Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   VGA card n00b heeft een paar vraagjes (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=202387)

Xiln 31-08-2002 14:08

VGA card n00b heeft een paar vraagjes

Ik wil dus sparen voor een deftige grafische kaart (ik wil wel niet meer dan ongeveer 200€ uitgeven) zodat ik ook eens goeie spelletjes kan spelen, maar ik heb nog een paar vraagjes:

Moet je moederbord bepaalde dingen ondersteunen zodat je grafische kaart ten volle benut kan worden? Kan het dus zijn dan je met een minder goed moederbord slechtere prestaties zult krijgen van je kaart?

Wat zou volgens jou de beste kaart zijn die je zou kopen met een budget van rond de 200 €?

zijn er nog zaken waar ik moet op letten voor ik zo'n kaartje koop?

Met mijn on-board 16Mb video geheugen kom ik dus niet ver. En dat is dan nog eens geheugen dat hij van mijn RAM afpakt.

WolterB 31-08-2002 14:48

zou je misschien iéts meer inforamtie kunnen geven over wat voor soort systeem je hebt? (merk+type moederbord, processor, geheugen)

als je nl een kaart van €200,- gaat kopen voor een niet al te snelle PC is het ook zonde van je geld

PIE 31-08-2002 18:40

Beetje meer info kan idd geen kwaad. Een onboard vga kaart voorspelt vaak niet veel goeds => GEEN AGP SLOT.

CryptapiX 01-09-2002 13:52

Citaat:

PIE schreef:
Beetje meer info kan idd geen kwaad. Een onboard vga kaart voorspelt vaak niet veel goeds => GEEN AGP SLOT.
idd
maar mocht je agp slot hebbe

gf4ti4200 64mb is ong 200 euro :D

WolterB 01-09-2002 16:58

Topicstarter, wil je plz meer info geven?

NightmareZ 01-09-2002 17:40

Citaat:

Xiln schreef:
Ik wil dus sparen voor een deftige grafische kaart (ik wil wel niet meer dan ongeveer 200€ uitgeven) zodat ik ook eens goeie spelletjes kan spelen, maar ik heb nog een paar vraagjes:

Moet je moederbord bepaalde dingen ondersteunen zodat je grafische kaart ten volle benut kan worden? Kan het dus zijn dan je met een minder goed moederbord slechtere prestaties zult krijgen van je kaart?

Wat zou volgens jou de beste kaart zijn die je zou kopen met een budget van rond de 200 €?

zijn er nog zaken waar ik moet op letten voor ik zo'n kaartje koop?

Met mijn on-board 16Mb video geheugen kom ik dus niet ver. En dat is dan nog eens geheugen dat hij van mijn RAM afpakt.

http://www.perfect-systems.nl kijk zelf ook hier (y)
probeer eerst 15 € bij te sparen 32 €cent geef ik je wel ;) :)
haal dan dit MSI G4 TI 4200-TD (128 MB - TVout + DVI) € 215,32
of als je slijmt voor de bedrag 200 € voor te krijgen :D

als je echt onder de 200 € wilt
raad ik jou deze aan ELSA GF3 64Mb AGP tv/out Retail-189,00
www.des.nl

spaar meer als je een g4 128 wilt krijgen

enne iets meer info please :p

Quintiano 01-09-2002 19:51

Als je géén vrij AGP-slot hebt zou ik 't uit mijn hoofd zetten. PCI-kaarten die een beetje "bij" zijn héb je nog wel, de GeForce 2 MX is er in PCI uitvoering (recenter houdt het op dacht ik) maar die boeten zóveel in aan performance dat je geen lol van je uitgegeven centen gaat hebben.

Ergo in dat geval: haal dan een nieuw moederbord én een GF4Ti4200.

Dwarfie 01-09-2002 20:43

Geforce 4 MX is ook een pci uitvoering van... Maar je doet er inderdaad beter aan om dan ook maar meteen een nieuw moederbord te kopen..

Xiln 01-09-2002 22:27

Ik heb vrije AGP sloten.

Ik heb een duron 1200Mhz processor en een ECS moederbord. Het is geen al te goed moederbord, maar als ik nu ook nog eens een nieuw moederbord moet kopen heb ik mijn videokaart tegen nieuwjaar :s
Ik zal er nog eens goed over denken :)

Bedankt voor de reacties

@pie 02-09-2002 10:27

Citaat:

Xiln schreef:
Ik heb vrije AGP sloten.

Ik heb een duron 1200Mhz processor en een ECS moederbord. Het is geen al te goed moederbord, maar als ik nu ook nog eens een nieuw moederbord moet kopen heb ik mijn videokaart tegen nieuwjaar :s
Ik zal er nog eens goed over denken :)

Bedankt voor de reacties

agp SLOTEN???

die ECS die je hebt zal er hoogstens 1 hebben..

pci is WIT

agp is BRUIN

edit: grote kans dat er een CNR-slot opzit, dat is een bruin slot van ongeveer 5 cm lang, je moet dus een bruine van 10+cm hebben...

Xiln 02-09-2002 17:42

Sorry

my mistake

Ik heb dus 1 x CNR, 1 x AGP en 2 x PCI

Zou het nu nog nodig zijn om een nieuw moederbord te kopen?

Quintiano 02-09-2002 18:25

Citaat:

Xiln schreef:
Sorry

my mistake

Ik heb dus 1 x CNR, 1 x AGP en 2 x PCI

Zou het nu nog nodig zijn om een nieuw moederbord te kopen?

Nee. AGP is AGP.

MaakUt 03-09-2002 06:19

2x PCI ?!??!?!?!?! holy fuck..

Xiln 03-09-2002 06:30

Citaat:

MaakUt schreef:
2x PCI ?!??!?!?!?! holy fuck..
yep

pretty crap hé!!

het was een goedkope compleet pc en meer kon ik niet betalen. :rolleyes:

Als ik eens wat meer geld heb dan koop ik me wel een nieuw!

@pie 03-09-2002 16:57

Citaat:

Xiln schreef:

yep

pretty crap hé!!

het was een goedkope compleet pc en meer kon ik niet betalen. :rolleyes:

Als ik eens wat meer geld heb dan koop ik me wel een nieuw!

wat zou je er in godsnaam nog aan willen hangen dat niet op je moederbord zit dan? ECS is misschien klein, maar wel ok!

MaakUt 03-09-2002 17:30

geluidskaart(goeie)
tv kaart
netwerkkaarten?
allerlei dingen.. lijkt me erg verneukt en er komt iets nieuws en je kan et niet in je pc pluggen omdat je niet genoeg pci poorten hebt :x

Quintiano 05-09-2002 17:30

Citaat:

MaakUt schreef:
geluidskaart(goeie)
tv kaart
netwerkkaarten?
allerlei dingen.. lijkt me erg verneukt en er komt iets nieuws en je kan et niet in je pc pluggen omdat je niet genoeg pci poorten hebt :x

Hm, met maar 2 PCI kaarten -lijkt- het me dat er al sound en LAN onboard zit. Maar kan me vergissen natuurlijk. Of course, het is geen overdaad, maar ik denk dat wanneer je huis-, tuin- en keukengebruiker bent je wel aardig uit de voeten kunt met zo'n plank.

PIE 05-09-2002 22:38

Had dan gewoon de bijzonder goedkope ECS K7S5A LAN gekocht. Sound + Lan onboard en voldoende uitbreidingssloten.

Geweldig moederbord. :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.