![]() |
manwijf
er werd mij gister zomaar gezegd dat ik bijna een kerel ben.. een manwijf dus
vragen: -wat is een manwijf precies, wat versta JIJ onder manwijf -waarom zijn er manwijven, is het comfortabel, stoer, bhoort t tot een bepaalde stijl of is het gewoon bloedgeil een manwijf te zijn (ja sorry voor de grote hoeveelheid topics) |
Sjah...een manwijf. Daarbij zie ik echt een breedgeschouderd iemand met kort haar en een tuinbroek voor me :o
Ik heb nog nooit een foto van jou gezien, maar volgens mij ben jij geen manwijf :confused: En qua karakter zou ik het niet weten, iemand die zich meer als "one of the guys" gedraagt? |
Ghe, als iemand t over een manwijf heeft zie ik automatisch een brede fors gebouwde vrouw, met snor en boze blik voor me.. (heb ik nou een fout beeld van je?;)*
Nee, kwa gedrag denk ik meer aan iemand die nogal wreed is eigenlijk.. Misn ook wel iemand die ontzettend onafhankelijk is, alles zelf wil doen.. Een manwijf lijkt me iig wel een leiderstype, kweet ook niet waarom :o Manwijfen zijn er, volgens mij heeft dat ook wel met je karakter te maken.. Ik denk dat stoer wel dichtbij een manwijf komt.. |
Citaat:
|
Geen sorry voor de hoeveelheid topic's dít soort topics zijn de topics die lifestyle nodig heeft :)
Ik denk dat veel mensen een vrouw voor een manwijf aanzien als ze erg zelfstandig is,of niet in zeer vrouwelijke kleding rondloopt als rokjes en zich drukmaakt om haar make-up,precies het omgekeerde dus van wat een man een 'shemale' maakt. Ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht,ik gebruik de term manwijf ook vrijwel nooit...maar ik denk dat mijn betekenis voor een manwijf hetzelfde zou zijn als bovenstaande.. Nu ik er zo over nadenk ben ik een redelijk manwijf...ik wil alle touwtjes in eigen handen hebben,ik hou niet van girlygirly gedoe(behalve op bepaalde momenten) etc. qua uiterlijk worden lesbiennes vaak als manwijf bestempeld,ik was een tijdje geleden bij ladyfest,een festival against homophobia :) Daar waren heel erg veel lesbiennes...en ze hadden vrijwel allemaal wel mannetrekjes,maar zoals rosien al zei...ik denk niet dat jij een manwijf bent :) |
Bij een manwijf stel ik me een robuuste meid voor, met wijde mannenkleren, kort haar en lompe gewoontes (boeren, veel vloeken enzo). Geen vrouwelijke meid dus.
|
jah zoals gezegd onafhankelijk persoon, niet zo vrouwelijk gekleed, niet tutterig... maar denk dat er toch vaak een negatieve gedachte achter zit als je manwijf zegt...
ikzelf ben ook wel een beetje zo... kben zeker nie tutterig, vrouwelijk kleden word wel een beetje meer maar vroeger absoluut niet... maar ik ben nog steeds geen rokjes-meisje... en onafhankelijk ben ik ook wel... |
Hmmmmz, ik kan niet zo goed overweg met manwijven :o they all seem to hate me :( :D manwijven (n)
|
Citaat:
mja.. een manwijf, ik denk dat het gewoon te maken heeft met de manier waarop een dame zich kleed en gedraagt wat misschien intimiderend kan zijn voor een man en dat ze dus zo misschien wat van haar vrouwelijke charme verliest. |
Een vrouw met veel (bepaalde) mannelijke trekken.
Kan qua uiterlijk zijn: breed, geen vrouwelijk figuur, kort kapsel, geen make-up, geen ontharing Maar ook de manier van lopen (wijdbeens), praten, de stem, de manieren (hoe iemand drinkt of mensen begroet). |
Citaat:
|
Als ik aan een manwijf denk, dan denk ik aan een meisje dat breed of gespierd is. Meestal komt dat omdat ze een liefhebber is van sport. Voor de rest heeft ze een lage stem, dat hoeft natuurlijk niet perse. Ze heeft meer vrienden dan vriendinnen, omdat ze de meeste meisjes maar stomme huppelkutjes vindt. Een manwijf hoor je nooit giechelen, ze is zelfs erg nors. Ze is nuchter van karakter. Voor de rest loopt ze en beweegt ze heel erg mannelijk. De meeste zijn lesbisch of biseksueel.
|
Citaat:
|
Real-life versie van een man-wijf die ik ook daadwerkelijk ken:
- breedgeschouderd - mono-brauw - smalle heupjes - een beetje een Jim Carrey-gezicht - tukkers accent - breed lopen natuurlijk Ze droeg alleen geen tuinbroeken en had een lage paardestaart met een kuifje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nou ik weet het niet hoor, maar ik zit er naast een...geloof ik. Ze heeft een ongelooflijk zware stem en kleed en gedraagt zich ook zo. Het is niet erg ofzo...maar ze freaked me af en toe gewoon out...dan zit ze zo heel avaag naar je te kijken. En ze loopt nog achter me aan ook....scary :( :confused:
|
Citaat:
|
bij een manwijf denk ik aan een heuploze, gezette, dame, die haar borsten probeert te verbergen in grote tiesjurts, een staart heeft of kort haar, geen of heel weinig make-up gebruikt, een beetje lompe gewoontes heeft (boeren, vloeken) en ook rookt en bier drinkt (niet dat vrouwen dat niet mogen enzo, blabla), veel mannelijke vrienden.
alleen zou ze in mijn gedachten niet lesbisch zijn. |
Citaat:
|
Ik zie bij het woord manwijf de schooljuf uit mathilda voor me.
