![]() |
[HD beveiligen] Hoe kan ik de c schijf beveiligen tegen installaties?
Ik heb nu 2 partities op 1 hd. De c is voor Windows en bijbehorende dingen, de d is voor de rest. Nu heb ik een broertje die vaak spellen installeert, en dat steeds per ongeluk/expres doet op de c schijf. Vaak loopt het dan weer mis en kan ik de rotzooi gaan opruimen. Hier heb ik dus geen zin meer in, dus is het mogelijk dat je een partitie van een hd beveiligt met een wachtwoord, zodat je er niks op kan installeren als je het wachtwoord niet hebt?
|
Misschien handig om te vertellen welke Windows versie je gebruikt? NT, 2000 en XP hebben nl. prima beveiligingsmogelijkheden.
|
http://www.handschellen.org/images/haufenneu.jpg
Handig voor vervelende broertjes :) Overigens bestaat hiervoor geen hardware-beveiliging, dus lijkt me het beter deze topic naar Software & Multimedia te verplaatsen :) |
Dit heeft niks met Hardware te maken, zul je software-matig moeten beveiligen.
-> S&M. |
gewoon de cd-rom drive eruit halen... :rolleyes:
|
Met Win2k/XP kun je specifieke rechten toewijzen aan je broertje (die op z'n eigen User Account zal werken), zodat hij bijv. geen programma's kan installeren. 'k Geloof dat als je je harddisk ook nog met NTFS partitioneert, je schrijfbevoegdheden ook kunt bepalen voor gebruikers? (Dat folders onzichtbaar of read-only zijn, en dat hij maar een beperkte hoeveelheid harddiskruimte mag hebben.)
|
Eh jumper op de HD omzetten (zie handleiding van je hd). Kun je alleen zelf ook niets meer op je HD zetten maar je broertje in ieder geval ook niet... ;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Tijd om te upgraden... :p
Met WinXP kan je een gelimiteerde account aanmaken voor je broertje zodat -ie niks kan installeren. |
Gaat dat niet ook met Windows 2000?
(ik heb het namelijk ook nodig voor mijn zusje, maar ik wil geen xp installeren i.v.m. de spyware en die blije knoppen en kleurtjes... ;) ) |
Citaat:
Enne die blije knoppen kun je gewoon uitzetten hoor. Gaat denk ik ook met Windows 2000 hoor. Maar XP gaat een stuk beter om met games en ik neem aan dat je die speelt. |
Citaat:
ohnee er zit wel een deel msdos in xp toch? |
XP heeft een Compatibility-modus... anders kun je ook VDMSound gebruiken.
|
Citaat:
Ik word overigens ook niet zo vrolijk van Windows 2000 SP3. Moest er toch het een en ander uitslopen (zoals automatic updates, wat vrolijk om de zoveel tijd verbinding maakte met MS en een paar nieuwe services waar ik van schrok, doe maar eens netstat -a).. |
Nee, nee Windows XP is spyware. Het is voor een deel gebaseerd op IE (6). Het programma Alexa stuurt jouw computergegevens door.
Verder vind de media player het ook wel prettig om af en toe een brief naar zijn baasje Bill te sturen waarin staat wat voor een programma's, windows versie en computerconfiguratie jij heb. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maargoed... |
Ja doe ik ook. Maar Jan-met-de-pet die weet dat niet en is hier dus het slachtoffer van.
|
toch is dat dos verhaal jammer :(
mah verder xp is (y) kheb een mnd op me p2 400 64 mb ram gedraaid, okey toen ik office ging instaleren was die zo traag mahgoed toch zat die nooit vast! |
Nee hoor, dat dos verhaal is juist niet jammer.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17. |