![]() |
Snelste trein(dienst) ter wereld: ICE3 Köln-Frankfurt
Vroeg me af, heeft iemand hier al over dat traject gereden?
http://www.bahn.de/konzern/uebersich...rm_index.shtml Toegestane maximumsnelheid 300-330km/h... http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/.../ns_ice3ah.jpg En dit gaat er daar rijden. :) De ICE3, maximumsnelheid 330km/h, en daarmee sneller dan alle Franse TGV's/Thalyssen. En Nederland, de NS, heeft er ook een paar gekocht. :) Die vind je regelmatig op de ICE-lijn Amsterdam-Köln(-Frankfurt). Ik reis er ook regelmatig mee, zeker 6x per maand ofzo, best leuke treinen. :) Pro-ICE, Anti-TGV/Thalys! ICE's zijn :cool: (y), TGV's/Thalyssen zijn (n). |
die trein is cool, aleen onpractisch dat die maar een keer in de 2 uur gaat
|
*Pro-Thalys (y)*
Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn... |
Citaat:
Overigens, waarom ik anti-Thalys ben. -voor de Thalys is reserveren verplicht, voor de ICE niet. -voor de Thalys moet je speciale kaartjes kopen, voor de ICE koop je gewoon een toeslag van €2 en je kan instappen. -ze zijn sneller. -ze zijn comfortabeler, luxer. -en ze zijn mooier. :D Als je bvb. van Amsterdam naar Arnhem wilt, en het is 19:00, en je erg veel haast hebt, dan kan je gewoon een kaartje naar Arnhem kopen plus een ICE-toeslag, en je stapt in op spoor 5b, de ICE123 naar Frankfurt/M Hbf. Toeslag koop je voor €2 aan het gewone loket of in de kaartautomaat. Als je van Amsterdam naar Rotterdam wilt, kan je de Thalys gebruiken. Dan moet je eerst uit 5 verschillende prijssoorten kiezen bij het loket Internationaal. Dat moet minimaal 1 dag van tevoren. Dan moet je een zitplaats reserveren. *Je kan dus géén gewoon NS-kaartje gebruiken met een toeslag ofzo. Dáárom ben ik pro-ICE en anti-Thalys. :) |
ik ben van een Rammstein-concert in Arnhem helemaal zat met een ICE-trein terug naar Utrecht gereden, omdat hij er eerder was dan de intercity :o
sehr geile treinen.... mooier dan de Thalys :) |
euhm...
was er niet een magneetbaan in shanghai :confused: die gaat volgens mij sneller |
Citaat:
|
vind t wel een bruut dingetje :cool:
|
De ICE is inderdaad ook een mooie trein. Toch vind ik de Thalys mooier. Maar je hebt gelijk, die is veel minder toegankelijk omdat je moet reserveren.
http://www.sncf.com/images/co/materiel/tgv/pbka.jpg http://www.railway-technology.com/pr...ages/zuid9.jpg Nu ik zo over het internet blader, zie ik dat er verschillende Thalys vormen zijn. Die van de foto's hierboven, de nieuwere en een versie die meer lijkt op de 'traditionelere' TGV's, hieronder. http://www.atyourpace.com/images/thalys1.jpg |
Is dat die trein die ki-lo-meters lang (misschien wel 100) langs de autoweg in duitsland rijdt?? Viel me op toen ik op vakantie ging dat er constant een spoor lands de autoweg liep.
|
http://mercurio.iet.unipi.it/tgv/ima...aristgva02.jpg
Zie hier de TGV Atlantique, wereldrecordhouder. Op 18 mei 1990 reed de TGV A 327 bij Vendome 515.3 kilometer per uur. Het treinstel bestond uit twee motorwagens en twee tussenrijtuigen. Vivre la France :D http://mercurio.iet.unipi.it/misc/500.jpg In 1997, Japan is the country with the fastest passenger trains in the world - the two Series 500 Nozomi services on the Hiroshima - Kokura section of the Sanyo Shinkansen (Shin Osaka - Hakata), operated by JR West - and has overtaken France, which held this honour in the years before. Country - Train - From - To - Av Speed in km/h Japan - Nozomi 503/508 - Hiroshima - Kokura - 261.8 http://zeleznice.host.sk/arp/world/shin/shin01.htm REIE |
gaaf (y) :)
|
Ik vind die Shinkansens meer op een metro lijken, niet ech trein achtig.
|
Citaat:
Dit zijn pas treinen, en ik doe er nog een Belgische NOHAB bij. Diesel is zo lelijk nog niet. http://mercurio.iet.unipi.it/pix/be/...ne/54/5404.jpg http://www.maerklin.de/mhi/mhi2001/pict/81414_0501.jpg http://www.boehm-online.de/images/v200002.jpg REIE |
Dat zijn inderdaad ook mooie treinen, maar geen hogesnelheidstreinen en daar gaat het hier over ;)
Wat is die bovenste eigenlijk voor trein? En wat is een Belgische NOHAB? |
Ik heb het stuk A'dam - Frankfurt een keer gereden op het 'oude' traject.
Het stuk tot Koln heb ik gedaan met de ICE3 en ik vind hem echt niet comfortabeler/luxer dan de Thalys. Ik reis dan 2e klas en in beide treinen zitten de stoelen even klote: te kort, je knieholte wordt onvoldoende ondersteunt. |
Citaat:
NOHAB was volgens mij een Noorse fabriek. In samenwerking met GM (General Motors) bouwden zij dit bekende loctype dat dienst deed/doet in geheel Scandinavie, Bulgarije, Belgie en Luxemburg. De neus is duidelijk afgeleid van de Amerikaanse F series, en met name de F7, een 4-assige loc met een bestuurderscabine. Daarachter konden cabineloze locs achter gekoppelt worden. De Europese Bolle Neuzen hebben twee cabines en 6 assen. De zeerbekende :rolleyes: Amerikaanse F7 http://www.mountain-inter.net/carr/FA5.jpg REIE |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.