Denk niet dat je daar op lijkt :) Weet het eigenlijk wel zeker..... |
Citaat:
(y) |
lots of facial hair, ongeschoren benen, praten als een man, dus praten over bier neuken en autos.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is het geheel dat iemand tot manwijf maakt. |
een manwijf is JELTJE uit mijn dochter en ik :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan meestal niet echte vriendinnen ermee worden, ze zijn te nors voor mij. |
Feministische vrouwen worden toch altijd (onterecht?) aangezien voor 'manwijven' oid?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Rosi's omschrijving vond ik wel kloppen ja. (y)
Mij mogen ze ook nooit, ik ben qua uiterlijk het typische voorbeeld van meisje-giechel-meisje geloof ik. :o |
manwijfen zijn van die meisjes/vrouwen die proberen een kerel te zijn, zoals wij dat in haarlem zeggen 'een kenau'. Maar agh, moeten ze zelf weten, ik vind het iniedergeval zeer afstotend. :)
|
manwijven zijn:
-vrouwen die je hand fijn knijpen -vrouwen die de combinatie shaq roken + kort kapsel hebben beheersen -vrouwen die houthakkersblouses dragen -vrouwen die in de bouw werken -vrouwen die liever een piemeltje hadden gehad -vrouwen die het nut der schoonheid niet inzien -vrouwen die liever uit een fles bier drinken dan uit een glas -vrouwen die het begrip ontharen hebben overgeslagen -vrouwen die liever een hector als hond hebben dan een fifi -vrouwen die de man zijn in een homofiele relatie -vrouwen die een gilette mach 3 hebben |
Ik ken er 2
1 -met altijd een houthakkersblouse of FILA-trui aan -met een nors gezicht -met blond haar tot haar kin -die altijd wijdbeens zat -die echt als een kerel liep 1 -met zwart kort haar verschrikkelijk uit model -zat wijdbeens dit meisje valt nog wel mee, met de diplomauitreiking had ze een jurk aan en ze gedraagt zich al een stuk vrouwelijker. Vroeger vond ik haar echt een meisjes-meisje maar ineens leek ze meer op een jongen dan op een meisje |
Citaat:
|
Citaat:
Precies... van die vrouwen die totaal niet vrouwelijk/elegant zijn... verzorgen zich totaal niet (behalve af en toe die snor wegscheren ;) ) |
Ik word ook weleens een manwijf genoemt (hier ben ik niet echt trots op)
Ik draag skate-broeken met een t-shirt. Ik ga wel veel meer met jongens om dan met meisjes. Ik ben 1.73m en 71kg, dus ben wel breed geschouderd! |
Een manwijf is toch voor iedereen persoonlijk.
Je krijgt echt zo'n cliche beeld van een 'pot' voor je. Ik vind Pink ook wel een beetje een manwijf niet als belediging maar als compliment. Niet zo meisjesachtig, op de manier van : als ik grote tieten en lang haar heb ben ik pas vrouwelijk. Nou het is een beetje moeilijk uit te leggen |
eeh bij een manwijf denk ik altijd aan een meisje die ik ken..ze is aan de ene kant heeel vrouwelijk maar ze is ook heel fors, heeft helemaal geen figuur enne ze heeft een beetje een mannelijk gezicht...
|
Citaat:
|
hmmz.. ik drink ook bier uit een blikje/flesje en rook ook shag..
maar voor de rest doe ik niet perse mannerig.. ik kan wel goed opschieten met jongens.. en kga ook wel veel met jongens om, maar ik doe ook genoeg meisjesdingen.. |
okay uitleg waarom ik door een vriend een kerel werd genoemd
ik drink bier(en beetje veel), ik zit wijdbeens :o, ik ben vrij lomp qua gedrag, zit achterop de fiets met een been aan elke kant dat soort dinkjes. maar ik zie er wel uit als een meisje , ben klein en tenger |
Volgens Van Dale is een manwijf een forse en bazige, ruwe vrouw.
Ik gebruik nooit het woord manwijf, ik vind dat dit woord een negatieve ondertoon heeft. |
ik vind een manwijf een vrouw die met heel erg mannelijke kleren loopt elke dag en geen manieren heeft :D (boeren hardop, scheten laten etc.)
|
whehe, bij ons op school loopt er zo'n "manwijf" ze/hij zit in de 3e en is 13 of 14. ze is lang, 175 ofzo, vrouwelijk figuur verder, maar wel weer een snor ... beetje jammer voor haar/hem
|
Citaat:
dan ken ik een manwijf!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55. |