Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Levensbeschouwing & Filosofie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Snelste trein(dienst) ter wereld: ICE3 Köln-Frankfurt (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=203824)

Rabbi Daniel 01-09-2002 19:37

Snelste trein(dienst) ter wereld: ICE3 Köln-Frankfurt
 
Vroeg me af, heeft iemand hier al over dat traject gereden?

http://www.bahn.de/konzern/uebersich...rm_index.shtml

Toegestane maximumsnelheid 300-330km/h...

http://mercurio.iet.unipi.it/pix/nl/.../ns_ice3ah.jpg
En dit gaat er daar rijden. :)
De ICE3, maximumsnelheid 330km/h, en daarmee sneller dan alle Franse TGV's/Thalyssen.
En Nederland, de NS, heeft er ook een paar gekocht. :)
Die vind je regelmatig op de ICE-lijn Amsterdam-Köln(-Frankfurt).

Ik reis er ook regelmatig mee, zeker 6x per maand ofzo, best leuke treinen. :)

Pro-ICE, Anti-TGV/Thalys!

ICE's zijn :cool: (y), TGV's/Thalyssen zijn (n).

arrebar 01-09-2002 19:42

die trein is cool, aleen onpractisch dat die maar een keer in de 2 uur gaat

Boogie 01-09-2002 19:49

*Pro-Thalys (y)*

Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn...

Rabbi Daniel 01-09-2002 20:08

Citaat:

Boogie schreef:
*Pro-Thalys (y)*

Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn...

Niets gevaarlijks mee hoor. :)

Overigens, waarom ik anti-Thalys ben.

-voor de Thalys is reserveren verplicht, voor de ICE niet.
-voor de Thalys moet je speciale kaartjes kopen, voor de ICE koop je gewoon een toeslag van €2 en je kan instappen.
-ze zijn sneller.
-ze zijn comfortabeler, luxer.
-en ze zijn mooier. :D

Als je bvb. van Amsterdam naar Arnhem wilt, en het is 19:00, en je erg veel haast hebt, dan kan je gewoon een kaartje naar Arnhem kopen plus een ICE-toeslag, en je stapt in op spoor 5b, de ICE123 naar Frankfurt/M Hbf. Toeslag koop je voor €2 aan het gewone loket of in de kaartautomaat.

Als je van Amsterdam naar Rotterdam wilt, kan je de Thalys gebruiken. Dan moet je eerst uit 5 verschillende prijssoorten kiezen bij het loket Internationaal. Dat moet minimaal 1 dag van tevoren. Dan moet je een zitplaats reserveren.
*Je kan dus géén gewoon NS-kaartje gebruiken met een toeslag ofzo.

Dáárom ben ik pro-ICE en anti-Thalys. :)

UnknoWn EntiTy 01-09-2002 20:21

ik ben van een Rammstein-concert in Arnhem helemaal zat met een ICE-trein terug naar Utrecht gereden, omdat hij er eerder was dan de intercity :o

sehr geile treinen.... mooier dan de Thalys :)

Lyx 01-09-2002 20:23

euhm...

was er niet een magneetbaan in shanghai :confused:
die gaat volgens mij sneller

Swami Salami 01-09-2002 21:41

Citaat:

Boogie schreef:
*Pro-Thalys (y)*

Ik las laatst iets over de ICE, dat er iets gevaarlijks zou zijn...

vier jaar geleden is er ergens in Noord-Duitsland een tegen een viaductpijler aangevlogen omdat er een wiel was afgebroken. De rechtszaak tegen de ingenieur en nog een paar anderen verantwoordelijken wordt op dit moment gehouden in Duitsland... was vorige week int nieuws, denk dat je er zo aan komt

Steefjuh!! 02-09-2002 11:08

vind t wel een bruut dingetje :cool:

Boogie 02-09-2002 11:52

De ICE is inderdaad ook een mooie trein. Toch vind ik de Thalys mooier. Maar je hebt gelijk, die is veel minder toegankelijk omdat je moet reserveren.

