Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Nile - in their darkened shrines (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=201505)

jnieuwelaar 30-08-2002 16:42

Nile - in their darkened shrines

Vandaag efkes met vork naar Eindhoven geweest en daar lag deze cd al in de schappen (komt maandag eigenlijk pas uit).

Kan zo snel effe geen plaatje van het hoesje vinden.

nile!
http://www.nile-catacombs.net/site/images/bioimage.jpg

Nile is de dethmetalband uit de VS die bekend staat vanwege het gebruik van oude Egyptische elementen in hun muziek. Dat geeft de muziek een aparte tint en dat kan ik dan weer goed waarderen. Qua sfeer valt de cd een beetje te vergelijken met after forever - decipher, vanwege de oosterse samples, terwijl nile zelf in het hoekje van extreme deathmetal hangt, niet voor kinderoortjes dus!!

Wat dit album betreft klinkt alles zeer strak gespeeld. Je moet vooral niet vies zijn van diepe grunts, zeer snelle drums en flink wat gitaarsolo's. Het album gaat meteen naar een hoogtepunt wat betreft snelheid met "the blessed death". Jezus wat kan Pete Hammoura snel drummen, hij kan zo naast drummers van morbid angel en vader gezet worden. De snelle nummers moet ik persoonlijk nog wat vaker horen om het complexe gedoe te ontcijferen, maar de rustige nummers kan ik nu al waarderen.

Al met al een cd met mooie diverse nummers, maar zeker niet toegankelijk. Een goede luisterbeurt moet ie bij mij zeker nog wel hebben.

Tips.
Heb nog niet alles een goede luisterbeurt gegeven, maar dit beukt als een tiet:
* the blessed death (snel)
* sarcophagus (rustig en egyptisch)
* Unas slayer of the gods (mooie intro, daarna extreem rammen)
* I whisper in the ear of the death (á la morbid angel)
* Hall of Saurion entombment (instrumentaal met dreigend sfeertje)

Nile on tour
10/07/02 - Vera - Groningen, Netherlands
10/11/02 - Baroeg - Rotterdam, Netherlands
10/12/02 - Biebob - Vosselaar, Belgium
10/13/02 - Willem II - Den Bosch, Netherlands

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=199879

website
http://www.nile-catacombs.net/

veel plezier dermee!

Nate 30-08-2002 16:47

Nile is een prima bandje, ik ga zeker naar het concert in de W2, 13 okt. Ik ga nu even wat nummers uitchecken waar je over verteld..

jnieuwelaar 30-08-2002 16:49

Citaat:

Nate schreef:
Nile is een prima bandje, ik ga zeker naar het concert in de W2, 13 okt. Ik ga nu even wat nummers uitchecken waar je over verteld..
oke zie ik je vast daar!

jnieuwelaar 30-08-2002 16:50

wow na een luisterbeurt in de cd speler ga ik dit echt een top cd vinden!

Nate 30-08-2002 16:53

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

oke zie ik je vast daar!

Ik zal alert zijn :) Moeilijk te vinden joh, online spul van deze CD. Toch maar eens naar de cdwinkel rennen morgen om daar te kijken of ie 't waard is om te kopen

jnieuwelaar 30-08-2002 17:15

Citaat:

Nate schreef:

Ik zal alert zijn :) Moeilijk te vinden joh, online spul van deze CD. Toch maar eens naar de cdwinkel rennen morgen om daar te kijken of ie 't waard is om te kopen

is pas maandag uit, vandaar dat het moeilijk is spul te vinden. Ik kan wel een paar nummers rippen, maar de computer hier weigert momenteel de cd-rom schijf te vinden, vandaar dat ik nu de cd in de playstation heb gegooid :D

eXo 30-08-2002 17:17

Hmm.. nou dan ga ik het toch ook maar eens proberen..

jnieuwelaar 30-08-2002 17:18

Citaat:

eXo schreef:
Hmm.. nou dan ga ik het toch ook maar eens proberen..
prepare.. (y)

Built to last 30-08-2002 17:18

bij mijn weten is die al een poos uit, je kon m nl op stonehenge ook al krijgen.....

maar ok, ik vind "Amongst the catacombs of nephren ka" ook zeer bruut werkje van nile

jnieuwelaar 30-08-2002 17:25

Citaat:

Built to last schreef:
bij mijn weten is die al een poos uit, je kon m nl op stonehenge ook al krijgen.....

maar ok, ik vind "Amongst the catacombs of nephren ka" ook zeer bruut werkje van nile

nephren ra ;)

Wanneer was stonehenge?

86dagreed 30-08-2002 17:27

ik heb de volledige cd op mp3..

als iemand nog wat files wil?

