Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Universiteitsstad?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=203447)

DaRealEvE 01-09-2002 15:53

Universiteitsstad??

Wat is volgens jou de leukste, gezelligste, mooiste, relaxte stad om te gaan studeren? (met oog voor mij op volgend jaar)

Swami Salami 01-09-2002 16:04

ik denk dat een aantal steden niet zo heel veel verschilt in hoe leuk mooi enz. ze zijn.. Wel ben ik een beetje geschrokken van tilburg en enschede toen ik daar was. Maar daar is het waarschijnlijk toch ook zeker niet slecht wonen en overal waar je vrienden hebt is het gezellig lijkt me...
Maar je kiest eerst voor n studie en dan voor n stad lijkt me?

Boogie 01-09-2002 16:09

---> School & Studie

Roos 01-09-2002 16:10

R'dam in ieder geval niet, daar leeft het studeren helemaal niet

Lyx 01-09-2002 16:11

Citaat:

Swami Salami schreef:
Wel ben ik een beetje geschrokken van tilburg en enschede toen ik daar was.
op welke manier geschrokken?

Boogie 01-09-2002 16:13

Dat lijkt me duidelijk: Groningen!

Waarom? Gezellig uitgaanscentrum, allerlei faciliteiten, bijna alle studie te volgen ect

DaRealEvE 01-09-2002 16:30

Jah ik kon al geen goeie plek vinden om deze te plaatsen en blijkbaar School & Studies over het hoofd gezien..

Groningen lijkt mij ook supercool en zo..

Maar jah Enschede, daar woon ik in de buurt duz ga ik sowieso niet heen, wel op uitgekeken onderhand...

Kat 01-09-2002 16:39

Citaat:

Swami Salami schreef:

Maar je kiest eerst voor n studie en dan voor n stad lijkt me?

mjah, maar er zijn natuurlijk studies die je in heel veel steden kan doen...

Angeles 01-09-2002 16:47

Ik denk dat er zo veel leuke studentensteden zijn. Leiden, Utrecht, Amsterdam, Groningen, het zijn allemaal leuke steden. Ik vind het altijd zo'n kinderachtig gedoe, van 'de mijne is de leukste' wat veel studenten een beetje hebben.

Ik vind mijn eigen stad leuk, maar als ik een dagje ergens anders ben dan denk ik: ja, hier is het ook best leuk.

Roozie 01-09-2002 16:59

Ik vind Groningen een erg leuke stad en nu studeer ik zelf in Nijmegen en vind dat helemaal een leuke stad!!

En Enschede is ook een leuke stad om te studeren, als meisje krijg je lekker veel aandacht :o ;)

Miess 01-09-2002 17:54

Eindhoven! Ontzettend veel te doen op het gebied van sport en uitgaan, erg gezellig.

Danny 01-09-2002 18:10

Amsterdam.

RalphLauren 01-09-2002 18:22

New York ;) :D :o

Loesje 01-09-2002 20:41

Citaat:

Lyx schreef:

op welke manier geschrokken?

ja dat vraag ik me ook af. Ga zelf in tilburg studeren....en lijkt me echt ontzettend leuke stad. Heb nu intro week en was wel cool. Ik denk ook dta het niet zo heel veel uitmaakt waar je zit, vrienden maak je overal wel.

Balance 01-09-2002 22:59

van de steden met universiteiten ben ik ooit in amsterdam, rotterdam, leiden, maastricht en utrecht geweest.
rotterdam en leiden lijken me niks, de andere drie lijken me super!

(maar das maar gebaseerd op één (of een paar) dagje stadten)

Conan the Librarian 01-09-2002 23:01

Nijmegen schijnt ook leuk te zijn. :)

Enschede, waar ik dan weer zit, is niet ideaal, maar voldoet ook wel imho.

nare man 02-09-2002 00:35

Citaat:

Swami Salami schreef:
Wel ben ik een beetje geschrokken van tilburg en enschede toen ik daar was.
Lelijke kutsteden he ;)

xsten 02-09-2002 10:25

Citaat:

linda85 schreef:
van de steden met universiteiten ben ik ooit in amsterdam, rotterdam, leiden, maastricht en utrecht geweest.
rotterdam en leiden lijken me niks, de andere drie lijken me super!

