![]() |
Leegte
[Note van Doc: Alle topics samengevoegd, maximaal 2 topics per dag.]
Hehe, gedichtje van paar jaar geleden, toen ik depressief was en zelfmoord wilde plegen: Leegte Leeg ben je als… Je op het randje van de dood staat, Als je niet meer weet wie er nog om je geeft Als de frustatie op z’n top is Zo hoog dat je er niet meer bij kan Leeg is het als… Je alleen nog maar kan staren Je niet meer kan denken En alles als een kassajuffrouw achter de kassa doet Als een lichtknopje dat aan en uit gaat Zo is het leven en de dood En zo voelt leegte Zo leeg als… De bodem van een ongebruikte koekjestrommel Een mensenlichaam zonder hart of hersens Een feestzaal zonder mensen Of is het juist te vol? |
Volle maan
Ook van paar jaar geleden:
Volle maan De maan heeft iets duisters over zich En toch geeft het licht Via de zon Het is een sfeer En anders dan alle anderen Elk heeft z’n eigen soort Maar bij volle maan is het alsof… Ik een spirituele groeispurt doorga Alsof ik mezelf ineens ken En elke keer dat de wolken voor de maan schuiven Ken ik mezelf niet meer Dan is er de duisternis Enkel een flikkerend sterretje Geen krater lacht meer naar mij Er moet toch iets naar me lachen? Dus elke keer als ik het merk Zit ik buiten te kijken In de stilte En denk telkens weer: Zou er buitenaards leven bestaan? Houdt de zon ooit op met schijnen? Ik hoop ‘t niet |
Schoonheid zit van buiten
Allemaal paar jaar geleden:
Schoonheid zit van buiten Ze kunnen zoveel zeggen Schoonheid zit van buiten Je hoeft maar op straat te lopen Giechelen, negeren, ze weten niet wat ze moeten zeggen Mongool, mank, wijnvlekken, vitiligo, een rolstoel Je kunt het zo gek niet bedenken Of mensen staan al te wenken Schoonheid zit van buiten Je kunt ze zoveel leren Schoonheid zit van buiten Innerlijk is het belangrijkst, dat telt En wat maakt niet gelukkig? Juist, geld. Maar wannneer scoor je een hit? Met dikke tieten en zwoel gezwier En hoe gaat dat bij Schiphol? Juist, 1 piercing en ze houden je tegen En wat als je lelijk bent? Dan ben je een snol. Populair ben je als er mooi uiziet En aan het ideaalbeeld voldoet En hoe gaat in een soap? Visagie duurt minstens een uur O wee de kijkers vinden de soapies niet lekker genoeg Dankzij die ene puist En wat doen we dan? We geven een kuur Schoonheid zit van buiten, juist. Schoonheid zit van buiten Wat moet je zijn? Hip, tof en in. Wanneer wordt je versierd? Als je er mooi uitziet, eerder niet. Schoonheid zit dus van buiten |
Kut
Hehe, ik zwaar depressief:
Kut! Kut met peren Haat en nijd Kwaad en spijt Boos en bedroefd Verdrietig en gemeen Depressief en rot Totally loss kapot Klote en gevoelig Naar en shit Zwaar in de shit Heel zwaar in de shit Zo zwaar in de shit dat je niet dieper kan Woedend en verbaasd Bezorgd en ongelukkig Nooit blij Nooit vrolijk Nooit lachen Nooit enthousiast Negatief en met pijn Depri en verlangen Zeikend en gevangen Lullig en met mot Worst met snot Heimwee Zo veel heimwee Zo ontzettend veel heimwee En niks laten zien Een nul en nooit een tien Teleurgesteld en bang Superbang, heel bang Gespannen en nerveus Jeuk en gekriebel Neweging en gewiebel Gefriemel en verborgen Een barricade om je hersens Chaos en rotzooi Alles ligt overhoop Geen hoop maar wel pijn Hoop is gevaren En nu op de blaren Opkropping en in de knel Bankroet, een rebel Dwarsligging en stilte Schreeuwen en gillen Krijsen en huilen Rotgevoel en kutgevoel Negatief en verdriet Kut! (Oke nu weer positief mensen) |
Old English
Toen ik zwaar fan was van Muse:
Old English Brits is leuk En weet je waarom? Omdat Muse daar vandaan komt Jimi Hendrix is leuk En weet je waarom? Omdat Matthew daar z’n inspiratie vandaan haalt Ik val op alles wat uit Groot-Brittanië komt En weet je waarom? Omdat Muse Brits is Uiteraard wil ik een studio met gitaren, piano’s, drumstellen, boeken, accordeonnen, microfonen en zo gaat het maar door EN WAAROM DENK JE? Omdat Muse inspiratie betekent en mij dat groots inspireert Ik ben bereid mijn gespaarde centjes uit te geven aan een kaartje van 500 gul, he nee dat ben ik helemaal niet. Waarom? Omdat dat naar mijn drumnstel gaat en dat is heel belangrijk. Maar uiteraard is ‘the fight club’ ook mijn lievelingsfilm En weet je waarom? Omdat ik ‘m nog nooit gezien heb, maar het wel Matthew’s lievelingsfilm uit 1999 is Ik ben bescheiden, verlegen, en ik begrijp andere mensen En weet je waarom? Omdat Matt net zo bescheiden, verlegen en understanding is als ik. En toch wil ik het grootste stuk. En toch wil ik het beste drumstel. En de beste villa kakelbont in de beste buurt van deze aardbol. Ik wil Elvis Presley ontmoeten En weet je waarom? Omdat Bells dat ook wel ziet zitten Ik wil m’n haar blonderen En weet je waarom? Omdat Dominic dat doet Ik kom uit Cambridge En weet je waarom? Raad es Ik ben zo gek als een deur En weet je waarom? Omdat ik ook zo gek als een deur bent, en toch behoorlijk onzinnige gedichten die eigenlijk geen gedichten zijn uit de computer weet te toveren. Jezus, waarom lees je dit eigenlijk? |
Sluimering om me heen
Deze is wel vrij recent, toen ik mijn anti-depressiva pillekes niet had genomen:
Sluimering om me heen: Sluimerend Sluimerend prikt het onder je huid Het speelt op je in Je keuze’s Je gevoel Je gedrag Bijna uitgeteld, maar niet genoeg Om niks meer te doen Tegenzin In alles De moeten De willen De wereld om je heen En jezelf Je wilt niks uitleggen Het is gewoon zo Alles laten voor wat het is Maar toch een prikkel zoeken Want de vreugde prikt Je wil het wel Maar gewoon Wacht erop Alles is vermoeiend Je lijf is moe Je geest verward Dan maar naar bed Geen interresse Eerst moet dit overgaan Maar het sluimert door De nevel in je hoofd gaat niet weg Het zweeft door je gedachten En doordrenkt je aura Schaduw op het licht Ze doen maar Was dit maar eens over |
Heej, leest iemand dit ook nog?
Waar blijven die reacties! |
Sorrie, excuses.
Leest de announcement! ;) Het lijkt erop dat je dit graag aan iemand zou vertellen, het is een soort stortvloed. Misschien omdat er een vijf achtereen staan, maar bij een heb ik dat gevoel ook. Een beetje structuur kan meestal geen kwaad, vooral als je niet voordraagt zoals hier. |
Citaat:
Neuh, geloof het niet :D Het zou vooral mooier en fijner om te lezen zijn als je (bijvoorbeeld) je gedicht in strofes zou verdelen... XXXX |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01. |