http://www.sncf.com/images/co/materiel/tgv/pbka.jpg

http://www.railway-technology.com/pr...ages/zuid9.jpg

Nu ik zo over het internet blader, zie ik dat er verschillende Thalys vormen zijn. Die van de foto's hierboven, de nieuwere en een versie die meer lijkt op de 'traditionelere' TGV's, hieronder.

http://www.atyourpace.com/images/thalys1.jpg

de ballonnenman 02-09-2002 13:37

Is dat die trein die ki-lo-meters lang (misschien wel 100) langs de autoweg in duitsland rijdt?? Viel me op toen ik op vakantie ging dat er constant een spoor lands de autoweg liep.

REIE 02-09-2002 16:40

http://mercurio.iet.unipi.it/tgv/ima...aristgva02.jpg

Zie hier de TGV Atlantique, wereldrecordhouder. Op 18 mei 1990 reed de TGV A 327 bij Vendome 515.3 kilometer per uur. Het treinstel bestond uit twee motorwagens en twee tussenrijtuigen.
Vivre la France :D

http://mercurio.iet.unipi.it/misc/500.jpg

In 1997, Japan is the country with the fastest passenger trains in the world - the two Series 500 Nozomi services on the Hiroshima - Kokura section of the Sanyo Shinkansen (Shin Osaka - Hakata), operated by JR West - and has overtaken France, which held this honour in the years before.

Country - Train - From - To - Av Speed in km/h

Japan - Nozomi 503/508 - Hiroshima - Kokura - 261.8

http://zeleznice.host.sk/arp/world/shin/shin01.htm

REIE

freakjuh 02-09-2002 19:19

gaaf (y) :)

Boogie 02-09-2002 19:34

Ik vind die Shinkansens meer op een metro lijken, niet ech trein achtig.

REIE 02-09-2002 20:16

Citaat:

Boogie schreef:
Ik vind die Shinkansens meer op een metro lijken, niet ech trein achtig.

Dit zijn pas treinen, en ik doe er nog een Belgische NOHAB bij. Diesel is zo lelijk nog niet.
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/be/...ne/54/5404.jpg
http://www.maerklin.de/mhi/mhi2001/pict/81414_0501.jpg
http://www.boehm-online.de/images/v200002.jpg

REIE

Boogie 02-09-2002 21:02

Dat zijn inderdaad ook mooie treinen, maar geen hogesnelheidstreinen en daar gaat het hier over ;)

Wat is die bovenste eigenlijk voor trein?
En wat is een Belgische NOHAB?

van.schulting 02-09-2002 23:02

Ik heb het stuk A'dam - Frankfurt een keer gereden op het 'oude' traject.
Het stuk tot Koln heb ik gedaan met de ICE3 en ik vind hem echt niet comfortabeler/luxer dan de Thalys. Ik reis dan 2e klas en in beide treinen zitten de stoelen even klote: te kort, je knieholte wordt onvoldoende ondersteunt.

REIE 03-09-2002 21:38

Citaat:

Boogie schreef:
Dat zijn inderdaad ook mooie treinen, maar geen hogesnelheidstreinen en daar gaat het hier over ;)

Wat is die bovenste eigenlijk voor trein?
En wat is een Belgische NOHAB?

De bovenste is een Belgische reeks 202 (oude nummering) die de TEE Parijs-Brussel trekt
NOHAB was volgens mij een Noorse fabriek. In samenwerking met GM (General Motors) bouwden zij dit bekende loctype dat dienst deed/doet in geheel Scandinavie, Bulgarije, Belgie en Luxemburg. De neus is duidelijk afgeleid van de Amerikaanse F series, en met name de F7, een 4-assige loc met een bestuurderscabine. Daarachter konden cabineloze locs achter gekoppelt worden. De Europese Bolle Neuzen hebben twee cabines en 6 assen.

De zeerbekende :rolleyes: Amerikaanse F7
http://www.mountain-inter.net/carr/FA5.jpg

REIE


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.