimmy Page (Led Zeppelin) vanwege al die geweldige riffjes die hij ooit heeft bedacht. Zie Heartbreaker, Communication Breakdown, Whole Lotta Love, Living Lovin' Maid, Black Dog, Rock And Roll... en vanwege zijn ultiem coole looks natuurlijk :D daar kan Slash nog een puntje aan zuigen. Jimi Hendrix (van z'n Experience :)) vanwege die geweldig klinkende stijl van hem die nog nooit is geëvenaard en dat ultieme improvisatievermogen en dan tegelijkertijd ook nog eens lullen of zingen! George Harrison (Beatles) omdat hij redelijk simpele, maar tóch geweldig klinkende stukken heeft bedacht. Neem nou Here Comes the Sun; behoorlijk simpel maar wie verzint zoiets prachtigs? Hij was in dat opzicht een beetje de Kurt Cobain van de 60s. En sitars heersen :D |
Ik weet niks of het moeilijk is enzo want ik kan geen gitaar spelen enzo. Maar dat maakt eigelijk niet uit. Het gaat erom hoe het KLINKT.
Ik ken trouwens ook geen namen van die mensen enzo. Maar die van deze bands (tenminste op CD): Metallica Sonata Arctica Guns 'n Roses Ignite Tracy Bonham U2 |
Steve Ray Vaughn,
Jimi Hendrix, Satriani, |
Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Chris Cheney(The Living End) Adam jones(Tool) |
Jimi Hendrix, spreekt voor zich, vernieuwend voor die tijd, nooit geevenaard
Alexi Laiho (Children of Bodom), snelheid, zeker zijn uitstraling, super melodieus en precies, echt een goede gitarist Tom Morello (RATM), door de gave gekke dingen die die met zijn gitaar deed Billy Corgan (Smashing Pumpkins), vooral uitstraling meer kan ik er ff niet bedenken |
Citaat:
|
ik vind el hefe wel ongeveer de beste gitarist
|
Jimmy Page, Tom Morello, en die gast van eh, Black Label Society. Geloof dat dat ook de gitarist van Ozzy is?
|
Brian May
Chad Taylor Matthew Bellamy The Edge en wel meer, maar heb geen zin om ze op te noemen |
Grote fan van Tres Manos van Urban Dance Squad
Mooi helder geluid! Frank Zappa was ook geen misselijke gitarist! Jan Akkerman roelde ook best wel bij Focus! |
Ernest Ranglin, is de gitaarleraar van Bob Marley geweest :D en zelf ook een hele goede gitarist
|
Chris Cheney(The Living End)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
kirk hammett & tom morello
|
en jon shaffer natuurlijk :p
|
Kirk Hammet van Metallica
Mark Knopfler van de Dire Straits (wel ouwbollig, mark knopfler, maar diej vink egt een van de beste) |
Oh ja, de gitarist die ik bedoelde heet Zakk Wylde. Meesterlijk gitaarspel (y)
|
Citaat:
Trouwens, James Hetfield mag er ook bij, echt een vreselijk goeie rythmgitarist, enne die downstroaks van hem, gewoon ziek!! |
Jimmy Page is gewoonweg meesterlijk
|
Lars Frederiksen (Rancid)
|
Citaat:
|
kirk van metallica en brain may van queen en richie sambora van bon jovi
|
Jimi Hendrix, Mark Knopfler, en de gitarist van een lokale band die het gitaarspelen met bierglas tot een kunst heeft verheven, en nog maar een keer Jimi Hendrix want die speelt voor twee.
|
- BASSIST van TOOL
- Jimmy hendrix ( DUHHHHHHH) |
Trey Azagtoth (Morbid Angel)
Morten Hagstrom & Fredrik Thordendahl (spelfouten voorbehouden, Meshuggah) Head & Munky (Korn) John Pertrucci (Dream Theater) Ihsahn (Emperor) Ben Weinman, Brian Benoit (Dillinger Escape Plan, die gasten zijn echt fokking goed en ook nog vernieuwend) |
Trey
Kerry Slash (Styhn) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Keith Richards (Rolling Stones) :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik vind Flea van de RHCP koel!! (y) die doet tenminste lekker gestoord enzow!!
|
Citaat:
Ik heb zelf erg veel bewondering voor Brian May (Queen en The Brian May Band, en daarvoor Smile), omdat hij zulke *fantastische* gitaarsolo's doet... En natuurlijk Eric Clapton! |
U2
Mettalica Guns n' roses (in November rain zit een mooie solo) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44. |