Built to last 30-08-2002 17:28

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

nephren ra ;)

Wanneer was stonehenge?

nephren ka

daar durf ik wel een bloedworst onder te verwedden (ook wel 2)

27 juli was stonehenge

jnieuwelaar 30-08-2002 17:37

Citaat:

Built to last schreef:

nephren ka

daar durf ik wel een bloedworst onder te verwedden (ook wel 2)

27 juli was stonehenge

o sorry, toen al? Lijkt me eigenlijk vrij stug, das een maand voor de releasedatum. Maar goed moet je maar geloven, kan het tegendeel toch niet bewijzen.

Nate 30-08-2002 17:44

Citaat:

86dagreed schreef:
ik heb de volledige cd op mp3..

als iemand nog wat files wil?

Yes please! (y) Als dat kan, zou wel heel fijn zijn. Kweetniet wat je van me wilt weten, email? Of upload je ze ergens?

Built to last 30-08-2002 17:59

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

o sorry, toen al? Lijkt me eigenlijk vrij stug, das een maand voor de releasedatum. Maar goed moet je maar geloven, kan het tegendeel toch niet bewijzen.

ik kan t ook mis hebben maar ze hadden al shirts van in their darkened shrines....dus eigenlijk heb ik t maar aangenomen :) maar lijkt me dat ze merc. niet voor de cd uitbrengen

eXo 30-08-2002 18:10

Citaat:

Nate schreef:

Yes please! (y) Als dat kan, zou wel heel fijn zijn. Kweetniet wat je van me wilt weten, email? Of upload je ze ergens?

:) same here.. kazaa vind ze niet allemaal..

Infaustus 31-08-2002 17:00

nile is een vette band , live zijn ze ook goed!

86dagreed 31-08-2002 17:28

mensen die nile willen:

wortelbeer@hotmail.com

voeg me toe op msn, ik stuur door.

Ce-El-Wan 31-08-2002 17:54

Citaat:

Built to last schreef:

ik kan t ook mis hebben maar ze hadden al shirts van in their darkened shrines....dus eigenlijk heb ik t maar aangenomen :) maar lijkt me dat ze merc. niet voor de cd uitbrengen

dat heet promotie :D Vader had een maand voor de release ook al "revelations" shirts in omloop die bij concerten e.d. verkrijgbaar
waren.

kheb in their darkened shrines vandaag geluisterd en het is een puike plaat geworden. Ik had al 5 nummers via internet maar die kwamen van een pre-master en kmoet zeggen dat het geluid op de officiele release nog een stukje beter is. (dus Friso, kopen die hap :D) Als k weer eens geld heb gaat ik hem kopen. :p

Vork 01-09-2002 21:04

kheb em dus ook gekocht in Eindhoven en de cd heeft dit weekend tijdes de treinreis wat overuren gemaakt ;) en et klinkt zeker goed!

En wat is Hall of Saurian Entombment toch een lekker sferisch nummer, samen met Unas Slayer of the Gods mijn favo nummers van de cd (y)

Infaustus 02-09-2002 14:20

binnenkort ook maar ff naar de platenboer dus

Silent Enigma 02-09-2002 14:26

vera dus:p

Infaustus 02-09-2002 14:27

Citaat:

Silent Enigma schreef:
vera dus:p

wanneer is dat? dan kom ik ff kijken

dystopia 02-09-2002 14:36

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

oke zie ik je vast daar!

ik ga misschien ook ;)

Master of Puppets 02-09-2002 14:36

ja bruut (y)

Snees 02-09-2002 15:39

ik heb al geruimte tijd een paar nummers en misschien koop ik dat schijfje binnenkort ook wel.

Silent Enigma 03-09-2002 12:04

Citaat:

Infaustus schreef:

wanneer is dat? dan kom ik ff kijken

www.vera-groningen.nl

Infaustus 03-09-2002 12:21

Citaat:

Silent Enigma schreef:

www.vera-groningen.nl

hehehe dankje wel

jnieuwelaar 07-09-2002 20:49

Citaat:

Vork schreef:
kheb em dus ook gekocht in Eindhoven en de cd heeft dit weekend tijdes de treinreis wat overuren gemaakt ;) en et klinkt zeker goed!

En wat is Hall of Saurian Entombment toch een lekker sferisch nummer, samen met Unas Slayer of the Gods mijn favo nummers van de cd (y)

kan nog geen fovoriet nummer aanwijzen. Vind de cd in het geheel gewoon strak.

Droyd 08-09-2002 14:23

Vreemd, ik ben sinds kort heel veel van Nile gaan houden...
Bij de eerste poging vond ik er niets aan maar na de 10 of elfde keer begon black seeds of vengeance wel stukken beter de klinken...Ik zou wel eens hun nieuwste kunnen aanschaffen :cool:

jnieuwelaar 08-09-2002 14:33

Citaat:

Droyd schreef:
Vreemd, ik ben sinds kort heel veel van Nile gaan houden...
Bij de eerste poging vond ik er niets aan maar na de 10 of elfde keer begon black seeds of vengeance wel stukken beter de klinken...Ik zou wel eens hun nieuwste kunnen aanschaffen :cool:

Ja zo ging dat bij mij precies hetzelfde. Na een aantal luisterbeurten begon ik het pas echt te waarderen.

