Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   ARTistiek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=16)
-   -   [literatuur] LOTR >> eind (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=202891)

Toet0r 31-08-2002 22:38

[literatuur] LOTR >> eind

wat vinden jullie van het einde van het verhaal?? dan bedoel ik dus het einde van het hele verhaal..niet van de reisgenoten ofzow maar gewoon het hele einde... waarom wel/niet??

ABrules 02-09-2002 21:54

Ik vond het jammer dat iedereen uit midden-aarde wegging... voor de rest het hele boek gewoon geniaal...

notbonefish 02-09-2002 22:34

'k vind het een goede afsluiting. anders gaat het maar door, en gaat het maar door.

Freyja 03-09-2002 10:22

Mjah, ik was blijer geweest met Bilbo's oplossing - en hij leefde gelukkig tot het eind van zijn dagen :) Nu heb ik zoiets van, ik wil weten waar ze heen gaan, wat gebeurd er daar, etc etc...

Toet0r 03-09-2002 12:09

Citaat:

Morgan schreef:
Mjah, ik was blijer geweest met Bilbo's oplossing - en hij leefde gelukkig tot het eind van zijn dagen :) Nu heb ik zoiets van, ik wil weten waar ze heen gaan, wat gebeurd er daar, etc etc...
dat had ik ook...het einde was nogal open vond ik...k vond ut ook helemaal niet leuk dat heel die gouw verandert was enzow (n)

Arwyn 03-09-2002 13:29

Ik vond 't einde wel goed. Als je zoiets als 'en hij leefde tot het eind van zijn dagen' als einde had, dan zou ik toch het gevoel hebben dat ik een sprookje heb gelezen. Dit einde vind ik heel goed bij LotR passen en als je de aanhangsels ar achter aan leest is 't een erg goed einde.

Freyja 03-09-2002 15:49

Citaat:

Arwyn schreef:
Ik vond 't einde wel goed. Als je zoiets als 'en hij leefde tot het eind van zijn dagen' als einde had, dan zou ik toch het gevoel hebben dat ik een sprookje heb gelezen. Dit einde vind ik heel goed bij LotR passen en als je de aanhangsels ar achter aan leest is 't een erg goed einde.
Tis toch ook een sprookje? :)

Arwyn 03-09-2002 16:44

Och ja, 't is maar hoe je 't opvat maar ik vind 't persoonlijk geen sprookje.

notbonefish 03-09-2002 17:53

het boek eindigt in de geest van een terugkerende thema in het boek: dat een tijdperk aan zijn einde aan het komen is, en dat alle wonderlijke wezens verdwijnen. dan kun je als wonderlijke wezen niet 'lang en gellukig' leven ;)

Rollo Tomasi 04-09-2002 13:45

Citaat:

bonefish schreef:
het boek eindigt in de geest van een terugkerende thema in het boek: dat een tijdperk aan zijn einde aan het komen is, en dat alle wonderlijke wezens verdwijnen. dan kun je als wonderlijke wezen niet 'lang en gellukig' leven ;)
Precies. :)

Freyja 04-09-2002 16:18

Citaat:

bonefish schreef:
Vind ik wel :p Niet alle hobbits gaan weg uit de Gauw...

Maareh, ze gaan toch niet zomaar 'weg', ze gaan terug naar dat land waar de elfen vandaan komen. Ben wel benieuwd hoe het daar verder is...

PCRodent 10-09-2002 19:52

ik bleef met een hoop vragen zitten, uiteraard, maar ik vind het wel een goed einde. ik heb één deel uit de Wheel of Time-reeks van vgsmij Robert Jordan gelezen, en dát gaat maar door en door, je hebt niet het idee van "zo, en nu heb ik het uit en kan ik met een gerust hart en geest naar bed"

Nee, doe dan maar LOTR... :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.