![]() |
Hoe ontstaat 'de hik'?
Hoe onstaat de hik? Door verkeerd slikken? Door tegelijk slikken en ademhalen tegelijk?
En nog belangrijker: wat is het nu ervan? Waarom krijgen mensen de hik? Hoe kom je er weer van af? Zijn daar trucjes voor? |
Hoe kom je eraf:
Bij mij helpt het meestal heel goed als ik veel kleine slokjes water achter elkaar op drink. iig 10 slolkjes :) Een kennis van ons zei laatst dat je een grote klodder pindakaas :confused: op moest eten. maar heb ik nog nooit geprobeert (lust geen pindakaas :rolleyes: ) maar het lijkt me nogal vies. :( Kuzzzzz |
Hoe kom je er weer vanaf:
Mijn leerkracht liep ons op een stukje krijt/kalk knabbelen, echt goor maar het zou helpen :confused: Ik weet het niet hoor, ik wacht tot het overgaat, duurt het te lang dan ga ik zulke dingen uiteraard wel proberen :o |
Hoe je dr vanaf komt:
Een suikerklontje of gewoon wat suiker laten smelten in je mond.. helpt bij mij altijd En als je geen suiker in de buurt hebt, zo lang mogelijk je adem inhouden.. helpt niet altijd, maar wel soms :) |
De hik kan ontstaan door irritatie van het middelrif (of een zenuw daar naar toe), maar vaak krijg je ook de hik als je snel eet (schrokken), of iets erg warms/kouds eet.
Tijdens zo'n hik trekt het middenrif samen. Je kan er vanaf komen door je adem in te houden, water te drinken, of ergens van te schrikken (dan stokt je adem meestal ook even) |
De hik gaat over bij een overmaat aan co2 in je bloed -> als je lang je adem inhoudt
hoe die ontstaat weet ik niet, volges rosi dus door irritatie van et middenrif (dat hikken vanuit je middenrif ging wist ik wel, maar euh... oh well, whatever) |
ff 'gorgelen' of gewoon water drinken stopt de hik meteen :)
|
Hik ontstaat idd, door het (onregelmatig) samentrekken van het middenrif.
Ik drink altijd in ene een glas water op. Dan is het weg. Kende een man in de krieg die had al 72 uur de hik, en niets helpde :p |
en men weet nog steeds niet waar dat hikken nou goed voor is...
|
Volgens mij ontstaat het idd door irritatie van het middenrif, dit is niet prettig, daardoor gaat het heftig bewegen om te proberen dat wat irriteert te verplaatsen. Ik weet het niet, maar het zou kunnen. Om er van af te komen, een slok water een tijd in je mond houden, dat helpt.
|
Citaat:
|
Idd, middenrif is dan beetje 'van streek', volgens mij heeft dat niet echt nut oid...
Maar om ervan af te komen moet je je middenrif dus ontspannen houden. Wanneer je inademt en je adem inhoudt, is hij gespannen. Beter kan je rustig inademen, uitademen en dát vasthouden, zo lang mogelijk. Vervolgens weer rustig inademen en uitademen. Doe het wel via je buik he :) |
Citaat:
|
Citaat:
Daarnaast kan het volgens mij zo zijn dat je maag/darmen het middenrif omhoog duwen wanneer je in ademt, doordat je dus eet/ heb gegeten. Dan hik je ook. |
volgens mij door te gulzig te eten :confused:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21. |