Roelade 08-09-2002 15:46

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
Jezus wat kan Pete Hammoura snel drummen,
Tony laurenano bedoel je zeker?

jnieuwelaar 08-09-2002 15:58

Citaat:

Roelade schreef:

Tony laurenano bedoel je zeker?

nee, die is toch niet de drummer van nile? Tenminste in het boekje staat Pete Hammoura.

Roelade 08-09-2002 16:19

Citaat:

jnieuwelaar schreef:

nee, die is toch niet de drummer van nile? Tenminste in het boekje staat Pete Hammoura.

hehehe, Pete hamoura is dankzij die naaier van een karl sanders uit nile, bij de nieuwe nile zit tony laureano (ex-angelcorpse). En in het boekje staat duidelijk Tony Laureano..

Roelade 08-09-2002 16:21

Pete hamoura zit inmiddels in een of ander vaag rock bandje, ik ben wel benieuw hoe dat klinkt.

Snees 08-09-2002 19:01

Citaat:

Roelade schreef:

hehehe, Pete hamoura is dankzij die naaier van een karl sanders uit nile, bij de nieuwe nile zit tony laureano (ex-angelcorpse). En in het boekje staat duidelijk Tony Laureano..

danzij die naaier? pete had toch gewoon problemen met z'n pols? [bron = interview in Aardschok]

Ce-El-Wan 08-09-2002 19:47

Citaat:

snees schreef:

danzij die naaier? pete had toch gewoon problemen met z'n pols? [bron = interview in Aardschok]

K heb vorig jaar bij concert Metropool van Nile nog ff met Chief Spires (zanger-bassist die nu pleite is) gepraat en die zei dat hij iets met z'n schouder had ofzo. Ik heb het dus uit de eerste hand. :D

Snees 08-09-2002 20:42

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:
K heb vorig jaar bij concert Metropool van Nile nog ff met Chief Spires (zanger-bassist die nu pleite is) gepraat en die zei dat hij iets met z'n schouder had ofzo. Ik heb het dus uit de eerste hand. :D
ja, hier staat ook in de Aardschok nu ik het goed lees dat die gast een schouderblessure had. dom van mij :o wel vet dat jij met Chief Spires hebt gepraat.

Infaustus 08-09-2002 21:12

Citaat:

snees schreef:

pete had een blessure aan z'n schouder, en toen heeft karl em eruit geflikkert en tony laureano gevraagt, als ie een maand ofzo geduld had gehad, had pete hamoura weer gewoon verder kunnen drummen bij nile..

vandaar naaier

Ce-El-Wan 08-09-2002 21:13

Citaat:

Infaustus schreef:

pete had een blessure aan z'n schouder, en toen heeft karl em eruit geflikkert en tony laureano gevraagt, als ie een maand ofzo geduld had gehad, had pete hamoura weer gewoon verder kunnen drummen bij nile..

vandaar naaier

da's niet waar, Pete Hammoura zal nooit meer op zo'n hoog niveau als bij Nile kunnen drummen...

Infaustus 08-09-2002 21:15

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

da's niet waar, Pete Hammoura zal nooit meer op zo'n hoog niveau als bij Nile kunnen drummen...

een kennis van me heeft er met pete over gemailt.. die zei dat het zo was... ik weet niet of jij nu gelijk hebt of hij, boeit ook niet...

Ce-El-Wan 08-09-2002 21:41

Citaat:

Infaustus schreef:

een kennis van me heeft er met pete over gemailt.. die zei dat het zo was... ik weet niet of jij nu gelijk hebt of hij, boeit ook niet...

klopt, maar als hij het rechtstreeks van Pete heeft zou dat best zo kunnen zijn. Ik heb het niet van zo'n directe bron dus.. :D

Infaustus 08-09-2002 21:43

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

klopt, maar als hij het rechtstreeks van Pete heeft zou dat best zo kunnen zijn. Ik heb het niet van zo'n directe bron dus.. :D

yes! yes!yes!! ik heb gelijk!!!!
up yours kloontje :D :P

Ce-El-Wan 08-09-2002 21:49

Citaat:

Infaustus schreef:

yes! yes!yes!! ik heb gelijk!!!!
up yours kloontje :D :P

:mad: :p :D

Infaustus 08-09-2002 21:53

Citaat:

Ce-El-Wan schreef:

:mad: :p :D

nothing personal dude...

Ce-El-Wan 08-09-2002 21:56

Citaat:

Infaustus schreef:

nothing personal dude...

hmm.. dat lijkt me sterk. Ik word bij naam genoemd... :D

on-topic: goeie plaat man! :p

Infaustus 08-09-2002 22:01

kheb em ff kort geluisterd van roelade, vette shit , klinkt goed allemaal

maar: de laatste cryptopsy is ook heel erg goed hoor !!!!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.