(maar das maar gebaseerd op één (of een paar) dagje stadten)

na een dagje stadten krijg je ook geen beeld van het studentenleven van leiden. Het is echter wel een echte leuke studentenstad.

heldin 02-09-2002 14:13

ik ga nu in Nijmegen studeren en ik woon er al best een tijd vlakbij. ik kan dus wel zeggen dat het een leuke stad is! het is kleinschalig, maar soms wel iets té.. maar je komt met uitgaan altijd wel iemand tegen die je kent :) en das leuk :)

ik wilde trouwens eerst naar Eindhoven, dat lijkt me een kei leuke stad, maar die ken ik dus niet echt.

miro 02-09-2002 14:16

Maatricht is een leuke stad.

Utrecht is lelijk.
Zelf zit ik in eindhoven (niet op de universiteit) maar je hebt volgens mij heel wat betere studentensteden.

Snufje 02-09-2002 21:09

Ik ga Enschede binnenkort uittesten. Ben d'r al wel een paar keer geweest, maar dan vooral op de campus en 1 keer wezen shoppen.. maar nooit 's nachts / 's avonds.. Aangezien m'n vriend d'r nu zit, zal ik d'r snel achterkomen hoe 't studentenleven daar zit:)

Balance 02-09-2002 21:25

Citaat:

xsten schreef:

na een dagje stadten krijg je ook geen beeld van het studentenleven van leiden. Het is echter wel een echte leuke studentenstad.

nah ja, bij leiden is het ook dat ik er te dichtbij woon en verder zijn we met school naar een hbo en universiteit geweest in leiden. De hbo vonk wel leuk, maar de universiteit zag er echt smerig uit enzo... kvond 't echt helemaal niets!

oke, heeft natuurlijk niets met de stad te maken, weet ik ook wel, maar toch, alles bij elkaar lijkt het me er niet echt leuk...

Angeles 03-09-2002 11:06

Ik weet niet op welke faculteit je bent geweest, maar dat geldt dus echt zeker niet voor iedere faculteit (smerig heb ik sowieso nergens gezien, en ik heb het best snel dat ik het ergens vies vind - maar op de universiteit dus echt niet). De faculteit van Letteren vind ik zelf ook niet zo leuk om te zien, smerig is het zeker niet, maar het gebouw vind ik gewoon niet zo mooi. De faculteit Sociale Wetenschappen is wel heel mooi.

Maar goed, als je het niet leuk vindt moet je er vooral niet heen gaan, want niks is vervelender dan mensen die alleen maar lopen te klagen als ze ergens studeren.

Nuck 03-09-2002 15:09

Leiden lijkt me echt top :). Daar wil ik dan ook geneeskunde gaan studeren. Ik zit te twijfelen tussen Leiden en Groningen.

Nou ja, toch eerst examen doen en ingeloot worden...

Alana 03-09-2002 17:41

Citaat:

Boogie schreef:
Dat lijkt me duidelijk: Groningen!

Waarom? Gezellig uitgaanscentrum, allerlei faciliteiten, bijna alle studie te volgen ect

Balance 03-09-2002 20:46

Citaat:

Angeles schreef:
Ik weet niet op welke faculteit je bent geweest, maar dat geldt dus echt zeker niet voor iedere faculteit (smerig heb ik sowieso nergens gezien, en ik heb het best snel dat ik het ergens vies vind - maar op de universiteit dus echt niet). De faculteit van Letteren vind ik zelf ook niet zo leuk om te zien, smerig is het zeker niet, maar het gebouw vind ik gewoon niet zo mooi. De faculteit Sociale Wetenschappen is wel heel mooi.

