![]() |
[serie] 24
Vanaf dinsdag 3 september
Yorin 20.30u Aan de vooravond van de Amerikaanse presidentiële verkiezingen reist Jack Bauer na een alarmerend telefoontje af naar zijn werk, niet wetende dat het komende etmaal er één wordt om nooit te vergeten. Een mysterieuze en extreem gevaarlijke organisatie heeft het gemunt op David Palmer, kanshebber voor het eerste zwarte presidentschap van Amerika. Verdeeld over 24 delen waarin de gebeurtenissen zich in real time afspelen. Alles gebeurt dus echt binnen 1 dag. In Amerika werd deze serie lovend ontvangen, niet in de laatste plaats was er bewondering voor Kiefer Sutherland, die eindelijk weer eens kan laten zien dat hij kan acteren. Het staat al vast dat er een tweede serie komt, en daarom kun je beter niet naar de IMDB gaan voor info, aangezien er al te lezen valt wie het eerste seizoen niet overleven....(spoilers :() |
(y)
|
Lijkt me echt heel gaaf. =) Ik ga kijken.
|
De afleveringen duren maar 45 minuten elk. Als je de reclames meetelt komt het op een uur uit.
Ben wel benieuwd. |
Nou...24 komt dus TEGELIJK met Gilmore Girls op tv. :mad: :mad:
|
Citaat:
|
lijkt me leuk!
jeej, waarom komen er zo veel leuke dingen tegelijk op tv vanavond?? tsss eerst verveel ik me vreselijk en nu weet ik dus niet wat ik zal kijken en wat opnemen.. naja :confused: :confused: |
Dan kijken jullie gewoon geen Gilmore Girls....als alles in het leven zo gemakklijk was.... :p
Maar goed, het begint over tien minuten....ben benieuwd. :) |
Not so real-time and realistic.
Eerste aflevering is een tegenvaller. Laten we hopen dat de personages wat beter worden uitgediept en dat we niet getrakteerd worden op constante deepthroat elementen. Dat het niet real-time is merkte je vooral aan het einde. Vliegtuig explodeert en nog geen 4 seconden later word er gemeldt dat het vliegtuig is ge-explodeert en dat het waarschijnlijk een bom is. Laten we hopen dat dit een cruciaal plotpunt is, anders is het gelijk al foute boel met die real-time. |
Citaat:
Dan maar downloaden *zucht* |
Ik vond 'm goed (y).
|
Citaat:
|
Nu weet ik weer wat ik gemist heb. :(
|
fucking saaie serie. al van tevoren gezien bij een vriend die ze allemaal had. eerste 3 afleveringen viel ik in slaap uit verveling en de rest viel wel mee.
|
Citaat:
Eerste episode was wel aardig, maar er valt verder nog niet zoveel over te zeggen.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
't Idee is iniedergeval wel goed. :)
|
ik vond het leuk, maar ik had er meer van verwacht. het zal vast nog wel spannend gaan worden
|
YES!! Ze zenden zondag om 23.00 uur 24 uit op RTL 5!!
|
Ik heb erover gelezen, vond het wel interessant klinken. Weer eens iets heel anders! Kiefer Sutherland schijnt erg goed te zijn in deze serie....maar ik heb het wel mooi gemist:s
|
Tweede aflevering gezien....nog steeds niet echt spectaculair.
|
Ik vind 't een goeie serie. 2 uur gekeken en er is helemaal niks gebeurt eigelijk. En toch vind ik 't leuk. (y)
|
valt tegen.... en tis niet precies 60 minuten per aflevering... bbc wel?
misshcieen heeft yorin wat stukjes weggeknipd om het in een uur te proppen MET reclames? |
Citaat:
|
Wat valt er aan tegen dan?
|
morgen is aflevering 2 kijken, veel gemist in afl 1? :o
|
ik zou als ik jullie was gewoon de dvd halen, moet je wel van 00.00 tot 00.00 blijven kijken :)
nog niet in NL maar al wel in GB en Amerika, en anders bestel je m via i-net maar yorin heeft heel die serie verneukt door hun debiele programering en de reclameblokken op verkeerde momenten(anti-climax).. |
Citaat:
|
Herhalingen zijn op zondag om 23:00, op RTL 5 inderdaad.
