![]() |
Message to all
Message to all
In the mirror of the soul Sometimes pain is hidden Sometimes joy is felt And sometimes it's as black as coal But all follow their own inner voice Each is smart in their own way They all want to choose But sometimes they have no choice Each and every soul goes her way And each will try to fly along Wanted or not, they cannot escape And they all fly a little everyday No turning back, onto the light and on that road all will fly they'll all fly together, alongside another No turning back, on with the flight And each soul should reach out Reach for the one next to her And teach eachother to fly And sometimes they just need to shout to wake eachother up and show them a friend And point towards the light Because that's where they'r going And that's where they'll end Ash'Gaion ok did (jezus he weer dat engels.... sorry hoor, "did" moet "dit" zijn...) is dus m'n eerste engelstalige gedichie hij klinkt misschien niet zo super maar de boodschap zit er in ieder geval in Commentaar graag (maakt mij niet welk commentaar, zolang er maar commentaar komt) alvast bedankt http://forum.scholieren.com/smile.gif [Dit bericht is aangepast door Ash'Gaion (21-01-2002).] [Dit bericht is aangepast door Ash'Gaion (21-01-2002).] |
nou kom op mensen....
http://forum.scholieren.com/biggrin.gif |
mooi hoor, zeker in het engels, dat is best moeilijk
ik heb zelf eigenlijk vrijwel geen gedichten gepost hier, ik durf niet zo goed weetje. maar ook al bewonder ik je er nog zo om dat jij het wel durft, en dat het je ook behoorlijk goed lukt, moet ik je toch zeggen dat je iets minder vaak dingen moet proberen te herhalen. dit gedichtje zou in 3 of 4 stofen dezelfde boodschap uitdragen, maar vlotter te lezen zijn. wees nou niet boos omdat ik dit zeg, ik zei nl eerst positieve kritiek. ik heb geleerd dat dat de goede volgorde is, eerst positief, dan pas negatief. ook al kan je mijn negatieve kritiek niet eens als negatief beschouwen. het is slechts een tip van iemand die lang niet zo goed kan dichten als jij. |
ik vind de boodschap wel mooi, het gedicht zelf niet zo. De bewoording is opzich goed, maar het mist ritme en ik ben over het algemeen geen voorstander van ABCA rijm
het komt vaak op een kinderlijke manier op me over zovan: ik begin met een zin, leg dat uit, en eindig dan met iets dat er op rijmt het is niet meer verhalend en dat maakt die rijmsoort voor mij minder mooi |
ik begrijp wat je bedoeld. maar ik word een beetje melancholisch van het hele gedoe op dit forum.
ik besef ineens wat er eigenlijk aan de hand is... nu moet ik even over mezelf gaan nadenken, ik blijf hier wel, dus praat gerust terug. kan wel wat afleidende gedachten gebruiken |
:-)
leg me dat van dat ritme eens uit dan.... dat abca rijmen snap ik (wat is een mooiere manier dan?) ik ben net begonnen met dichten en ik neem al het kritiek serieus (Niet naar bedoeld hoor, ik ben blij met tips weetje) |
nee ik weet dat het goed bedoeld is
hmm ritme tsja het is net als met muziek je moet een bepaalde beat in je hoofd kunnen nemen If life has no meaning and love is astray if depression is close but bliss far away If grief drowns with tearing, through bloody red eyes, if hope drowns with blood, to excrete the lies, dit zijn 2 strofen van een gedicht dat ik een tijdje geleden heb geschreven ik heb dit uitgekozen omdat ik vind dat hier een prettig ritme inzit en dat het hier gelukt is als je bij de komma's inhoudt, zul je merken dat het lezen van elke zin ongeveer dezelfde tijd in beslag neemt waardoor een soort denkbeeldige beat kan ontstaan het is een soort op en neer gang van hoog en laag, heel interessant, ik heb toevallig een goed ritmisch gevoel (wordt mij wel eens gezegd) maar als je dat niet hebt is het lastig te begrijpen denk ik |
rijmen:
hmm je hoeft niet te rijmen gedwongen rijm doet enkel af aan de kwaliteit van een gedicht als je wel zou willen rijmen, of het ongedwongen zou willen laten overkomen, dan zou je ABAB kunnen doen, klinkt prettig, of ABCB, ABAC, ook heel fijn |
hey, sorry, ik lees je berichtjes en gedichtjes nu even. ik was met die gast aan het praten die me zo klote laat voelen.
ik ben er nu weer. even wachten, ik doe ook mee met bijdragen. heb zelf ook een gedichtje geschreven |
wat betreft ritme enzo, begrijp ik je volkomen
maar ik ben het absoluut ermee eens met dat iets niet hoeft te rijmen. soms is een gedicht meer een gevoel uitdragen dan een rijmpje zijn. zolang een gedicht een mooi gevoel heeft en een goed ritme, vind ik het altijd leuk maar ik ben even aan de telefoon. en er wordt aan mijn kop gezeurd over natuurkunde, niet echt bevorderlijk voor de creativiteit |
ik vind gedichten met herinneringen altijd mooi, vooral als het herinneringen zijn die ik waardevol vind.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09. |