Maar goed, als je het niet leuk vindt moet je er vooral niet heen gaan, want niks is vervelender dan mensen die alleen maar lopen te klagen als ze ergens studeren.

hoe het heet? geen idee, maar het was een oud gebouw (2 gebouwen geloof ik) met daarachter een tuin... oh wacht, het was het gebouw met de handtekening van beatrix en alexander, dan zal je het wel weten denk ik (en heel veel andere handtekeningen van onbekende mensen, in een klein kamertje). we moesten in een ruimte gaan zitten die eerder leek op een kerk vond ik eigenlijk :D Ouwe banken enzo. Verder was 't er echt super muf en benauwd en 't rook smerig. Dat vonden de mensen die daar waren zelf ook wel. Ze zeiden dat d'r verderop een gebouw was wat nog veel erger was...

Maar we zijn ook heel ff naar een ander gebouw geweest, kgeloof met veel kamers in de buurt en een grote bibliotheek ofzo. Dat was wel gewoon heel netjes, maar 't sprak me gewoon niet echt aan.
Maar goed, iedereen leek het er wel gewoon goed naar z'n zin te hebben, dus ieder z'n smaak, toch?

Angeles 03-09-2002 21:13

Dat eerste is het Academiegebouw, dat is inderdaad al heel oud, het tweede is de Faculteit der Sociale Wetenschappen (FSW).

Ik had wel een slecht gevoel toen ik in de universiteit in Gent was, het was er niet vies of zo, maar zo ongezellig, ook in een minder leuk stuk van de stad, ik dacht: als je hier nou elke dag moet doorbrengen...

A loved one 04-09-2002 10:27

Citaat:

Nuck schreef:
Leiden lijkt me echt top :). Daar wil ik dan ook geneeskunde gaan studeren. Ik zit te twijfelen tussen Leiden en Groningen.

Nou ja, toch eerst examen doen en ingeloot worden...

Leiden! Probeer daar maar eens een kamer te vinden.

Ikzelf zou het liefste naar Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Tilburg of Groningen gaan. Ik heb het niet zo op die hele Randstad... :)

Mabo 04-09-2002 10:54

Amsterdam is best wel relaxed maar volgens mij zijn Utrecht en Groningen dat ook wel of misschien nog wel meer, maar omdat ik er niet woon maar slechts af en toe kom kan ik er te weinig over oordelen. leiden is op zich ook wel leuk maar toch weer heel ander volk, niks ten nadele daarvan hoor, maar da's gewoon wel heel opvallend.

Nuck 04-09-2002 15:25

Citaat:

A loved one schreef:

Ikzelf zou het liefste naar Nijmegen, Maastricht, Eindhoven, Tilburg of Groningen gaan. Ik heb het niet zo op die hele Randstad... :)

Tja, een kamer is inderdaad het grootste probleem. Maar ja, inmiddels is het in Groningen ook al mega-moeilijk om een kamer te vinden.

heldin 04-09-2002 16:32

Citaat:

Nuck schreef:

Tja, een kamer is inderdaad het grootste probleem. Maar ja, inmiddels is het in Groningen ook al mega-moeilijk om een kamer te vinden.

net als in Nijmegen

Lily 04-09-2002 18:07

Citaat:

A loved one schreef:

LEIDEN!!!! En bijna alle 1ejaars die ik daar ken hebben al een kamer, ik ook trouwens...dus het valt best mee.

Baron Sengir 04-09-2002 19:49

Om eerlijk te zijn, kan ik niet echt een goed beeld geven, aangezien ik alleen in R'dam en Delft ben (geweest).
Maar Delft is imo beter dan R'dam, maar je moet wel een fiets hebben als je op kamers gaat...
Wel mooi is dat de meeste studentenverenigingen lekker dicht bij elkaar zijn, zodat je snel een beeld kan vormen van de verschillende verenigingen. En lid worden van een vereniging is bijna een 'must' als je op kamers wil als eerstejaars.

MH 05-09-2002 22:00

Groningen, prachtige stad. Veel te doen, ook naast de studie, al begin ik het daardoor al een beetje druk te krijgen.

