![]() |
[Java] XML
volgens de documentatie van sun zijn er meerdere manieren om XML weg te schrijven en in te lezen vanuit java... en alle voorbeelden die ik kan vinden zien er allemaal veel te ingewikkeld uit voor zoiets simpels... en de ene techniek heeft weer een of andere extra API nodig van hier, de andere techniek weer een andere... en weer een andere techniek is alleen te gebruiken om javabeans persistent te maken.. kan iemand mij vertellen wat de makkelijkste en simpelste manier is om XML vanuit java programma's te ondersteunen zonder dat je extra packages hoeft te installeren ofzo?
bij voorbaat dank... |
Zonder extra packages? Zelf een parser schrijven :)
De meeste parsers zijn inderdaad flink ingewikkeld, ikzelf heb het 'genot' gehad de parser van apache.org te mogen gebruiken. Er zijn simpelere, voorbeeld is SAX ( http://www.saxproject.org/ ), maar aangezien ze Xerces ook 'simpel' noemen :) Ow ja: Als het snel moet kun je beter je eigen parser schrijven :) |
ow ok thnx..
dan maar zelf eentje schrijven :( |
Citaat:
|
Je moet het gewoon in een structuur gieten die je zelf het best uitkomt. Een erg simpele tree is vaak genoeg.
|
Citaat:
en om zelf een parser te schrijven is ook niet zo moeilijk maar als ik er een maak wil ik het wel goed doen en het liefst dan ook gelijk voldoen aan de hele XML specificatie, en dat zijn nogal wat regeltjes :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05. |