Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Stelling: tijd is geen geld, tijd is een gift (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=203501)

BitterTear 01-09-2002 15:30

Stelling: tijd is geen geld, tijd is een gift

ik denk dat je als je denkt dat tijd een gave is en dus geen geld, mensen een stuk relaxter zouden zijn. Dat je dus niet denkt, oh nee! ik moet aan het werk want ik doe nu even niets! maar dat je denkt heerlijk, vene niets doen, ik heb er tijd gekregen.. Wat denken jullie hierover?

krijgdepleuris 01-09-2002 18:35

afrikaans spreekwoord: in het westen hebben ze horloges, maar wij hebben de tijd. Briljant spreekwoord vind ik dat.
Ben het er zeker wel mee eens.

Quincy 03-09-2002 12:32

wat is daar zo briljant aan?

CraigDavid 03-09-2002 18:13

Citaat:

krijgdepleuris schreef:
in het westen hebben ze horloges, maar wij hebben de tijd.
vertaling: wij hebben geen geld voor horloges :D

Vice 03-09-2002 22:18

Ik zou best wat relaxer willen zijn, maar je hebt zoiets dat school heet en soms veel tijd kost.

krijgdepleuris 05-09-2002 18:51

Citaat:

Quincy schreef:
wat is daar zo briljant aan?
Het feit dat Afrikanen in tegenstelling tot ons inzien dat de westerse stress-cultuur niet werkt en dat er morgen ook nog een dag is om te leven en te doen wat je vandaag wilde doen.
Ok dat kan iedereen natuurlijk bedenken, maar het komt er in feite op neer dat ze ons belachelijk maken om ons gehaast enzo.

Mafheid 05-09-2002 23:11

we maken t er zelf van.

tacidvs 06-09-2002 08:59

Aaagh, stress-cultuur... Stress is goed, NB dat je er ook zonder moet kunnen.

krijgdepleuris 06-09-2002 17:07

Citaat:

Mafheid schreef:
we maken t er zelf van.
daar gaat het ook om, zij hebben die horloges niet nodig, zij weten wel dat ze de tijd hebben en dat wij denken dat we fantastisch zijn dat we die horloges hebben maakt hen helemaal niks uit, zij hebben ze niet nodig zij gebruiken overal de tijd voor die ze nodig hebben.

Jesus is a cunt 06-09-2002 17:28

Het leven is te kort om te flauwekullen; dus voor mij is tijd te waardevol om als "gift" te zien.

REIE 06-09-2002 18:18

Stress is meer dan proberen geld te verdienen alleen. Toch kan je je tijd beter ervaren zonder dat je eindeloos druk bent met andere dingen te doen. Verder klopt dat Afrikaanse spreekwoord wel, ze zijn minder gehaast, maar je kan ook zeggen dat ze gewoon minder doen.

REIE

Mabo 09-09-2002 19:43

Zolang je leeft heb je tijd...tijd voor jezelf...tijd om jezelf leuke dingen te doen om dan weer dat geld te verdienen wat je nodig kunt hebben om leuke dingen te doen in de tijd die je voor jezelf over houd.

Tijd = ruimte. De tijd wordt bepaald door onze plaats in het zonnestelsel. De mens heeft orde in de chaos gebracht door een systematiek in te brengen en het begrip tijd functioneel te gebruiken.

Cassidy 11-09-2002 22:14

En wat als je je werk bijvoorbeeld nou ontzettend leuk vind? en je bent daar 24 uur per dag meebezig?? En wat als dat je nou ontspand? Is tijd dan nog steeds een gift?

Mephisto 11-09-2002 22:18

Citaat:

Cassidy schreef:
En wat als je je werk bijvoorbeeld nou ontzettend leuk vind? en je bent daar 24 uur per dag meebezig??
Dan ben je na 3 dagen overleden door oververmoeidheid.

Cassidy 15-09-2002 11:17

Citaat:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Cassidy schreef:
En wat als je je werk bijvoorbeeld nou ontzettend leuk vind? en je bent daar 24 uur per dag meebezig??
--------------------------------------------------------------------------------

Dan ben je na 3 dagen overleden door oververmoeidheid.
Hm daar zit wat in :(
Nou heb ik mn eigen gecreerde wezentje vermoordt door m 24 uur per dag te laten werken :'(

vrolijkevlinder 19-09-2002 16:28

Tijd is geld...

Geld is tijd...

Wat jij zegt eigenlijk zoiets van, waarom genieten mensen eigenlijk zo weinig van de dingen waar ze niet mee bezig zijn.
Het is echt heerlijk om ff niks te doen.
Voor mij.

Zwaar.

genieten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.