Lorelei.tmp 05-09-2002 23:07

Niemand die Wageningen de leukste universiteitsstad vind?

battlestar 05-09-2002 23:35

nijmegen vind ik zwaar ok!

Iotje 06-09-2002 10:13

Citaat:

DaRealEvE schreef:
Wat is volgens jou de leukste, gezelligste, mooiste, relaxte stad om te gaan studeren? (met oog voor mij op volgend jaar)

GRONINGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Demon of Fire 06-09-2002 10:45

Leiden natuurlijk!!!!! :D

En héééééél toevallig woon ik daar sinds kort! :D

Uitstekende verbindingen met de andere grote steden, een schitterende oude binnenstad etc! :p

Groetjes
Ben(die nu ongeveer 5 weken in Leiden woont :)

damaetas 06-09-2002 11:58

Leuven!!!!

damaetas 06-09-2002 11:59

Citaat:

Demon of Fire schreef:
SWAAAAAAAAAAAAAJ!!! :D

hoe gaat ie?

FysioDude 06-09-2002 12:03

Das niet moeilijk natuurlijk! :p

AMSTERDAM OFCOURSE!! :D

Tampert 06-09-2002 12:08

Amsterdam, daar studeer ik namelijk rolleyes:

nou. Als je ee nkamer wilt vinden kun je al beter niet naar Amsterdam, Rotterdam of Utrecht gaan. Verder moet je in Amsterdam heel veel fietsen als je er studeert (aan de UvA tenminste, de Vu is zo'n leuk betonnen blok... héél gezellig :rolleyes: ) .

Och... ik heb niet zoveel met steden in de zin van dat ik er op ga selecteren. Als er maar een bieb is vind ik het allang goed.

mill's mess 08-09-2002 13:37

Citaat:

Demon of Fire schreef:
Leiden natuurlijk!!!!! :D

En héééééél toevallig woon ik daar sinds kort! :D

Uitstekende verbindingen met de andere grote steden, een schitterende oude binnenstad etc! :p

Groetjes

Leiden is wel errug relax!!
Maar ik heb nog nooit zoveel last gehad van de NS als in Leiden, k heb er alleen nog maar treinen gehad die uitvielen of vertraging hadden (tussen Leiden - Utrecht)
Ik ben blij als ik volgende week in mijn kamertje in Leiden zit!!

Demon of Fire 09-09-2002 10:45

Citaat:

damaetas schreef:

SWAAAAAAAAAAAAAJ!!! :D

hoe gaat ie?

*swaaaaj* :D

Goed hoor, het is hier erg leuk en gezellig! :D

Ben de randstad al onveilig aan het maken!! :p

Groetjes
Ben(die weet dat hij eigenlijk niet mag chatten, maar dit wel een erg belangrijke boodschap vond :)

Just Johan 09-09-2002 11:06

Leiden natuurlijk ;) al ben ik nog nooit echt de stad in geweest; 'k loop iedere ochtend aan de andere kant het station uit namelijk, maar 't is vast gezellig :D

~Third Day~ 09-09-2002 21:20

Inderdaad, Leiden!
Leuke winkels, mooie burcht, enz!
BTW, ik woon er.

~Third Day~ 09-09-2002 21:20

Inderdaad, Leiden! (y)
Leuke winkels, mooie burcht, enz!
BTW, ik woon er.

Anne 10-09-2002 14:04

Utrecht!!!!! :) :) :)

laula 10-09-2002 18:03

Utrecht it is!!!! (y) (y) (y) :D

red violin 13-09-2002 22:50

Wat wil je doen?> Wil je je echt student voelen, bijv. feesten; borrelen/ordinair zuipen (bijvoorbeeld bij een gezelligheidsvereniging, veel sportvoorzieningen voor een lage prijs, er zijn trouwens ook nog allerlei sportverenigingen, culturele verenigingen blabla, faculteit dichtbij je kamer hebben>>>>>> dan zou ik naar Leiden gaan. Het is erg compact en er wonen relatief veel studenten in de binnenstad. Je krijgt er ook redelijk snel een kamer

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.