![]() |
{Spelletje} Het Grote Raadt Het Kunstwerk Spel
:D ik heb een idee joh haha, koel word dit.
okeej, men geeft dus een beschrijfing van een heeel bekent kunstwerk, een beschrijving op een kunstzinnige manier. de gene die het juiste kunstwerk raad bij de beschrijving doet hetzelfde weer. of wat effa :P Educatiefe waarde : 4/5 Kunstzinnige waarde: 4/5 Plezier belevingsfactor: 3/5 nouw, nuttig toch? ik begin...:) "Ze lacht, haar handen rustend op haar schoot, reeds 496 jaren oud, doch o zo jong en wonderlijk schoon, een heus toetje dat ze is" Raad u maaaaaar :D |
Citaat:
|
De mona lisa?
|
Citaat:
|
*net te laat*
ik kreeg net een inval: Mona lisa... |
owja, nu is het mijn beurt om een kunstwerk te omschrijven:
het ziet er vlokkerig uit, maar ze staan hoog in de hemel, maar toch in een vaas rara welk kunstwerk is het? |
Van Gogh met zijn zonnebloemen?
LUH-3417 |
Citaat:
|
jeah, het spel is een suukses, ga zo door menschen! :D
en ff voor de by the way: het was inderdaat de Mona Lisa van Leonardo uit het Italiaanse plaatsje genaamd Vinci. |
ik weet het bolinow van friese vlag :):):)
hahah mona liSa |
Citaat:
te laat .......ag ja jammer dan :) |
Ik neem aan dat ik een nieuwe moet doen. Akkoord:
AAAAAAAAAAAAAAARRRGGGHHHHH! Ik sta op een brug! LUH-3417 |
jajajaja
Edvard Munch met De Schreeuw! aaaaaaahhhhh!!!!!! heb ik em goed ? :eek: <-- illustratie |
er vanuitgaande dat ik et goed heb...:P
hier het volgende knutselwerk :D "De tijd vliegt, smelt en zweeft in deze wereld, waarin niemand het uur beleeft" |
Citaat:
|
Citaat:
alleen dat vliegen en zweven snap ik dan nog nie helemaal... |
(De schreeuw was uiteraard goed. Ongeduldige jeugd van tegenwoordig...)
LUH-3417 |
Citaat:
ik moest wel aan die klokken denken, maar ik wist niet meer hoe ze heetten, en de schilder wist ik al helemaal niet |
Citaat:
uhmmm sja.. ken allebei he. een kunstwerk kan vanalles zijn ook een video, performance, tekening of wat effer, zolang het maar te raden is :) |
Citaat:
sorrie:P |
Citaat:
en van dat vliegen... de tijd vliegt.. zoals in het spreekwoord. en zweven... er zijn heel veel verschillende versies met verschillende titels gemaakt aan dit schilderwerkje van Dalí zo ook een versie waarin de ondergrond oplost in moleculaire blokjes ofzow :D [] |
Ok, ik dus....
Vogels, vissen: allemaal hetzelfde (in oogverblindend kleurengamma van zwart en wit...) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zwanen en vissen |
Citaat:
reken ik goed (t was eigenlijk lucht en water):) |
Citaat:
|
Citaat:
Hierop staan een aantal mannen en 3 op de voorgrond, in een soort herberg. op de middelste man valt een erg mooi lampenlicht dat door z'n vinger komt |
misschien nachtwacht - rembrandt ? :)
|
Aardappeleters - van Gogh?
|
2x fout :p
|
is het een van de vele 'Laatste Avondmaal' schilderijtjes?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
weer alles fout, maar het heeft idd wel iets met jezus te maken
|
Citaat:
is het ergens nog wel een klein beetje bekend, of heeft je buurman het gemaakt ofzo? iets met jezus... en zijn die andere 'mannen' op dat schilderij dan die disciepelen? |
Vreemd. Ik heb vannacht gedroomd dat ik een schilderij zag van een soort bioscoop waar drie mannen stonden. De derde straalde uit zijn handen een licht, als van een zaklamp, en wees de andere twee de weg in de donkere zaal.
Ben ik onbewust geobsedeerd met dit spel? LUH-3417 |
Citaat:
Hint nr 2: Het hangt (hing) in het rijksmuseum :p Dus het is bekend jah! ;) |
i geef uh op. :(
|
kan je niet toevallig nog 1 hint geven? wie het schilderij gemaakt heeft bijvoorbeeld? :D
Mjah, tis wel erg moeiluk nu.... |
Rembrandt
|
The Tribute Money (van Rembrandt dus)?
|
uhmm nee :) het is The fist of Belshazzar .
van dat die man met een tulband kijkt naar een hand die een hebreeuwse tekst op de muur schrijft. Nederlandse titel zou kunnen zijn... Het Schrift op de Muur? :) |
Ik ken de bijbelse scene, maar het schilderij niet. Heb je er een afbeelding van?
LUH-3417 - Nog een keer! Nog een keer! |
sja dese dus alleen zijn er niet drie mannen...
weet je zeker dat het niet de nachtwacht is? :P http://www.bibeln.se/pics/akt_6/belshazzar.jpg |
Het hoeven er ook niet precies drie te zijn, het ging om een aantal mannen, waarvan drie op de voorgrond. Dacht ik.
LUH-3417 |
Het goede antwoord staat er nog niej tussen:p
|
Ok aangezien niemand het weet:
Het was: 'de verloocheling van Petrus'. Wie dit leest mag de volgende doen/:p |
Ik zie een mannelijk rund op de voorgrond met daarnaast een koe, wat schapen en een boer/herder bij een paar knotwilgen. In de verte een lager gelegen weiland met nog meer koeien....
kan het nog duidelijker???? |
Citaat:
enniehauw, heb je der ook een plaatje bij>? want ik ken em nog nie vinden 0p internet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07. |