![]() |
Rivier (ben ik niet echt super tevreden over...)
Rivier
Nadenkend over al zijn zonden Zittend 's avonds daar bij de rivier Kritisch kijkend naar al zijn wonden En afwezig kijkend naar wind die speelt met papier Zittend bij de rivier Nadenkend over het leven Het leven.. soms zo vol met plezier Maar zoals altijd is dat niet gebleven Kijkend naar het water zo vlak En de golven die eronder stromen in tegenstelling met een geestelijk wrak Wanneer zal zo'n zelfde rust voor hem komen? Momenteel ligt alles voor hem overhoop En hij hoopt dat hij zichzelf terugvind En het is liefde wat binnensloop En het is liefde wat hen allemaal verblind Maar het kan soms zo mooi zijn en helaas soms ook zo destructief En in het tweede geval doet het pijn Maar het eerste is soms zo fictief Toch hebben ze het nodig Waar zouden ze zijn zonder dromen en pijn? Geloof me, het is niet overbodig Zo behoort het te zijn. Alles leren met vallen en opstaan, Hij vangt die klappen van het leven, maar hij laat zich zeker niet neerslaan Maar geen klap is eeuwig, hij duurt slechts even. Ash'Gaion |
jaa, hij spreekt me wel aan.. Misschien door de herkenning, omdat ik het geweest had kunnen zijn, daar aan die rivier.. Aan de stijl valt hier en daar wel wat te verbeteren aan het ritme vooral.. Een gedicht krijgt kracht door ritme vind ik, en hier en daar ontbreekt het er een beetje aan.. Dat is zonde, want het is zeker de moeite waard!!
Genesis |
kijk eens
Finally een commentaar waar ik wat aan heb |
Citaat:
Just keep on going.. Genesis |
lees dan m'n andere ook even als je toch bezig bent
das die "m'n 1e openbare gedicht" thread |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12. |