Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe laat je je huisdier meer eten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=202833)

Boogie 31-08-2002 21:56

Hoe laat je je huisdier meer eten?

De meeste huisdieren eten totdat ze niet willen. Maar sommige blijven dan te mager. Hoe zorg je er voor dat ze meer gaan eten om ze op het juiste gewicht te krijgen?

Frida 31-08-2002 22:02

Citaat:

Boogie schreef:
De meeste huisdieren eten totdat ze niet willen. Maar sommige blijven dan te mager. Hoe zorg je er voor dat ze meer gaan eten om ze op het juiste gewicht te krijgen?
Hangt er denk ik vanaf over welk huisdier je nu praat, maar voor honden en katten weet ik wel dat er speciale voeding bestaat. Bij deze voeding is het zo dat de dieren er evenveel moeten van eten alsdat ze normaal eten maar dat ze meer nodige stoffen gaan opslaan en ook steeds dichter bij het juiste gewicht komen.

Die voeding moet wel via de dierenarts geregeld worden denk ik, want ze is per gewicht verschillend samengesteld

ZeepSopje 31-08-2002 23:48

He!

Wel uitkijken he? Als ze niet meer eten dan ze aankunnen, dan moet je het ook niet verder forceren zodat ze het wel gaan doen. Dat wil jij toch ook niet???????!!!

:mad:

Frida 01-09-2002 09:01

Citaat:

ZeepSopje schreef:
He!

Wel uitkijken he? Als ze niet meer eten dan ze aankunnen, dan moet je het ook niet verder forceren zodat ze het wel gaan doen. Dat wil jij toch ook niet???????!!!

:mad:

He kalm in reactie...
Als je dier duidelijk te weinig gewicht heeft is het volgens mij niet zo'n ramp dat je met je dier inzit en ervoor wil zorgen dat het er weer gezond gaat uitzien.

Kat 01-09-2002 10:31

hmm, ik het het tegenovergestelde probleem, mijn kat is veel te dik, maar hij valt niet af, ookal krijgt ie echt niet te veel eten.

mjah, t kan zijn dattie z'n eten niet lekker vind, sommige dieren zijn heelkieskeurig, onze buren hebben een kat die alleen maar van dat sheba voer (= beswel duur) eet.

Kat 01-09-2002 10:34

en bij katten is het geloof ik zo dat ze erg mager worden als ze wormen hebben, ook al eten ze wel genoeg. maar bij jouw huisdier was het geloof ik het probleem dattie ook echt te weinig eet, dattie niet genoeg binnen krijgt dus.

Dark Angel 01-09-2002 10:52

Verander het maaltijdschema... vaker voeren, maar minder per keer. Dus in plaats van 2 of 3 keer per dag, nu zes keer per dag een hapje aanbieden.

Frida 01-09-2002 11:30

Citaat:

Dark Angel schreef:
Verander het maaltijdschema... vaker voeren, maar minder per keer. Dus in plaats van 2 of 3 keer per dag, nu zes keer per dag een hapje aanbieden.
6 keer per dag? Wat als de baasjes hele dag uit werken zijn?

Wat als de dieren (enkel) brokjes eten en dit gedurende de hele dag tot hun beschikking hebben?

De dierenarts zij namelijk dat ik mijn katten beter enkel brokjes kan voeren, en gewoon 's ochtends een bakje voer klaarzet en dan eten ze op het tijdstip dat ze zelf honger hebben.
:)

Dark Angel 01-09-2002 12:46

Citaat:

Frida schreef:
6 keer per dag? Wat als de baasjes hele dag uit werken zijn?
Ja hoor eens, hij wilde een goede methode, dan is het niet van belang of het ook uitvoerbaar is ;)

6 keer per dag voeren is hoe wij zieke paarden laten aansterken. Je voert niet meer, maar wel vaker en wat afwisselender. Werkt best goed, IME

Frida 01-09-2002 13:20

Citaat:

Dark Angel schreef:

Ja hoor eens, hij wilde een goede methode, dan is het niet van belang of het ook uitvoerbaar is ;)

6 keer per dag voeren is hoe wij zieke paarden laten aansterken. Je voert niet meer, maar wel vaker en wat afwisselender. Werkt best goed, IME

als een methode niet uitvoerbaar is lijkt het me niet echt een goede methode :D

ZeepSopje 02-09-2002 23:06

Citaat:

Frida schreef:

He kalm in reactie...
Als je dier duidelijk te weinig gewicht heeft is het volgens mij niet zo'n ramp dat je met je dier inzit en ervoor wil zorgen dat het er weer gezond gaat uitzien.

Ooooooh, das wat anders dan!!! :). dAN IS HET GOED! :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.