Ik heb pas gister de eerste aflevering gezien. En ja het real-time element klopt niet. Maar goed, de suggestie wordt wel heel erg goed gewekt. Steeds die klok in beeld, splitscreen actie en daarna een scene wissel. Als je er niet constant op zou letten dan zou de serie perfect kloppen wat dat betreft. Het verhaal is natuurlijk niet zo heel erg bijzonder, maar het idee dat het zich in 24 uur afspeelt maakt het een stuk bijzonderder. Ik vind het heel boeiend, maar het is iets waar je van moet houden, van die whodunnit-series. En dan ook nog eentje die niet elke aflevering naar een duidelijke climax zoekt. Mooie vorm, goed gemaakt. Ik ga dit zeker volgen. |
spannend, ook door cameratechniek:)
|
mensen, volgens mij komt het niet door Yorin die reclameblokken, maar door de reclamecodecommisse. Elke programma moet minstens 2 minuten lang oid reclame hebben en zo zullen er nog wel meer regeltjes zijn.. vind het wel zonde, ik ga nu juist extra op de tijd letten, of het voor of achter loopt en zo :S
|
reclame was al ingerekend door de makers van 24 zelf, het is ook duidelijk waar ze die hadden ingepland...
maar Yorin neemt niet van de gelegenheid gebruik die de makers hebben gecreëerd.. |
ja dat snapte ik ook al niet, toch denk ik dat er een regel is dat er tijdens een serie op bepaalde tijdstippen reclame moet zijn oid.
|
Citaat:
|
ik heb bij mijn opleiding een gastcollege gehad van de man die de ondertitels van deze serie maakt!:D grappig he:)
btje onnuttige mededeling he:P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Aaargh! Ik heb 't deze week gemist! Nu moet ik er zondag aan denken. Hopelijk lukt dat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond trouwens de aflevering gister/afgelopen week erg goed. Ik vind 't echt een goeie serie gewoon. Echt super gedaan. Wat vinden jullie er ondertussen van? |
Ik ben sinds gisteren de serie aan het volgen en wat was die achtervolging toch spannend! En dan weer zo'n cliffhanger ieehh!! Kan niet wachten tot volgende week zondag (morgen kijk ik Gilmore Girls)!! Nou ja, ik ben toch maar aan het downloaden gegaan :D
|
Citaat:
Helaas.. het is vast een stelletje conservatieve lullen.. |
Ik ben ook een conservatieve lul eigelijk :).
|
Ik denk dat de muziek de serie maakt eigelijk. De achtergrond muziek is super vind ik.
|
Wat mij opvalt is dat er soms een paar minuten wegvallen voor de reclame, maar bij ons is de reclame op andere tijdstippen...
Aangezien all events occur in real time: Volgens mij leeft Amerika ook al buiten de tv met commercials! :D Ik vind het idd een vet coole serie, alleen het wordt wel erg gecompliceerd. Ik heb het tenminste nog nooit gemist (naja gisteren niet gezien maar we hebben het opgenomen dus...) en iemand uitmn klas wel (:p naar alle mensen die het wel een keer gemist hebben) Die Kim is trouwens wel een vette HotShot zeg! :D |
trouwens: je kunt precies weten wanneer er reclame is:
Kijk naar het icoontje van Yorin (of van een andere zender). Als dat verdwijnt komt er reclame. Je kunt je familie hier erg mee pesten als ze dit niet weten! :) |
Die serie wordt steeds spannender en spannender!! Erg knap in elkaar gezet hoor (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50. |