![]() |
de boze ' burn out' stiefmoeder
Ik woon nu al 3 jaar bij mijn vader. Hij is hertrouwd met een vrouw die geen kinderen heeft. het ging best lang goed, tot op het moment dat ik een eigen wil kreeg, eigen interesse en me los begon te maken.
Op dit moment is de situatie thuis zeer gespannen. Mijn stiefmoeder ( arts) zit thuis met ene burnout en doet al 2 jaar helemaal NIETS dan thuiszitten. Ze is poeslief tegen mijn vader, maar mij zit ze op de lip als ik bv een bord op de aanrecht laat staan krijg ik de wind van voren, net zolang totdat ik mijn excuses aanbied. Allerlei van deze andere pietluttige dingen en ze schildert me af als de ergste jeugscrimineel daarbij weet ik dat ze een wig heeft gedreven tussen mij en mijn vader. Ik heb een vriend waar ik vaak naartoe ga, en heb ook tegen mijn vader gezegd: waarom neem jij het mij kwalijk als ik voor mijn vriend kies, terwijl jij voor stiefma kiest? ik vind het vreselijk dat ze zo tegen me doet, ik kan niets goeds doen, en krijg nergens waardering voor. Mijn vwo vlekkeloos afgerond, maar nee hoorhet is niets, want zij is arts en dus: slimmer beter etc. ik wil mijn vader terug, soms droom ik ervan dat ze verdwijnt, of dat ze ook gaan scheiden. Ik wil wel dat mijn vader gelukkig is....maar niet met deze vrouw |
Citaat:
|
Waar er twee vechten, hebben er twee schuld.
|
Optima, je moet maar zo denken: Het ligt "nooit" aan jou (y).
Altijd aan een ander. |
Citaat:
|
OMG jij bent mij!!! tenminste dit kon ik geschreven hebben! Ik kan je dus ook geen tips geven. Maar volgens mij is burnout gewoon engels voor luiheid en aandachttrekkerij.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals je stiefmoeder doet, is niet leuk, en ook niet normaal, probeer haar dat op een rustige manier duidelijk te maken..
Ik denk dat je toch wel een btje rekening met d'r moet houden, een burn-out is volgens mij niet niks... |
Toch wel mooi eigenlijk.
Iedereen lult met optima mee terwijl ze alleen haar kant van het verhaal kennen. Wie weet ligt het allemaal wel aan optima zelf. Zou me eerlijk gezegd niets verbazen. |
Citaat:
|
Maar je kent op een forum toch altijd maar één kant van het verhaal? Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat alle betrokkenen óók hun verhaal doen... Je reageert op wat er staat en dat advies is vrijblijvend.
Als de topicstarter het verhaal verdraait en zichzelf er beter uit laat komen dan zijn de adviezen ook minder waard, dat is dan de consequentie. Maar je weet nooit hoe het van de andere kant zit, dat is niet alleen hier zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
1) Een echte burnout is geen aanstellerij.
2) Het kan daarentegen wel gebruikt of misbruikt worden in allerlei situaties. 3) Een slechte geestelijke of lichamelijke toestand is nog geen reden om een ander lastig te vallen of het bloed onder de nagels vandaan te halen. 4) Als je vader van haar houdt, moet je dat respecteren, maar het betekend niet dat jullie de beste vriendjes moeten worden. 5) Misschien helpt het ook als je je eigen gedrag tegenover haar aanpast. Cat |
voor €10.000 los ik je problemen op
stort maar op rekening 85.345.23.12 :D maar ff serieus weet je vader nix dat je ma zo tegen je doet? en anders waarom zeg je dat niet tegen hem? |
Hey luister!
Tuurlijk is een burnout niet per defenitie lulkoek, dat begrijp ik ook wel, maar als het is wat je in Viva en andere stomme tijdschriftjes leest, is het simpelweg een mengelmoesje van overspannen zijn en lichtelijk depressief zijn! Toch? En in het geval van mijn 'stiefmoeder' was het echt bullshit. Gewoon een vrouwtje van 30 die 2 dagen per week werkt en ineens in bed gaat liggen? Ammehoela dat die een burnout heeft. Lekker teren op de WAO en indirect op de belasting van de hele maatschappij. Al die 'nieuwe' ziektes waar Viva en mede-tuttenbladen hele pagina's aan wijden, daar geloof ik niet zo in. Maar dat is mijn mening, don't you dare and try to change it.... Hermione |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21. |