![]() |
hevige maandstonden
wanneer ik men maandstonden heb, heb ik daar enorm veel last van. Een heftige bloeding met 2dagen afschuwlijke pijn.
ik gebruik al 1.5jaar de pil diane 35 heeft iemand tips? |
sorry ik kan je niet helpen,bij mij helpt helemaal niks :( dus ik kan je ook geen tips geven, ik slik de pil lang door zodat ik ene paar maanden gespaard blijf..
|
Hoe heftig is 'heftig'? Want die omschrijving kan nogal verschillen van persoon tot persoon...
|
Misschien helpt een zwaardere pil? Ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet dat ze bestaan.
Love, Lis |
Wat je vooral nodig hebt is warmte. Dat zorgt ervoor dat het bloed dunner wordt.
Neem bijvoorbeeld een warm bad. Of een electrisch dekentje op je matras en lekker in je bedje liggen. (alleen heb je hier niks aan als je op school zit) Misschien overstappen naar een andere pil. Je kan het vergelijken met de pil als een sleutel en je hormonen als een sleutelgat. Als de sleutel niet in het sleutelgat past gaat het mis en heb je een ander nodig. Hopelijk heb je hier wat aan ;) |
zwaardere pil nemen
enne warmte op school = dubbel ondergoed aandoen |
Overstappen op een andere pil kan inderdaad goed helpen. Ga iig even informeren bij de dokter, die kan je misschien een betere pil voorschrijven
|
een kruik op je buik leggen...
|
Ibuprofen 400mg helpt ook voor best wel wat mensen die ik ken. Das een behoorlijk sterke pijnstiller. (nah ja, iig sterker als 'normale paracetamol')
Zou je eens kunnen proberen? (te halen bij drogist) |
Paracetamol. Of beter nog, ibuprofen (schrijf je dat zo? geen idee). Ik heb ook altijd minstens twee dagen een ontzettend zere buik, word dan helemaal gek tot de paracetamol begint te werken. Niet bijzonder leuk :( Weet niet wat er helpt behalve dit.
|
jeetje helpt dat altijd bij jullie?wamre kruik en ibuprofen 400? bij mij echt niet, niks helpt :( stelletje mazzelaren
|
Citaat:
Je zou naar de drogist kunnen gaan en vragen naar een speciaal vrouwen pijnstiller. Ik had voordat ik aan de pil ging ook erge last van mn menstruatie maar kon dit (voor een groot deel) verhelpen door zoiets te slikken. Het zijn pijnstillers die speciaal inspelen op het lichaam van een vrouw en zijn geloof ik ook speciaal voor menstruatiepijnen. |
Citaat:
En ibuproen is net zo slecht als andere pijnstillers,j moet t niet te lang slikken dan raak je eraan gewend zeg maar, en bijwerkingen heb je altijd, en altid zit er hoofdpijn bij zo ongeveer dus ik denk niet dat t veel uitmaakt |
Citaat:
maar goed, waar maak ik me druk over... oh en als ik je even mag corrigeren... Er is geen enkele pijnstiller waar hoofdpijn in die mate als bijwerking op treed, maar ja dat zal jij wel beter weten....toch? |
pppffff....moet je per se gelijk hebben?
dat het bij jou niet goed werkt,omdat het kan zijn jou lichaam voor een bepaalde stof erin overgevoelig is,hoeft niet bij iedereen te zijn toch? |
Bedoel je Femex? Dat word vaak aangeraden bij hevige menstruatiepijnen. Werkzame stof is naproxen. Zit ook in Aleve.
Of gewoon merkloze naproxen tabletten die ik heb, want die krijg ik tenminste (gratis) voorgeschreven van de huisarts. Werking is beetje hetzelfde als ibuprofen dacht ik? Maar het werkt in ieder geval wel langer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46. |