![]() |
Uitvindingen door de jaren heen
1900 - aspirine en psychotherapie (Freud)
1901 - stofzuiger 1902 - airconditioning 1903 - eerste vlucht met een vliegtuig 1904 - radar 1905 - relativiteitstheorie van Einstein 1909 - plastic 1911 - verbeterde gloeilamp met wolfraam 1915 - tank met rupsbanden uitgevonden 1923 - tv uitgevonden door de Schot John Logie Baird 1924 - diepvriesvoedsel uitgevonden door Birdseye 1925 - opnemen van muziek via een microfoon 1926 - raketten met vloeibare brandstof 1927 - Radio 1930 - Eerste ontwerp turbo motor door Frank Whittle 1937 - boodschappenwagen ontwikkeld in de VS 1944 - automatische rekenmachine uitgevonden in de VS 1944 - Duitsers hebben raket ontwikkeld (V2-wapen) 1945 - Microgolven (magnetron) uitgevonden in VS 1946 - Eerste computer (ENIAC) 1947 - geluidsbarrière doorbroken (> 1000 km/uur) 1950 - creditcards uitgevonden 1950 - de "pil" uitgevonden / geboortebeperking 1953 - DNA ontdekt 1957 - Lancering van de eerste satelliet, de Spoetnik I 1969 - Mensen op de maan 1973 - mountain bike (fiets) ontwikkeld in VS 1979 - cd uitgevonden door Philips en SONY 1983 - ontdekking van de oorzaak van AIDS 1989 - internet 1997 - klonen van mens of dier Ik ben niet zeker over alle jaartallen, maar het zijn wel enkele (normale/dagelijkse..) dingen. Toevoegingen zijn welkom, er zijn er nog een heleboel :) Nu mijn vraag omtrent deze uitvindingen,welke uitvindingen vinden jullie nutteloos en welke hebben volgens jullie een groot effect op onze toekomst gehad? Welke is volgens jullie de belangrijkste? en welke dingen zouden we in de toekomst nog nodig moeten hebben? |
Plastic, kijk maar in de prullenbak en op de torenhoge vuilnisbelten :(
Die van de mountainbike vind ik een beetje onzin, want de fiets bestond al veeeeeeeel langer. De mountainbike is slecht een toepassing van de fiets. |
Deze uitvindingen vind ik de belangrijkste:
Citaat:
|
Wanneer was de eerste sataliet gelanceerd? Sujuz in de jaren 50? Of ene Sputnik?
REIE |
3e eeuw v. Chr.: wet van Archimedes.
|
het wiel :D
|
ik vind de uitvinding van de auto ook wel erg belangrijk
|
De eerste Personal computer? Dat was (vind ik) de ALTAIR 8800. De Altair had een BASIC rom, geschreven door Bill Gates (jah die gast van Microsoft ;) en Paul Allen, die later samen Microsoft oprichten, later stapte Paul Allen op.
De Altair kwam in 1975 op de markt, later, in 1981, introduceerde IBM haar IBM 5150, welke de eerste versie van MS-DOS had. :) 1975 Introductie van de Altair 8800 http://www.blinkenlights.com/classic...s/pe0175sm.jpg 1981 Introductie van de eerste IBM Personal Computer http://www.blinkenlights.com/classiccmp/ibm/pcsm.jpg |
Stoommachine, boekdrukkunst, dynamo...
Overigens kan je zoiets als de ontdekking van DNA, de Wet van Archimedes etc niet echt een uitvinding noemen... ;) |
buskruit
peniciline |
Rolstoel met raketaandrijving :D
Laatst op discovery channel gezien. Moet ik ook eens bouwen. Raketten heb ik al, alleen nog geen rolstoel. |
Citaat:
|
Dingen die we in de toekomst nodig zouden hebben: Erm... iets om van al dat afval (plastic, chemisch, nuclear) af te komen zou opzich handig kunnen zijn. Sneller dan het licht kunnen reizen is misschien ook wel leuk. Erm.....misschien nog een medicijn tegen domheid, massahysterie en dat soort onzin ;)
|
Citaat:
|
We hoeven dat ook niet aan iedereen te voeren, maar als een iig mensen met hoge machtsfuncties *hint hint* zoiets zouden gebruiken zou dat toch handig kunnen zijn?
|
1998 (?) CloneCD 1.0 :D
|
Citaat:
spoetnik 2 (met hond) --> 1957 Vostok (met mens) --> 1961 lang leve anw :D:rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
|
uhmm ik vind ook een hele goede uitvinding, rond 1890 de zinken tube waarin (olie)verf bewaard kon worden. zo kan men verf meenemen en dergelijke, en goed bewaren uiteraard. heel belangrijk voor kunstenaars in de buitenlucht ook :)
|
magnetron
boekdruktechniek kopieermachine infraroodbesturing opmerking: internet was er toch wel eerder ? |
Citaat:
|
internet is uit jaren 50 met amerikaanse leger
in jaren 70 werd het het domein van uni's 89 was de eerste grote boomo voor commercieel internet en sinds 93 is het overal doorgedriongen |
Citaat:
sorry voor deze ontzettend nutteloze reply.. De mountainbike vind ik ook een nutteloos feitje, de fiets bestond namelijk al lang. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23. |